Gå til innhold
Hundesonen.no

Planlagt DeepEyes kull VI

Recommended Posts

Skrevet

Når jeg vet hun er drektig :P

Ok! Bare å smøre seg med tålmodighet til alle de fine navneforslagene da jo...

Har mange egne ideer haha!

• Svar 212
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skal hun ikke føde snart?

Det ER lukrativt å være oppdretter!!!!!!

If you liked it, then you should have put a ring on it...

Skrevet

Ok! Bare å smøre seg med tålmodighet til alle de fine navneforslagene da jo...

Har mange egne ideer haha!

:lol: Listen ligger klar, så bare slapp av.

Talli røyter ned nå (som vanlig når D4A er rundt hjørnet). Så da kan jeg beregne løpetid om ca 2 mnd. Den var også forventet desember-januar. Men hun kan gjerne vente litt så jeg ikke får julehelg parring som forje kullet hennes :P

Skrevet

:lol: Listen ligger klar, så bare slapp av.

Talli røyter ned nå (som vanlig når D4A er rundt hjørnet). Så da kan jeg beregne løpetid om ca 2 mnd. Den var også forventet desember-januar. Men hun kan gjerne vente litt så jeg ikke får julehelg parring som forje kullet hennes :P

Ånei! Beste parringsdag blir sikkert 28 desember. :o

Optimismen lenge leve liksom... :D

Skrevet

Ånei! Beste parringsdag blir sikkert 28 desember. :o

Optimismen lenge leve liksom... :D

:lol: Om det blir rundt 24.desember så må jeg rett og slett finne en "stand inn" for jeg tviler på at famillien min 5 timer unna meg kommer til å annse "inseminering av hund" som gyldig fravær på julaften. Selv om jeg for 3 år siden dro med meg hannhunden på juleferie. Men det er ikke så lett å dra med seg sperm.

Dette er forresten en sønn av Jasper, og teksten er bare: Jeremy is a special kind of special.

10644828_10152776917787389_1416978766078

Skrevet

:lol: Om det blir rundt 24.desember så må jeg rett og slett finne en "stand inn" for jeg tviler på at famillien min 5 timer unna meg kommer til å annse "inseminering av hund" som gyldig fravær på julaften.

Hvordan er det med NVH? Stiller Ragnar opp på julaften om nødvendig eller har han et liv..? ;)

Skrevet

:lol: Om det blir rundt 24.desember så må jeg rett og slett finne en "stand inn" for jeg tviler på at famillien min 5 timer unna meg kommer til å annse "inseminering av hund" som gyldig fravær på julaften. Selv om jeg for 3 år siden dro med meg hannhunden på juleferie. Men det er ikke så lett å dra med seg sperm.

Just let me know :lol:

Skrevet

Hvordan er det med NVH? Stiller Ragnar opp på julaften om nødvendig eller har han et liv..? ;)

Så vidt jeg har forstått på andre så har de vist ikke ett liv på NVH :lol:

Just let me know :lol:

Hvordan rømme fra julaften :rofl:

Skrevet

Jeg har oppskrift på hvordan rømme fra julaften *fnis*, men den funker nok ikke helt for deg denne gangen :P

Ååååå, lyst på bebisss!! :icon_cry::wub:

• 4 weeks later...
Skrevet

Da er faktisk en av Jasper sine avkommer HD og AD røntget. Det er jo absolutt INGEN tradisjoner for dette i Australia, men da har man iallefall resutlatet fra en. Kan vel knapt bli bedre, den totale scoren ble 1, som tilsvarer international grad A2. AD fikk den 0:0

Det vil bli røntget ca 2 avkom etter han også etterhvert, men de fleste venter til hundene er 2-3 år før de røntger (uten at jeg har fått noe bra svar på hvorfor utover at de ikke er "ferdig" før. Eller de bare dropper det når hundene er 2-3 år også :P )

1273081_10204553954784785_10666511963405

Skrevet (endret)

Vet ikke om det er bare hos meg, men bildene av Jasper på hjemmesiden er bortevekk :)

Hmmm nei det er de her også. Rart..

Edit: lagt ut litt bilder igjen.

Endret av Jonna
  • 3 weeks later...
Skrevet

Da er vi inne i en "kritisk" fase. Talli kan i teorien få løpetid i morgen... Noe jeg da ikke vil hun skal gjøre, for det betyr julaften "parring" antagelivis. Så jeg ber til høyere og lavere makter av alle sorter at hun kniper igjen i alle fall 14 dager :P

Skrevet

Oi! Krysser fingrene for at hun venter litt til! :)

Jeg tror det er like rundt hjørnet (men kan ta HELT feil også :P ) Men om hun klarer knipe igjen til mandag så er det innafor :P

Skrevet

Satser på at hun kniper godt!

Selv om det er litt mye valperelatert som skjer midt i jula på sonen, så kanskje hun blir inspirert i stedet?

Hun får ikke lov til å logge på sonen nå for tiden :lol:

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå er vi vel innafor? Eller har hun begynt å løpe? :)

Nei nå er vi innenfor :D

Så nå utsetter hun vel løpetiden til februar :lol:

Skrevet

*bank i bordet, ti kniver i hjerte, fingers X osv osv*

Litt hoven bak nå og litt "lukt" i huset (jeg har ekstremt følsom nese), Tíbra til Caroline mente Talli var veldig spennende i helgen og jeg syns hun er litt hoven. Kan hun ha bedre timing enn dette?

Eller jeg tar HELT feil :lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...