Gå til innhold
Hundesonen.no

Galdhøpiggen med hund?


Rocket
 Share

Recommended Posts

Skal du gå fra Juvasshytta bør du ha hunden i sele som kan festes i tauet. Som brefører er det noe herk å ha med seg bikkjer som eierne ikke har kontroll på, og som ikke har sele. Skulle de falle nedi er sele et must om man ikke vil ha kvalt bikkje.

Jeg liker best å gå først på sommeren, for da er det fremdeles noe snø igjen, utpå sommeren og høsten er det som regel bare stein = mer slitasje for labbene. Min eldste har vært til topps mange ganger, Bud har ikke tatt jomfruturen enda, satser på mai med han, da går vi på ski og han kan løpe løs med unntak av den siste biten til toppen (vil nødig at han skal løpe seg utfor de stupene der). Jeg er lat av natur, så turen fra spitersulen synes jeg blir for stress dersom man kan gå en lettere rute (fra Juvasshytta), hehe :P

Blir sele uansett ja på en sånn tur, og bånd hele veien uansett. Han er ikke så flink på å spare på energien så regner med det blir kort bånd ala 1,5 - 2 meter. Mulig jeg tar med flexien å bruker den der terrenget passer seg og det ikke er mye folk.

Noen spesiell type sele som er å foretrekke syns du? Har pr nå en hurrta sele av denne typen ( http://www.petworld.no/bilder/artiklar/zoom/hurttablaay35_1.jpg ), men den er litt stor så tenker å kjøpe ny innen vi skal opp dit.

EDIT: Forresten, noen som har erfaring med disse potesokkene? : http://www.hooks.no/product.aspx?productid=053018&deptid=1137&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

053018_02.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Blir sele uansett ja på en sånn tur, og bånd hele veien uansett. Han er ikke så flink på å spare på energien så regner med det blir kort bånd ala 1,5 - 2 meter. Mulig jeg tar med flexien å bruker den der terrenget passer seg og det ikke er mye folk.

Noen spesiell type sele som er å foretrekke syns du? Har pr nå en hurrta sele av denne typen ( http://www.petworld.no/bilder/artiklar/zoom/hurttablaay35_1.jpg ), men den er litt stor så tenker å kjøpe ny innen vi skal opp dit.

EDIT: Forresten, noen som har erfaring med disse potesokkene? : http://www.hooks.no/product.aspx?productid=053018&deptid=1137&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

053018_02.jpg

Har ikke testet dem men er skeptisk for det er ute i naturen hvor hunden skal få bruke labbene som dem vil og da virker det som sålen blir for tykk for min del. Mine spriker med poten og griper med kølrne når dem er ute i terrenget. Klarer ikke se dem gjøre det med noe sant. Men skulel jeg gått i gater hvor det fantes mye glasskår så hadde ejg testet dem blankt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiterstulen :wub: Leirskole og sommerjobb og mange kjekke gutter :P Jeg var på Galdhøpiggen i sjuende. Veldig fin tur. Akte på snøbre ned igjen. Tjo og hei :) Tror en av hundene fra Spiterstulen var med ,men er ikke sikker. Det var heller ingen kjosk på toppen i gamle dager. Matpakker og en flaske med varm, rød saft var det beste i verden :D

Jeg var på leirskole også, i 6 klasse, men jeg hadde det nok like gøy som deg, jeg lengtet hjem hele uka, husker jeg, var helt håpløst knyttet til hjemme da jeg var yngre.

Vi gikk også opp til Galdhøpiggen og jeg husker det som ganske slitsomt, men vi hadde mange fine pauser.

En hund hadde nok stor trives med den turen, men jeg hadde nok tatt med potesokker i tilfelle og litt energi for.

Husker at på veien ned så var det kjempe fint, jeg gikk og drømte om at jeg hadde med hesten så jeg kunne ridd der :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...