Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemme alene i bur


Tempus
 Share

Recommended Posts

Kompost grinder og respekten for dem. Jeg ahr erfart at er kompostgrindene satt for godt fast når dem skal markere et skille mellom ting så har hunden ikke respekt for grinden. Men er den satt opp så den lett lager en lyd når hnden er på kompostgrinden så er det lett å respektere skillet.

Og alle mine har gitt **** uansett... Her er det løpefart, klatring og hopping over fra ung alder.

Jeg er ville vært svært forsiktig med å etterlate valp alene i kompostgrind - spesielt dersom den har vist tegn til å ville bryte seg ut før. Etter å ha opplevd å komme hjem til valp som hang etter beinet i en grind har jeg sluttet helt med det. Grinder jeg avstenger valper eller hunder med har ikke klatremuligheter i det hele tatt (enten plater eller dørgrinder med rette stolper).

En venn av meg opplevde også at en valp knakk foten etter å ha klatret i grind og falt ned...

Kompostgrinder bruker jeg kun til å stenge ute ting med (f.eks avstengte vi et hjørne i stua der alle instrumentene står), eller eventuelt under oppsyn.

Sånn er vår og. Han får ikke sove ordentlig med mindre vi sitter helt stille.. Følger etter oss over alt. Akkurat nå for eksempel hadde han et tisseuhell inne. Han fulgte etter samboeren min samtidig som han tisset bortover gulvet...

Jepp, det er en valp, og det er helt normalt.

Husk trygghet avler trygghet. :)

Jo oftere valpen opplever å være utrygg, jo mer vil den søke til deg. Ta det heller på valpens premisser, og det hele vil bli så utrolig mye enklere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes det er litt synd at valper ikke engang får sjansen til å vise at de kan være alene/sove om natta uten bur, jeg. Det er liksom den der "valpen skal være i bur fra dag en"-konseptet jeg sliter

Så synd at du ikke vil snakke om andre alternativer. Tipper at ganske mange her inne har både mer erfaring og mer dyrevennlige alternativer.

Nei, jeg kan aldri godta at noen putter hunden sin i bur hele natten og ofte hele arbeidsdagen, når man får besøk, når man skal på kino, når man vil ha litt fred og vips så er hunden flere timer i bur

Posted Images

Og alle mine har gitt **** uansett... Her er det løpefart, klatring og hopping over fra ung alder.

Jeg er ville vært svært forsiktig med å etterlate valp alene i kompostgrind - spesielt dersom den har vist tegn til å ville bryte seg ut før. Etter å ha opplevd å komme hjem til valp som hang etter beinet i en grind har jeg sluttet helt med det. Grinder jeg avstenger valper eller hunder med har ikke klatremuligheter i det hele tatt (enten plater eller dørgrinder med rette stolper).

En venn av meg opplevde også at en valp knakk foten etter å ha klatret i grind og falt ned...

Kompostgrinder bruker jeg kun til å stenge ute ting med (f.eks avstengte vi et hjørne i stua der alle instrumentene står), eller eventuelt under oppsyn.

Ja jeg kuttet ut r en stnd for han hadde ikke respekt for dem i det heetatt, men så skulle ejg stenge av soverommet mitt fra hanvar på stua også ha døra åpen. Da sto det to esler på den ene siden og ingen ting på den andre siden Satte kompostgrind mellom eskene og han kom og dyttet på r å teste. Så klart ble det en lyd for grinda slo veggen og etter det så må jeg invitere han inn på rommet. Jeg vet at han fint kan hoppe over men han gjør det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...