Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syns dere om sos hundehjelpen i dag?


Jeampi

Recommended Posts

Glemte det ut. Hva var det om i dag?

en pomme som trodde den var sjef :wink: syns det var intressant! man kan jo lære masse av å se på dett :)

men seriøst bikja trengte å bli satt på plass! hun har jo behandla den som en baby så den sikkert blei usikker på rang å så dominerte den over alle.. å beit tilogme [-X fint det endte godt!

neste gang kommer det en dalmatiner..han som eier hunden slår den :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en pomme som beit alt og alle, Hvis folk skulle inn i huset så fløy den i buksene på dem. Hvis mannen til eieren skulle gi konen sin en klem o.l så beit hunden (fordi at hun hadde den på armen) hvis han skulle legge seg i sengen så beit den osv osv.

Hun treneren sa da at hunden så på seg selv som sjef i huset og at det de skulle gjøre hvis hunden beit når mannen til eieren tok på konen sin så skulle de si "nei" og sette den ned på gulvet med en gang. Hvis den oppførte seg så fikk den være på fanget.

Når hunden fløy i beina på besøkende så spruta de luft ved siden av hunden slik at den kvapp og trakk seg unna.

Etter to uker var det en helt ny hund. Den ga ikke fra seg et kvekk når noen kom på besøk,mannen fikk ta på kona si og hunden kunne omgås barn, (og nei hunden var ikke redd eller skremt til å la vær. den så meget lykkelig ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søte lille Teddy pompom som hadde fått jobben som ubersjef i famlilien. barfy barfy

han beit husfar når han kysset matmor, tissa i senge og hadde fått ei kule i pannen for lenge siden om han hadde vært større enn det han var.Sjelden jeg har lyst til å tuppe til noe så yndig som en pomme, men denne gang kunne jeg gjort et unntak..

Og alt var mattes feil.

Å si ifra , sette terroristen på gulvet når han bet og å kibba han ut av senga, gjorde underverker..

Det var jo husets lillebaby som måtte ha kos og trøste mor som hadde voksne barn.. barfy

neste gang: en dalmis som stjeler fra bordet og får dask som straff..

gleder meg?? JAH! Banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare sett halvparten, men det var greit nok..Syntes det var bedre denne gangen enn sist gang! Synes at hun begrunner litt for mye av problemene med dårlig lederskap (f.eks. at å late som man spiser av skålen til hunden, skulle utføre "mirakler") , men metodene hun bruker er greie de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var bra i dag, selv om jeg blir jo så gæren og flau på de som eier bikkjene :roll: Er det MULIG tenker jeg. Så lite kunnskap!

Gleder meg til å se neste gang, Mona stjeler også mat, så kanskje jeg får noen tips..?

Ellers syns jeg forklaringene hennes med lederskap og så videre er bra, for de er så enkle at folk forstår dem. Altså.. Vi så jo det funket i dag, sant? Også syns jeg det er positivt at hun klarer å fremme lederskapet hos hundeeierne uten å i det hele tatt nevne fysisk straff. Syns hun er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var bra i dag, selv om jeg blir jo så gæren og flau på de som eier bikkjene :roll: Er det MULIG tenker jeg. Så lite kunnskap!

Gleder meg til å se neste gang, Mona stjeler også mat, så kanskje jeg får noen tips..?

Ellers syns jeg forklaringene hennes med lederskap og så videre er bra, for de er så enkle at folk forstår dem. Altså.. Vi så jo det funket i dag, sant? Også syns jeg det er positivt at hun klarer å fremme lederskapet hos hundeeierne uten å i det hele tatt nevne fysisk straff. Syns hun er flink!

Enig med deg. man kan lære av programmet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med IW. Synes det var mye fornuftig i det hun sa om lederskap.

Jeg tror faktisk at vi er ledere for hunden, eller rettere sagt veiledere, selv om jeg ikke tror på "lederskap", i den retningen noen treningsmåter forkuserer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det ikke, - men hørte av andre at hunden beit pga av stress?

Hehe.. Og vi er på`n igjen :)

Det er godt mulig. Kan hende den var stresset fordi den følte at den hadde ansvaret for å vokte hele huset osv?

Jeg syns damen forklarte på en fin måte om hvem som hadde tatt kontrollen der i huset hvertfall.. Hun gjorde det lettfattelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det rare er det der sadoutstyret hennes jeg da :D De svarte trange klærne og driver å smekker med den lærreima, ser jo helt vilt ut :D Men selve opplegget er jo greit, men synes det er litt vel mye fokus på lederskap. Og hva i all verden har maten med det hele å gjøre? Vil hun da gi hundene kjøtt, så fatter jeg ikke problemet med det. Men men.. Hun finner jo ut av det og hjelper dem, så det er jo bra. :D Men sånn som hun holder på i introen ser det jo ut som hun banker dem til lydighet, men hun gjør jo ikke det i virkeligheten, så det blir litt teit synes jeg. Hun sa jo det også på slutten nå, you do NOT hit your dog!! Synes hun burde legge mer vekt på å forklare slike ting, at man ikke skal gjøre det, men det gjør hun kanskje neste gang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er gale og bare gi hunden fryst lammekjøtt dag ut og dag inn. Hunden trenger mer enn det.

Men det at matmora måtte spise en kjeks over maten for å vise at alfahunnen spiser først syns jeg var helt teit :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Og vi er på`n igjen :D

Det er godt mulig. Kan hende den var stresset fordi den følte at den hadde ansvaret for å vokte hele huset osv?

Jeg syns damen forklarte på en fin måte om hvem som hadde tatt kontrollen der i huset hvertfall.. Hun gjorde det lettfattelig.

Enig! Synes hun er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...