Gå til innhold
Hundesonen.no

Planlagt DeepEyes kull VI

Recommended Posts

Skrevet

Ny uke med nye muligheter :P

Blodprøve tatt og sendt i dag. Så håper jeg ikke den også blir borte i posten.Har jeg ikke fått svar Kl.13.30 i morgen henger jeg på tlf for å få svar og begynne melde den savnet. :lol:

• Svar 212
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skal hun ikke føde snart?

Det ER lukrativt å være oppdretter!!!!!!

If you liked it, then you should have put a ring on it...

Skrevet

Svaret på prøven i går var 30. Så da er det inn å inseminere i dag. Flink Talli som gjør det på min fri dag :D

Skrevet

Svaret på blodprøven fra i går kom tidligere i dag og den viste perfekte forhold i dag for inseminasjon. Så kl.16.30 troppet vi opp på klinikken i Oslo og fikk inseminert Talli. Hun var da på verdien 30. Utifra atferd så hadde jeg nok dratt å parret henne i går om jeg skulle dratt til en hannhund :)

Insemineringen gikk uten dramatikk, og raskt og greit. Spermen var av god kvalitet, men jeg valgte bruke 4 strå til en inseminasjon ettersom jeg bare er ute etter denne ene parringen. Det skulle være helt rett dag og mente det ikke var nødvendig med flere inseminasjoner.

Ett strå eksploderte under tining, men det betyr at det fins fortsatt ett sted mellom 2-4 parringer i frysen på NVH (9 strå).

Så nå er det bare til å krysse fingrene.

Da forventes det valper uke 11-12 forhåpentlivis!

Talli møter Jasper for første gang "He is such a cool guy" :lol:

10930520_10155075578525072_1656596956770

Lete etter de rette stråene

10931194_10155075578595072_8669912116676

Tror egentlig Talli ble litt skuffet over at dette var resutlatet, hun som prøvde sjekke opp katten til naboen før i dag isteden for å jage :lol:

10933947_10155075578640072_8439013227798

Skrevet

Haha, tipper det var en skuffet Talli :lol: Men gratulerer med vellykket date med strå :)

Har det noen gang skjedd at de har inseminert feil strå? Begynte å tenke på det, men går utifra at de har gode rutiner :)

Skrevet

Haha, tipper det var en skuffet Talli :lol: Men gratulerer med vellykket date med strå :)

Har det noen gang skjedd at de har inseminert feil strå? Begynte å tenke på det, men går utifra at de har gode rutiner :)

Papirene mine var funnet fram før jeg kom, og beholderen. Så gikk han endel fram og tilbake for å dobbelt sjekke merking mot papirer. Vil tro han har opparbeidet seg rutiner opp igjennom årene :)

Skrevet

Tror egentlig Talli ble litt skuffet over at dette var resutlatet, hun som prøvde sjekke opp katten til naboen før i dag isteden for å jage :lol:

10933947_10155075578640072_8439013227798

:lol:

Du vet bikkja er klar når... :P

Krysser fingrene for et passelig antall miniTallibaner! :ahappy:

Skrevet

:lol:

Du vet bikkja er klar når... :P

Krysser fingrene for et passelig antall miniTallibaner! :ahappy:

:lol: nei hadde ikke inntrykket av at det var vanskelig på henne akkurat. Men i det han skulle begynne dytte det inn så begynte hun logre litt vel intenst med halen så Anette måtte komme holde halen hennes :P

Skrevet

Gøy å være med, nå får vi krysse fingrene :D

Tenk å være med på utroskap da tsk tsk :P

(Lani har jo hatt seg med Jasper :lol: )

• Like 1
Skrevet

Tenk å være med på utroskap da tsk tsk :P

(Lani har jo hatt seg med Jasper :lol: )

If you liked it, then you should have put a ring on it...

:P

• Like 5
Skrevet

Åh glemte legge inn dag 1 bilde :P

10351607_10155076203740072_5030264191042

Jeg vet, hun ser ikke så bra ut på bilde :lol:

Skrevet

Og imens vi venter:

Jasper sin 1 år gamle sønn som har blitt AUCH (poengsystem der nede, hvor bra det er kan diskuteres :P )

Liker det jeg ser, bra bein lengde, moderat (fett er ett annet tema :lol: ) og god høyde.

10417811_10152992900512389_3574160999924

(han er forøvrig Lani sin sønn også)

Skrevet

Vi venter og venter.... Skulle satt henne her for da går det fortere :lol: gikk i en svisj på Arya :P

Jeg VET! Det har ikke gått en uke en gang :gaah:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...