Gå til innhold
Hundesonen.no

Her venter hundene på å bli slått ihjel (Asia)


MiO
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke orket å se bilder/video, men her er altså link til artikkelen :

http://www.vg.no/forbruker/dyrene/her-venter-hundene-paa-aa-bli-slaatt-i-hjel/a/23359870/

"Her venter hundene på å bli slått i hjel. Skinnet selges i Europa og Norge"

Skinn (huden) fra hunder som avlives på svært brutale måter brukes til bl.a. hansker, som også selges i vår del av verden.

Det er vel ingen hemmelighet at pels fra asiatiske hunder som er avlivet på like inhumane måter, brukes f.eks. som kant-pels rundt hetter på anorakker og slikt. Blant annet ble det avdekket for noen år siden at pels på klær var fra schäfer-hunder, avlivet på grotesk vis i Asia.

Jeg vil si: BRUK ALDRI KLÆR SOM HAR NOEN FORM FOR EKTE PELS! Hunder er blant dyrene som brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man ikke vet visstnok, selv fuskepels kan være hund etc Rådet er å unngå alt av lær og skinn hvor opprinnelsen ikke er klart og tydelig merket.

Støtter fullt opp om dette. Det er vel også kommet fram at selv fuskepels kan være hundepels ... En kvalitetsfuskepels koster visstnok mer enn en billig ekte pels - som f.eks fra kina og hundepelseksporten.

Så det absolutt lureste er å kjøpe produkter som - som TonjeM sier - er TYDELIG merket og som er fra en kjent produsent. Å kjøpe billigvarianter av jakker, votter o.l på f.eks Morris til 299kroner kan fort være en uheldig avgjørelse og en direkte støtte til grusom pelsindustri (og da på tvers av dyrearter, både rev og hund og hele sjallabaisen).

Å betale litt ekstra for kvalitet skaper mindre etterspørsel etter billige søppelprodukter til en litt mindre pris. Etterspørselen etter sistnevnte skaper disse forb***** utspekulerte knallisene som utnytter svakere individer (dyr, barn, eldre...) og miljøet for å tjene enormt med penger på at folk skal ha disse billig-greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som med all annen dyreindustri... Man burde vel heller gi noen ekstra kroner for gode, Norske rødrevskinn ;) (men de er faktisk så lavt betalt at de fleste ikke gidder å flå dem engang...)

Ja, hvorfor selges ikke disse egentlig? Må jo være mulig å farge også hvis det er fargen folk ikke liker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som med all annen dyreindustri... Man burde vel heller gi noen ekstra kroner for gode, Norske rødrevskinn ;) (men de er faktisk så lavt betalt at de fleste ikke gidder å flå dem engang...)

Eller kjøpe kvalitetsprodukter med syntetisk pels, dersom man ikke ønsker ekte pels. Jeg har f.eks jakke fra Fjellreven med syntetisk pelskant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt at det er mulig å kjøpe skinnprodukter som kan være laget av hund, men da er det vel isåfall neppe merket at det er laget i f.eks Italia, eller?

Men det med at fuskepels kan være ekte er jeg ikke akkurat bekymret for på mine og de jeg har sett, selvom jeg har en dyr jakke der kragen ser mye mer ekte ut enn på mange andre, ser man jo det veldig godt på nært hold allikevel, og ikke minst kjenner man jo forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe imot skinn av hund eller andre dyr, men måten de avlives på er jo forferdelig grusom. Det eneste vi kan gjøre er vel som nevnt tidligere å unngå umerkede produkter, kanskje også spørre i butikken hvor feks hanskene man vil kjøpe kommer fra og gjøre butikkene mer oppmerksomme på at dette er noe flere/mange ikke vil ha.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...