Gå til innhold
Hundesonen.no

Mild shampo som lukter lite

Poter
 Share

Recommended Posts

Er på utkikk etter en mild shampo jeg kan bruke til Eine (svart labrador) relativt ofte, kanskje 1-2 ganger i måneden. Ønsker at den lukter minst mulig. Som besøkshund må han være ren og pen når han skal på besøk, så han må i dusjen en hel del flere ganger enn han har vært til nå. Vi skal foreløpig gå på besøk hver fjortende dag, så det blir i forbindelse med det. Om jeg shamponerer ham for hvert besøk tror jeg ikke, det blir nok mest å skylle igjennom pelsen, han har jo veldig kort pels, men han bør vel shamponeres kanskje en gang i måneden, kan jeg tenke meg. Kommer jo an på vær og føre også. Så da trenger vi en shampo som er skikkelig mild siden den må brukes såpass ofte (ofte i min verden værtfall) og som lukter minimalt. Jeg har en veldig følsom nese og de vi skal på besøk til skal heller ikke utsettes for sterk parfyme etc. Vet dere om noe bra?

Hvordan fungerer det forresten med tørrshampo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultimate fra Groomer's edge er mild, veldig drøy shampo og veldig mild duft, den vasker hunden veldig effektivt også.

-En perfekt shampo for de aller fleste pelser. Med ULTIMATE oppnår du "Best In Show" resultat på flotte dyr, med en fantastisk glans og volumeffekt. ULTIMATE sørger også for grundig, men likevel myk rengjøring av de mest skitne og illeluktende dyr. Fjerner også flekker på en mild og effektiv måte.
Resultatet er langtidsvirkende og de fleste dyr ser og kjennes rene ut og lukter godt, selv lenge etter at UlLTIMATE er brukt.
Den fine, emulgerende blandingen er mild mot våre hender og mot dyrenes hud og egner seg derfor godt til daglig bruk.
Den er lett å skylle ut og er høykonsentrert for å blandes ut med hele 50 deler vann!
-Kan brukes på ALLE pelsdyr!

Hypo+ er også en veldig bra shampo, har brukt den på flere allergihunder på jobben med veldig godt resultat, uten duft.

En Hypo-Allergi shampo som er helt uten farge og lukt. Den spesielle blandingen gjør at pelsen virker ren og frisk lenger enn de fleste andre shampoer. Blandingsforhold 15:1
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen!

Synes det er litt tungvindt med de shampoene hvor man må blande ut med vann først, mye enklere å bare ha flaska stående klar til bruk med en gang. Men er de mildere de som må blandes ut med vann først?

Kan du ikke bare dusje hunden uten å sjamponere den?

Er usikker på om han blir rein nok i pelsen av det, men jeg skal teste det ut fremover og se hva som fungerer best. Nå på sist besøk dusjet jeg ham bare samme dag og da var han fin i pelsen, men da var det bare 3 uker siden han var shamponert, så spørs hvordan det vil bli når det er lengre siden sist shamponering. Han har jo en veldig lettstelt pels, så er ikke store fiksfakseriene som trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker for øvrig Natusan babyshampoo hvis jeg må bade valpekullvalper ofte, bare fordi det er billigere, om det er mye tiss og bæsj og leire og sånt i pelsene. Mild og fin, og må ikke blandes ut. Og du finner den overalt. Den, eller tilsvarende, baby er baby vel.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Var bekymret for nattesøvnen med en urolig valp jeg undervurderte aktivitetsbehovet til i dag. Spurte Grok og søkte litt og fant gull. Det ble umiddelbart stille og rolig https://music.youtube.com/channel/UCca2s3VJvOco6ZxbH2-scyA?si=NTXbcE6WR7LSHmB_
    • Edeward trenger en treningsdagbok, fordi det er lettere for muttern hans å forstå hva hun egentlig driver med når hun setter ord på det og leser det som om det var en annen som skrev det, for så å kunne gi seg selv ris og ros og råd.  Jeg veide litt opp og ned ifht offentlig tilgjengelig dagbok vs privat. Landet på at verdien av innspill fra andre veier opp for eventuelle ulemper ved å utlevere seg - for Edewards del - for det er ikke sikkert alt Maskot gjør eller ikke gjør er til hans beste, så han vil antakelig gjerne at sonen blander seg.  Edeward er en 10 uker ung riesenschnauzer og adoptivmor Maskot har fablet seg frem til helt hårreisende planer for ham, derav tittelen på dagboken hans. Det er knapt den ting Edeward ikke skal MESTRE ifølge mutterns spinnville ideer, og tiden er knapp. Med unntak av baklengs salto fra er det ikke mye fantasien setter grenser for, og Maskot har derfor allerede forsøkt å shape lille Edeward igang med en moonwalk.  Her gjør han husarbeid for å effektivisere, så det blir mer tid til å trene. It's a hard knock life.       
    • Lurer på om det er fordi den andre testikkelen er på tur ned. Det var ingen jokking de første dagene, og så ble det plutselig masse. Den første var på plass, og vet mente hun kunne kjenne den på mandag, så jeg antar det er en sammenheng. Ignorerer ham og går unna, og gir ham oppmerksomhet på 1001, 1002, 1003 når han er av, enn så lenge. Har ingen alternativ adferd på kommando ennå, og er litt skeptisk til å gi ham cues som belønning når vi snart har noe vi mestrer godt nok.  Har litt lyst til å sette jukking på cue, fordi jeg hadde en mwuahahaha plan om å ta dr. Ian Dunbar på ordet og sette ALL problematferd på cue, men litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å ikke skape meg mer problemer enn moro med det. 
    • Jokking er vel ytterst sjelden dominans, og med en så ung valp er det neppe hormoner heller. Det et typisk tegn på "stress" eller uro, som ofte skyldes overstimulering eller understimulering. Hvis han som du selv sier var overtrøtt, så er det en helt normal reaksjon. Hvordan man skal håndtere det og lære inn alternativ adferd er en annen sak. For en valp er det greit å bare avbryte det, til den har lært å gå og legge seg eller noe annet nyttig.
    • Skal man starte ny tråd for året?  Jeg tenkte at jeg hadde et fremtidig problem da valpen begynte jukke på leggen min i går. Bare noen få super forsiktige jukkebevegelser, ikke faktisk jukking, men så stor hund som han her blir etterhvert, så var det ikke så bagatell som det kunne vært. Så begynte han igjen nå mens jeg drev med noe på benken. Mer manisk. Slo meg som en potensiell humorvideo: Effekten av manipulative love bombing, they fall madly in love with you ^^ ..men på alvor, så tror jeg han bare ville ha kos. Klengete baby som søkte nærhet. Løftet ham opp fordi han er ikke noen dominant macho som prøver ta over alpha posisjonen eller tilfredsstille seg selv seksuelt på leggen min, han er bare en rådvill og forvirret liten baby som er skikkelig overtrøtt, og som med menneskebabyer, så tror jeg "skrikerkur" ved negativ straff eller en "positiv" korrigering skader han og relasjonen mer enn det oppdrar han på det stadiet her.  Han smeltet fullstendig i armene mine. Roet seg og slappet av med hele seg i det øyeblikket han følte seg trygg og ivaretatt. Alt han trengte var bekreftelse på at han har et safe sted å sove, hvilket altså et under min beskyttelse, for jeg er stor og sterk og hamler opp med hva enn som måtte dukke opp av trusler Point being: Det var ikke dominans, det var ikke seksualitet, det var bare en refleks bevegelse fra å hoppe opp (vil mot ansiktet og armene) og ende med noe plassert mellom fremlabbene mot brystet. Problematferd jeg heller får finne løsninger på siden.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...