Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Nå har jeg vært på diverse sofa butikker og prøvesittet alle sofaene og fellesnevnerne er vel at alle er lave i ryggen og stive og vonde...........

Jeg har en tidafors sofa (ikea) og vil gjerne bytte til hjørnesofa varianten men da blir den akkurat for nærme peisen vår :hmm:

Så jeg trenger en hjørnesofa som er ca 250 cm.... og høy og god... hjelp?

Skrevet

Jeg har en fra bohus, som heter sits, kommer i masse ulike utgaver, masse ulike stoff osv. også kan man velge mellom mjuk og mer fast utgave.

Jeg har den mjuke, som er helt tullete behagelig å sitte i, fordi den har dun i putene. Men det gjør jo også at den blir litt slapp når man reiser seg opp, da må putene "fluffes" opp for at den skal se nyflidd ut. Så det er egentlig argumentet for å velge den faste. Men den mjuke er vilt god å sitte i, og enda bedre å sove middag i :)

  • Like 1
Skrevet

Vi skulle også ha tidafors (den er knallgod) men hjørnevarianten var akkurat for stor her også :(

Vi endte opp med en fra skeidar, ikke lave seter, men ikke så høye som tidafors. Den er god å sitte i. Vi var også å prøvesatt masse, og ikke lett å finne en god, da nesten alle har utrolig lav rygg... Prøvde å finne den på skeidar nå, men fant den ikke dessverre. Det var tilbudssofa, så sikkert noe som har gått ut da.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så populært med lav rygg?

Guest Michellus
Skrevet

Du har jo Ektorp serien fra IKEA da som etter min mening er dritgod å sitte i for rygg og ræv, men den er kanskje for lav i ryggen igjen? :)

Skrevet

Vi skulle også ha tidafors (den er knallgod) men hjørnevarianten var akkurat for stor her også :(

 

Vi endte opp med en fra skeidar, ikke lave seter, men ikke så høye som tidafors. Den er god å sitte i. Vi var også å prøvesatt masse, og ikke lett å finne en god, da nesten alle har utrolig lav rygg... Prøvde å finne den på skeidar nå, men fant den ikke dessverre. Det var tilbudssofa, så sikkert noe som har gått ut da.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så populært med lav rygg?

Nymotens skvip! Forstår ikke folk at andre har dårlig nakke? :-P og gubben bare liker det comfy :-P
Skrevet

Du har jo Ektorp serien fra IKEA da som etter min mening er dritgod å sitte i for rygg og ræv, men den er kanskje for lav i ryggen igjen? :)

Signerer også denne, og den kommer i mange varianter. Veldig fornøyd med mine, og jeg har hatt flere opp igjennom åra.
Skrevet

Signerer også denne, og den kommer i mange varianter. Veldig fornøyd med mine, og jeg har hatt flere opp igjennom åra.

Du har jo Ektorp serien fra IKEA da som etter min mening er dritgod å sitte i for rygg og ræv, men den er kanskje for lav i ryggen igjen? :)

Enig med Ektorp! Kjekt å kunne vaske trekket og eventuelt bytte trekket hvis man blir lei. God å sitte i. Finnes i både hjørnesofa, vanlig og med sjeselong. Alle er gode å sitte i :D

  • Like 1
Skrevet

Kan ikke hjelpe for jeg er på sofa nr to etter å ha kjøpt den første for ca 28 år siden :P

Skrevet

Jeg har kjøpt min sofa på loppemarked, kan være verdt et forsøk om du ikke finner noe i butikkene. Evt. Finn, eller facebook. Om du vil ha ny sofa synes jeg fagmøbler og bolia har mye fint. Lykke til! :)

  • Like 1
Skrevet

A-møbler har (hadde?) masse fint. Jeg er knallfornøyd med vår, men den er nok altfor stor etter hva dere er ute etter. Kjøpte den for tre år siden-ish, og da hadde de hvertfall stort utvalg.

  • Like 1
Skrevet

På møbelringen hadde de noen sofaer man kunne kjøpe med nakkestøtter til, om det er et alternativ. Så ikke såå nøye på det, så kan ikke gi deg no navn. Men den vi prøvde var veeeldig god å sitte i hvertfall.

Skrevet

Må du prøve sitte først? Hvis ikke ville jeg sjekket ut Trademax de har masse fint! Både brodern og jeg har sofa der i fra! Er kjempe fornøyd. :)

Har også fra trademax, ett år gammel og klar for utskiftning :P
Skrevet

 

Klage da vel? De har 5 års garanti leser jeg på siden :)

Allerede fått tilbake deler av kjøpesummen pga mangler ved levering :P men kan alltids prøve og se hva som skjer
Skrevet

Åå? hva som feiler den? :) Ikke jeg fått med meg, hehe.. :P

ihjelsittet :P hehe

Knirker, detter fra hverandre, kjennes ut som noen har lagt på samme plass i sofaen 10 år i strekk osv :P

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...