Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Argh, bildene datt ut ved publisering, poster på nytt i morgen!

Non-Stop Free motion, strl 5/rød
Trekksele, godt brukt
150kr

Hurtta Padded Y-Harness, olivengrønn/bjørk, 70cm
Y-sele, veldig lite brukt
100kr

Hurtta Padded Harness, olivengrønn/bjørk, 80cm
Brystsele, godt brukt
40kr

Tug-E-Nuff Bungee Fleece Tuggy Lead, 1m
Lys grønn, grønn og lys blå, ubrukt
75kr

Flexi Long Classic, 7m
Flexiline, blå
25kr

Trixie dekken, orange/svart, 50cm
Varmedekken, godt brukt
25kr

Strikket genser, orange med mønster, hjemmestrikket, MYE stretch
Rygg: 40cm (innsvinget ved buk)
Hals: 30cm
Ribbein: 40cm
Bud ønskes

Strikket dekken, lilla med mønster, hjemmestrikket
Rygg: 40cm
Hals: 30cm
Ribbein: 50cm
Bud ønskes

Sort sprinkelbur, 100kr
H: 50cm
B: 40cm
L: 60cm

Kjøp over 150kr prioriteres.
Kjøp over 150kr kan sendes ved at kjøper betaler porto
Kan leveres ved D4A (lørdag) :flowers:

Skrevet

Ta med hva? :)

Alt du skal selge. ;)

Jeg kommer til å ta med en kasse med alt jeg har til overs av utstyr og sånt, til bytting og salg.

• Like 1
Skrevet

Kunne tenkt meg:

Sundpro Helfordrat nomesele
KONG Squeezz Ball with Handle x2
Sundpro spor-/brystsele
Hurtta Padded Half Choke Collar, olivengrønn/bjørk, 35cm

Skrevet

Kunne tenkt meg:

Sundpro spor-/brystsele

Kast inn en PM, er du snill :)
Skrevet

Kunne tenkt meg:

Sundpro spor-/brystsele

Overnevnte ting er lagt av! :)

Skrevet

Kan jeg gå utifra at turboen min vil passe disse tingene tror du? Siden vi har samme rase :) (han er ett h-vete å måle på egen hånd, vil bare kosemose når jeg prøver :P)

Skrevet

Kan jeg gå utifra at turboen min vil passe disse tingene tror du? Siden vi har samme rase :) (han er ett h-vete å måle på egen hånd, vil bare kosemose når jeg prøver :P)

Det er lite her som er Keos, varmedekkenet (solgt), Free motion og Hurtta Y-selen har vært hans. Hurtta brystselen ble kjøpt av et annet medlem her inne til Keo, men er en småsmule for liten for min bulldoser :)

Hurtta Winter Jacket, sort, 55cm

Hurtta Lifeguard Half Choke, orange

Tass/Buddy refleksdekken

SOLGT :flowers:

Skrevet
Bur lagt til :)
Ferplast Atlas 40, IATA-godkjent flybur, 150kr
L: 68cm
H: 48cm
B: 45,5cm
Sort sprinkelbur, 100kr
H: 50cm
B: 40cm
L: 60cm
Skrevet

Hva slags hund har utstyret blitt brukt med? :)

Non-Stop, Hurtta Y-sele, agilitybånd: Border Collie

Hurtta brystsele: Australsk Kelpie

Resterende: blandingshund (mellompuddel, cocker)

Skrevet

Ønsker å kjøpe:

100kr

Brystsele, godt brukt

40kr

75kr

Flexi Long Classic, 7m

Flexiline, blå

25kr

Varmedekken, godt brukt

25kr

Har du bilder av tingene? :)

Skrevet

Jeg er interessert i NonStop-selen, men er litt usikker på målet. Vet andre bruker str5 til minibull, men på størrelseguiden dems står det 35-40 cm i nakken, mens min er ca 42 cm i "halsbåndstørrelse". Hvis ingen andre er interessert, hadde det kanskje vært mulig å få prøvd den på D4A?

Skrevet

Ønsker å kjøpe:

100kr

Brystsele, godt brukt

40kr

75kr

Flexi Long Classic, 7m

Flexiline, blå

25kr

Varmedekken, godt brukt

25kr

Har du bilder av tingene? :)

Jeg har ikke bilde av Y-selen, men den er samme farge som brystselen, dog ingen slitasjeskade :)

Send meg gjerne en PM!

14982733714_2864856738.jpg

Hurtta brystsele

15423223917_e9c9b1c871.jpg

Høyre, Trixie-dekken

15609110105_00f73250d9.jpg

Høyre, Tug-E-Nuff-bånd

Jeg er interessert i NonStop-selen, men er litt usikker på målet. Vet andre bruker str5 til minibull, men på størrelseguiden dems står det 35-40 cm i nakken, mens min er ca 42 cm i "halsbåndstørrelse". Hvis ingen andre er interessert, hadde det kanskje vært mulig å få prøvd den på D4A?

Hvis den ikke er solgt før D4A så kan jeg ta den med når vi skal på lørdag? Sier selvsagt fra om den skulle ta veien før den tid :)

Min er rundt 40cm i halsbånd, den passer greit i halsen til han.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...