SånnCirka Skrevet 17. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2014 Der nålen er plassert er det en egen parkeringsplass for turgåere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lenny Skrevet 17. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2014 OK. Så hvis dere møtes der søndag kl 12 (?) er vi med! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belgerdama Skrevet 17. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2014 Vi er med☺️ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SånnCirka Skrevet 17. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2014 Passer fint for meg! Da er det opp til resten av gjengen om det passer søndag kl 12 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 17. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2014 Jeg har dessverre ikke bil, og er på jobb akkurat da, men er gjerne med ved en senere anledning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 De fleste turområder i omegn er fulla av folk søndager midt på dagen. Skal man ture søndager må man ut mellom ni og ti. Klokka 12 går man i kø overalt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElisabethHH Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Nei da, som sagt - her i Knapstad møter man så og si aldri noen, uansett om det er midt på dagen, i helga, med strålende vær. Blir vel kanskje samme greia i Tomter, er jo ikke særlig mange som bor der heller. Men de kan være løse på hele turen, ikke bare ved hogstfeltet eller? Jeg blir med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lenny Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Kl 10 går også bra hvis det hjelper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SånnCirka Skrevet 18. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 De fleste turområder i omegn er fulla av folk søndager midt på dagen. Skal man ture søndager må man ut mellom ni og ti. Klokka 12 går man i kø overalt Jeg har gått en del innover mot gaupestein i helger når jeg var helgeforvert for blindeforbundet, og hvis jeg har vært heldig har jeg møtt på én hund som jeg har kunne trene passering med eller la han sosialiseres med. Har aldri vært borti en haug med folk der tidligere hvertfall Nei da, som sagt - her i Knapstad møter man så og si aldri noen, uansett om det er midt på dagen, i helga, med strålende vær. Blir vel kanskje samme greia i Tomter, er jo ikke særlig mange som bor der heller. Men de kan være løse på hele turen, ikke bare ved hogstfeltet eller? Jeg blir med. De kan være løse på hele turen, ja Det eneste stedet jeg pleier å ha hunden i bånd er akkurat når vi går forbi der hvor det bor en Leonberger, den er nesten alltid ute. Men vi ser den isåfall i god tid til å vurdere om vi vil ha på bånd når vi går forbi der eller ikke den er uansett veldig snill mot både mennesker og hunder, så er ikke krise om de går løse og den er ute. Kl 10 går også bra hvis det hjelper Jeg er tilbøyelig etter hva som passer for flest Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Nå går jeg da med mine hunder løs stort sett, og da er det deilig å gå når ikke alle andre går. Jeg er ikke redd for å møte bikkjer - men det er jo ikke alltid man rekker å få fatt i hundene før folk passerer heller om de kommer brått på. Spesielt ikke om det er flere hunder. Møter sjelden hunder i Gaupesteinsmarka, men folk er det flust av - spesielt etter kirketid på søndager. Men blir man enig om tidspunkt så er klokken 10 fra Granerud skyttebane helt ok for meg. Veibeskrivelse - kjør mot Kråkstad (forbi stadion i Tomter) - følg veien over skogen, rett etter (300 meter kanskje) et DIGERT murhus med steingjerde rundt i veikanten på høyre side står det skilt til Granerud til høyre. Følg veien inn til enden, der er parkeringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SånnCirka Skrevet 18. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Nå går jeg da med mine hunder løs stort sett, og da er det deilig å gå når ikke alle andre går. Jeg er ikke redd for å møte bikkjer - men det er jo ikke alltid man rekker å få fatt i hundene før folk passerer heller om de kommer brått på. Spesielt ikke om det er flere hunder. Møter sjelden hunder i Gaupesteinsmarka, men folk er det flust av - spesielt etter kirketid på søndager. Men blir man enig om tidspunkt så er klokken 10 fra Granerud skyttebane helt ok for meg. Veibeskrivelse - kjør mot Kråkstad (forbi stadion i Tomter) - følg veien over skogen, rett etter (300 meter kanskje) et DIGERT murhus med steingjerde rundt i veikanten på høyre side står det skilt til Granerud til høyre. Følg veien inn til enden, der er parkeringen. Ok, kanskje bare jeg som ikke har vært der ofte nok jeg pleier ofte å gå utenom stiene og finne mine egne veier også, så har ikke fulgt turløypa inn til gaupestein så innmari mange ganger akkurat Granerud skytebane fungerer også fint som utgangspunkt. Der har jeg faktisk aldri gått tur fra før, bare vært med samboer når han skulle skyte litt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lenny Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Takk for de gode turforslag Da vet vi i hvert fall hvor vi kan gå de neste helgene! Ser ut som kjempefint turområde der 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SånnCirka Skrevet 18. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Hvis noen har lyst til å gå tur i dag mens det er lyst ute (sola går ned ca kl 1500) tenkte jeg meg en tur ut i skogen med Vega etter jeg har vært og handlet nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lenny Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Hvis noen har lyst til å gå tur i dag mens det er lyst ute (sola går ned ca kl 1500) tenkte jeg meg en tur ut i skogen med Vega etter jeg har vært og handlet nå Hadde veldig lyst til en tur i snøen men har ikke bil i dag. Kanksje vi ses på søndag (hvis vi blir enige om sted og tid ;p)! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElisabethHH Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Hvis noen har lyst til å gå tur i dag mens det er lyst ute (sola går ned ca kl 1500) tenkte jeg meg en tur ut i skogen med Vega etter jeg har vært og handlet nå Litt sent svar, men jeg blir med på tur om du gidder å dra hit. Kan ikke bli kjørt noe sted i dag. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SånnCirka Skrevet 18. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Er ikke ferdig å handle enda send meg adressen din på PM så kan jeg komme en tur Edit: skulle stå som svar til ElisabetHH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElisabethHH Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Er ikke ferdig å handle enda send meg adressen din på PM så kan jeg komme en tur Edit: skulle stå som svar til ElisabetHH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SånnCirka Skrevet 18. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Veien er litt vanskelig å se, er en litt smal grusvei et par meter etter et busstopp. Tredje småbruket, ligger på høyre side. Er altså der den pilen jeg har tegnet selv er, ikke den andre. Veien er lagret i minnet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belgerdama Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Jeg følger folket, men si ifra hvor det blir. Gjerne et sted hvor det ikke er så mye folk. En gjeng med hunder som leker og koser seg kan virke litt skremmende på folk..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElisabethHH Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Ok, så... Fra Granerud, søndag kl. 10? Da er alle med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lenny Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Granerud betyr skytebane? Lenny er med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SånnCirka Skrevet 18. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Da sier vi Granerud, søndag kl 1000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belgerdama Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Ok. Er Granerud det siste kartet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lenny Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Jeg tror det er her: http://kart.finn.no/?lng=10.93617&lat=59.69094&zoom=16&mapType=normap&markers=10.93741,59.69134,r,Skytebane I hvert fall er det en skytebane Er det riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SånnCirka Skrevet 18. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Jeg tror det er her:http://kart.finn.no/?lng=10.93617&lat=59.69094&zoom=16&mapType=normap&markers=10.93741,59.69134,r,Skytebane I hvert fall er det en skytebane Er det riktig? Det stemmer :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts