Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket(e) dyr har du?


Synne

Recommended Posts

  • Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Her har vi en ganske "variert flokk"....

- Merethe(lyder også snuppa og kosejenta) : svart labrador, med muligens noe "pitbull" aner lagt bak i papirene.

- Birk (evnt Birkeboms) : pyreneisk gjeterhund står det på stamtavlen, men jeg er ikke helt sikker alltid. Mors prins og fars mareritt!

- Samboerdyr: lyder mangen forskjellige navn, det hele kommer an på situasjonen!

- Hybelkaninflokken: Varierer sterkt i mengde/antall og ikke minst hvor i huset den befinner seg.

- Edderkopper: Har komt ut av tellingen og gitt opp å bli kvitt de, heldigvis holder de seg kun i kjellerboden...

- Pelle pigg: pinnsvin som bor under grantreet vårt i hagen, hvor mangen forskjellige som har vært innom de siste årene aner jeg ikke, men det er nå et der hver vår/sommer/høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Setter opp en liste jeg også da..:

Milo- En Engelsk Setter som tror han er en Lydig labrador...

Willy- En snodig undulat, som elsker å sitte under dissen, men bjellen som hatt. Sjefen over Milo...

Hybelkaniner. Driver med oppdrett, så har ikke anvn på alle de 3 000 :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loth Lorien, hesten min ;) 2 år gml varmblodshoppe.

976c2064.jpg

Dvergvedder Sjokko.

fe283a3e.jpg

Og sist men ikke minst, Leon 3 1/2 mnd.

3b295a89.jpg

Dette var da mine rakkere :P

Første forsøk på photobucket :P må finne ut hvordan jeg gjør bildene mindre tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke hund, men disse dyrene:

10 konkuranse kaniner:

Dark Pelleborg II

Eurocommerce Blomst

Stöytens Constellation of Pelleborg

Sinoe Davell

Syrinhagens Lovely Survivor

Imperial El Thay Barrada

Flying Schnuff

Stöytens Gros und Stark

Smybakkens Ash and Smoke

CA Cöster K

1 konkuranse hest:

Impuls

og 2 katter, Elvis og Mutzel. :(

Pä bildene her ser dere Stöytens Constellation of Pelleborg, eget oppdrett :rolleyes:

fly4.jpg

IMG_0128.jpg

IMG_0284.jpg

og her ser der Eurocommece Blomst :)

100_1820.jpg

IMG_0164.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har:

2 Cavalierer

1 huspus-jente

1 Løvehodekanin

(snart) 2 ørkenrotter

og massevis av akvariefisk :)

Liten oppdatering her.. Det ble ikke to ("vanlige") ørkenrotter på meg. Kjøpte istedet tre fetthale-ørkenrotter som er to år gamle :( Har forstått det slik at disse er veldig sjeldne, ihvertfall i Norge.

Bilder av dyrene:

Mildur:

marsbilder2006037.jpg

Tassen:

maibilder2005020.jpg

Cello:

Oktoberbilder20051100.jpg

Simba:

aprilbilder2006131.jpg

Et par bilder av fetthalegerbilene:

marsbilder2006203.jpg

marsbilder2006206.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har:

- PP aka Per Pusling på 2 år. Langhåret orange pusekatt, ekte fullblods skogkantmix..

- Snart Kiara, lita tispe, blanding av Golden Retriver, Flatcoated retriver og langhåret shæfer

- En skog av fisk av forskjellig slag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...