Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei hopp!

Maripari

Recommended Posts

Hei!

Nå har jeg akkurat sittet og nilest en hel haug med tråder, og fant ut at jeg nesten måtte bli aktiv her og. Det er tydelig at det er mange er som har mye på hjertet her, og det er mange med erfaring, noe som er flott for et forum. Jeg har ikke særlig mye erfaring med agility, dressurkurs etc, men jeg har en stor kjærlighet for disse hundene ( og egentlig alle andre levende skapninger), noe som jeg mener er viktigst for å gi dem den omsorgen de trenger.

Akuurat nå ligger min Sonic bak meg og snorker. Han er en 3 år gammel chihuahua. Han er fra den flotte kavaleren kennel i Larvik, og er den besteste hunden i hele verden, mener nå jeg. Han er som de fleste små hunder, tøff når de store hundene ikke ser (eller er på lang avstand) og litt mer pyse når de kommer når de retter oppmerksomheten mot ham.

Eller er han som alle andre hunder; glad i mosjon, godbiter, ligge under dyna, tisper (ikke minst!), sove, slikke vinduet på bussen og bare tulle å tøyse.

Han er langt fra en pynte chihuahua, er ikke særlig glad i å gå med klær (vil heller fryse!) og har aldri vært i ei veske ( han har fire bein!). Jeg mener at en chihuahua er like mye en hund som alle andre, og har dermed de samme behovene som en hund. Jeg ser for mange som behandler hundene sine (ikke bare chihuahua) som menneskebarn eller som er tilbehør. Det syns jeg er helt feil. Dette har jeg utrykket i februar utgaven av Mag. Jeg og en gjeng chihuahua eiere traff en journalist i slottsparken en tirsdag i slutten av november, for å motbevise at chihuahua er en motehund. Jeg var faktisk den eneste eieren som ikke hadde klær på hunden.

Det var vel mer enn nok om oss. Hvis det er noe dere lurer på, så er det bare å sende en pm.

mvh

Mari og Sonic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...