Gå til innhold
Hundesonen.no

Øyenlysning - Priser i Oslo


Guest Jostein
 Share

Recommended Posts

Guest Jostein

Hei!

For dere som har øyenlyst hunden deres i Oslo. Hvor har dere gått og hva har dere betalt?

Jeg prøver for en gangs skyld å være tidlig ute før paring med å øyenlyse. Tidligere har jeg alltid gjort det i siste liten og har bare måttet lyse der de har hatt ledig time før paring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk akkurat i dag og øyenlyste på Evidensia Oslo dyresykehus (tidligere Oslo dyreklinikk). Den ligger på Ensjø.

Og jeg betalte i dag 898,- , men om man gjør flere behandlinger samtidig så er det billigere (da hadde øyenlysningen kostet meg 600,- , men siden vi ikke ville vente med alle undersøkelsene til nå, så tok vi de andre undersøkelsene i august og øyelysningen nå. Dette var på grunn av at de akkurat da ikke hadde noen autorisert øyelyser på klinikken, de har nå Katarina Storli (?) som er der to dager i uka - hvertfall tirsdager :ahappy: ).

Jeg kan absolutt anbefale dyreklinikken på Ensjø.

Forresten, nå er ikke den listen på nkk-autoriserte øyelysere heelt oppdatert (http://www.vetnett.no/autorisert-oyelyser). Jeg ser noen feil, da hvertfall et par av dem er pensjonerte nå. Men jeg kan likevel ikke finne at Sinsen dyreklinikk har noen som er nkk-autoriserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @Elita2005 og @SandyEyeCandy!

Jeg har sendt e-post til klinikkene med øyenlysere og har så langt bare fått svar fra NMBU (NVH). Der koster det 961.

Jeg visste ikke at de hadde øyenlyser på Sinsen? Hvor lenge er det siden du var der og lyste?

Oi, da er det jo faktisk billigere på Oslo dyresykehus (antar du får samme pris; samme undersøkelse), det hadde jeg ikke trodd! :) Jeg valgte nemlig dyreklinikken på Ensjø på grunn av den høye kompetansen (= koster ofte mer). Ikke det at NMBU ikke har kompetanse nok altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...