Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg trenger en god sele til Pøbel. Han er en glad og sterk, høyreist og stor hund på 40 kg. Har Trixieselen nå til ham, men synes kanskje ikke den sitter like bra lenger. Han har noen problemer i skulderen(e) (tror ortopeden), så jeg vil ha en sele som sitter godt og ikke presser for mye på disse punktene, eller som strammer altfor mye i halsen - det virker som om han synes det er ubehagelig. Noen som har noen tips?

Skrevet

Jeg trenger en god sele til Pøbel. Han er en glad og sterk, høyreist og stor hund på 40 kg. Har Trixieselen nå til ham, men synes kanskje ikke den sitter like bra lenger. Han har noen problemer i skulderen(e) (tror ortopeden), så jeg vil ha en sele som sitter godt og ikke presser for mye på disse punktene, eller som strammer altfor mye i halsen - det virker som om han synes det er ubehagelig. Noen som har noen tips?

Det er jo veldig "in" her inne å foreslå zero dog selen, men jeg slår et slag for ruffwear sin nye sele jeg. Sitter overraskende bra på veldig mange hunder, god polstring, og kan stilles i halsen så den ikke strammer. :)
Skrevet

Det er jo veldig "in" her inne å foreslå zero dog selen, men jeg slår et slag for ruffwear sin nye sele jeg. Sitter overraskende bra på veldig mange hunder, god polstring, og kan stilles i halsen så den ikke strammer. :)

Jeg har den til (gamle og nye) RuffWear (om de ikke har kommet med en helt ny type, da, har du bilde?), men han rygger unna hver gang jeg kommer med den. :P Og jeg føler at den gjerne trykker på litt feil plasser? Han er ikke noe spesielt glad i seler sånn egentlig. Zeroselen kaaan vel gå, men jeg aner ikke hvordan den sitter på? Tenker på multiselen.

Skrevet

 

Jeg har den til (gamle og nye) RuffWear (om de ikke har kommet med en helt ny type, da, har du bilde?), men han rygger unna hver gang jeg kommer med den. :P Og jeg føler at den gjerne trykker på litt feil plasser? Han er ikke noe spesielt glad i seler sånn egentlig. Zeroselen kaaan vel gå, men jeg aner ikke hvordan den sitter på? Tenker på multiselen.

Denne tenkte jeg på:

Postet bilde

Skrevet

 

 

Oooh. Den har jeg ikke sett. Hvordan er den ved suldre/under armene?

Den ligger godt bak albuene synes jeg, og begrenser ikke bevegelse i skuldrene. Eneste er at den er ganske bred i fronten, så kan kanskje bli litt bred om man har en hund som er smal i fronten. Men jeg liker den bedre enn de eldre ruffwear-selen. :)

Skrevet

Hva med en halvnome? De skal jo stort sett unngå å presse på skuldre. MR-koppel sin kanskje? Nonstop sporsele? Jægerens/Hukens/Troll? Det er jo litt forskjeller i passform mellom merkene, så må nok prøve de før en finner den som passer hunden

  • Like 1
Skrevet

Jeg har sett den nye til Ruffwear, og synes den er litt høy foran i halsen, også når jeg har sett den i live på hund. Men er jo verdt et forsøk å prøve den!

Ellers bruker vi Rogz H-sele til Kovu når vi ikke bruker webmasteren, og den er jeg kjempefornøyd med!

(denne selen var før han vokste inn i den, så er litt stor rundt halsen, og glir dermed litt. Den sitter normalt veldig fint rundt albuene). De har den på Dyresjappa på Torshov.

P1010644.JPG

  • Like 1
Guest bikkje1
Skrevet

Jeg ville sett på rukka sin h-sele. Samme type som Simira skriver om, men brystreimen er polstret. :)

Skrevet

Jeg er strålende fornøyd med cdpits-selene men de sys på mål (som du jo vet) derfor mens pelsene her vokser bruker de h-selen fra rukka :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...