borderen Skrevet 14. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2014 Hei! Først: Macen min begynner å bli full og nesten all plassen er tatt opp av "Annet". Jeg har aldri gjort annet vedlikehold enn å følge maksinvare oppdateringene. Hvordan kan jeg få frigjort diskplass på macen (en vanlig macbook pro, 2012 modell)? Det er sikkert mye søppelfiler som har fulgt med rundt. Samme problem på en ekstern harddisk jeg bruker til macen. Merket er Buffalo, Mini Station, 500 gb. Nesten hele er fyllt av "Annet", men jeg har ikke annet enn filmer, litt bilder, bittelitt musikk og en del skoledokumenter på disken. Så der er det noe som ikke stemmer. Hvordan får jeg ryddet opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 14. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2014 Har nettopp gjort en seriøs opprydning i det der.... Vanskelig å rydde i "annet" fordi det er diskfiler fra apple. Det du kan gjøre er å slette oppdateringer til OS'er på f.eks iPhone, iPads etc. Dette tar fort 1-5 GB. last ned et av disse programmene som gjør at du kan se hvor plassen brukes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 14. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2014 Jeg har god erfaring med Clean My Mac 2 . Som et ekstra tillegg til programmet kan man laste ned en applikasjon som finner dubletter av bilder som er lagret på harddisken og som kan slettes etter behov. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TullBull Skrevet 14. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2014 Jeg bruker alltid CCleaner for å få renset opp skikkelig på PC og Mac. Men husk og sjekk hva du huker av, hvis du ikke vil den skal fjerne alle lagrede passord osv https://www.piriform.com/mac/ccleaner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 15. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2014 Hei! Først: Macen min begynner å bli full og nesten all plassen er tatt opp av "Annet". Jeg har aldri gjort annet vedlikehold enn å følge maksinvare oppdateringene. Hvordan kan jeg få frigjort diskplass på macen (en vanlig macbook pro, 2012 modell)? Det er sikkert mye søppelfiler som har fulgt med rundt. Vet ikke hva du har av plass men OSX har jo begynt å spise bra mye plass etterhvert om du har kjørt oppdateringer så vil du aldri få samme plass som i 2012. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts