MonicaT Skrevet 3. November 2014 Rapporter Share Skrevet 3. November 2014 Jeg skal på MyDog i januar. Jeg håper at Amigo er NUCH når jeg skal melde på. Jeg trodde han dermed skulle i Champion klassen men ei venninne påstår at det er kun for svenske Champions? Og brått ble jeg litt usikker. Har de samme regler som oss? Tenker litt på at vi er i gruppe 7 og brukskrav for cert. Her i Norge deles certet ut i beste hannhund klasse. Er certet jeg jakter på så om de kun deler ut certet i brukshundklassen er det jo fint å melde på der Og helt OT: har Danmark hvilende cert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 3. November 2014 Rapporter Share Skrevet 3. November 2014 Man kan stille i CH klassen ja, og Danmark har hvilende CERT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 3. November 2014 Rapporter Share Skrevet 3. November 2014 Husk å bestille WCC fra NKK før du skal stille i bruksklasse i utlandet! Og ja, du kan stille i championklasse ettersom cert deles ut i beste hannhund/tispe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 3. November 2014 Rapporter Share Skrevet 3. November 2014 Man kan stille i CH klassen ja, og Danmark har hvilende CERT Sverige har også hvilende cert, og det er jo bra, når det er der MyDog arrangeres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 3. November 2014 Rapporter Share Skrevet 3. November 2014 Sverige har også hvilende cert, og det er jo bra, når det er der MyDog arrangeres Men nå spurte hun om Danmark da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 3. November 2014 Rapporter Share Skrevet 3. November 2014 Sjekk om de har krav for å ta imot cert. På AK har ditt ett krav for å ta imot cert, og ett annet for å utløse championat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 3. November 2014 Rapporter Share Skrevet 3. November 2014 Men nå spurte hun om Danmark da Åh herregud, jeg leste Sverige. For det er jo så like ord!!! Sojjjjjy - kan jeg skylde på ammetåke??? SFX, møt SFX, midt i døråpningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 3. November 2014 Rapporter Share Skrevet 3. November 2014 Åh herregud, jeg leste Sverige. For det er jo så like ord!! Sojjjjjy - kan jeg skylde på ammetåke??? SFX, møt SFX, midt i døråpningen. Skyld på det du Fort gjort 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 3. November 2014 Rapporter Share Skrevet 3. November 2014 WCC får du på mail med det samme,kortbetaling i nettbutikken til NKK og kommer på mail dagen etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 3. November 2014 Rapporter Share Skrevet 3. November 2014 OT, raskt innskudd! Hva er WCC? Bevis på oppnådd brukspremiering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 3. November 2014 Rapporter Share Skrevet 3. November 2014 OT, raskt innskudd! Hva er WCC? Bevis på oppnådd brukspremiering? Working class certificate. Jepp,bevis på at bikkja fyller kravene til bruksklasse for rasen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alvira Skrevet 3. November 2014 Rapporter Share Skrevet 3. November 2014 Og helt OT: har Danmark hvilende cert? Dobbel OT : Hva er et hvilende cert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 3. November 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. November 2014 Tusen takk dere WCC er bestilt og mottatt. Og da melder jeg på i champion (om han blir det før jeg må melde på vel og merke, en vet jo aldri ) Er i Sverige jeg skal stille, men bare lurte på det med Danmark for noen andre. Kunne jo like gjerne spørre om det når jeg først var i gang Hvilende cert er at certet er på vent til man oppfyller alle krav. Eks at man i Norge har to cert og mangler det siste for å bli NUCH. Om man er i Sverige og får cert så blir man ikke svensk champion før du har fått det siste norske certet og blitt norsk champion. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alvira Skrevet 3. November 2014 Rapporter Share Skrevet 3. November 2014 Tusen takk dere WCC er bestilt og mottatt. Og da melder jeg på i champion (om han blir det før jeg må melde på vel og merke, en vet jo aldri ) Er i Sverige jeg skal stille, men bare lurte på det med Danmark for noen andre. Kunne jo like gjerne spørre om det når jeg først var i gang Hvilende cert er at certet er på vent til man oppfyller alle krav. Eks at man i Norge har to cert og mangler det siste for å bli NUCH. Om man er i Sverige og får cert så blir man ikke svensk champion før du har fått det siste norske certet og blitt norsk champion. Det var det jeg trodde, tusen takk! Og masse lykke til på utsilling :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lailakatrin Skrevet 8. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 8. Januar 2016 Gammel tråd dette, men gjelder det fortsatt at de har hvilende cert i Sverige? Hvis man har har en norsk hund som ikke har noen cert enda men vil stille ut og Sverige og kanskje får et cert der. Vil hunden da bli Svensk UCH den dagen den evt blir Norsk UCH? Eller er det ingen vits å stiller i Sverige før hunden er norsk utstillingschampion? (Så fremt man ikke får 3 cert i Sverige da). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 8. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 8. Januar 2016 3 minutter siden, Lailakatrin skrev: Gammel tråd dette, men gjelder det fortsatt at de har hvilende cert i Sverige? Hvis man har har en norsk hund som ikke har noen cert enda men vil stille ut og Sverige og kanskje får et cert der. Vil hunden da bli Svensk UCH den dagen den evt blir Norsk UCH? Eller er det ingen vits å stiller i Sverige før hunden er norsk utstillingschampion? (Så fremt man ikke får 3 cert i Sverige da). I sverige er det brukskrav for championat, så før du har det i orden er det ikke så mye vits :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lailakatrin Skrevet 8. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 8. Januar 2016 22 minutter siden, Perfect Image skrev: I sverige er det brukskrav for championat, så før du har det i orden er det ikke så mye vits :) Ja, er klar over det. Er vel enten godkjent mentaltest eller opprykk til høyere klasse spor eller bruks? Men lurte på om hvilende cert gjelder fortsatt? Hvis hunden har 0 cert i Norge eller mangler 1 cert fra å bli nuch feks ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 8. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 8. Januar 2016 Nei, du må ha Korad en vanlig mentaltest er ikke nok. Ja certet er hvilende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lailakatrin Skrevet 8. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 8. Januar 2016 Takk? Leste litt fort men du har rett i at hunden må oppnå Korad først for å kunne bli Svensk utstillingschampion. Evt andre prøver. Men for å få delta i bruksklassen er det visst ikke krav om akkurat det, men man må oppfylle ett av andre brukskrav (lavere klasse i bruks eller gjeting bl.a). Side 30 og 31 i det svenske reglementet: this HTML class. Value is http://skk.se/sv/Var Er det mange norske collier som stiller i Sverige egentlig? Er kanskje vanligere at svenskene kommer til Norge siden det ikke er noen krav her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 8. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 8. Januar 2016 Er endel som drar over på int utstillinger, man får cacib og vinnertitler uansett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lailakatrin Skrevet 8. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 8. Januar 2016 2 minutter siden, Perfect Image skrev: Er endel som drar over på int utstillinger, man får cacib og vinnertitler uansett :) Ok ? Takk for at du tok deg tid til å forklare.?Ikke så lett å finne svar på alt ved å Google heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts