Gå til innhold
Hundesonen.no

Jaktgolden Lita og kelpien Vill


Nathalie_
 Share

Recommended Posts

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Engla hadde kort fortalt for mye sosiale redseler...  ------- Ikke så lenge etter at vi avlivet engla kom vi i kontakt med kennel huntingfudge. Det viste seg at de skulle ha en tispe på 1,5 å

Da skal den lille raketten min få være med i tråden her også! Engla er en liten og vakker maligatorfrøken født i mars, eller hun er ikke så liten lengre da, men vakker er hun Og hun har no

Det skjedde plutselig noe - for inn i livet vårt hoppet Vill som ble nordmann i dag ?? Målet er å bli redningshund når man blir stor og konkurrere lydighet utenom! Foto: Kennel Keleras

Posted Images

Frøken barberblad klar for litt mer sosialisering og trening snart? :ahappy:

Frøken barberblad er nok klar for det ja, Elvis også sikkert :)

Søt ja :D Men er det slik at du bor på Melhus? Om så, kanskje du er med på valpetreff? :ahappy:

Flytter oppover helga 15 august :)

Superdupersøt liten maligator

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ehh, kremt, på tide med en oppdatering kanskje? :icon_redface:

Siden sist har jeg og Engla blitt trøndere, og begge trives med hvordan vi bor. Engla står i kennel med tre-fire andre hunder som er forholdsvis rolige og innimellom får hun leke med en golden som Engla har bestemt at er bestevennen hennes(vet ikke helt om det går andre veien :P ). Når vi var på tur for noen dager siden fikk hun stå på kennel et annet sted(hønemor, vil ikke la andre elever passe...), noe hun også tok på strak labb og taklet helt fint.

Dagene går mest i tur og lek, men også en del trening, både på miljø med skumle mennesker, sauer, kuer, hester m.m, men også litt lydighet. Selve lydighetstreningen har blitt litt nedprioritert nå etter flyttingen da vi for det første ikke kommer oss på trening og for det andre er det nok ting å trene på å takle i nærområdet her :)

Uansett så spirer og gror hun, og det ser ut som om det blir hund av henne også, kanskje tilogmed litt sosial(jepp, hun har begynt med å ønske seg mot mennesker)! Alt går ihvertfall fremover på den fronten, jo flere mennesker hun blir trygg på, jo flere mennesker ønsker hun å møte :ahappy:

Denne helga var vi med @Christine på agilitystevne hvor Engla fikk sett på både mennesker og dyr, hun søkte tilogmed trygghet i mennesker hun kun hadde møtt noen få minutter tidligere hvis ting ble litt skummelt. Kanskje småting for noen, men trening gir resultater og det er jeg faktisk litt stolt av :icon_redface: Nesten ikke noe bjeffing på stevne heller! Ellers mente hun bestemt at Milla til @Kristiin var verdens farligste monster, frem til hun oppdaget at Deli gikk bort til henne *ler*

Akkurat nå er Engla nesten 6 måneder og en 23-25 kg, høyde er jeg ikke sikker på da hun ikke står stille... Men hun er ihvertfall like stor som Tesla til Christine om det sier noe mer om høyde.

Nyeste bilde, som forøvrig er grusomt er dette, tatt på vei opp hit for 2 uker siden.

11904698_898543070238764_459546641432745

Ellers var vi på seminar i sommer, hvor de andre trente IPO, vi trente miljø og noen sporruter :) Hun fikk også leke litt med fille og figurant som et steg i å bli trygg på mennesker.

11221994_858945210863344_450271960482536

Utenom det så er hun mammadalt til den store gullmedaljen, men sånn blir det når det bare er oss to :P

Også hadde engla første gang med torden i kennel i dag, det gikk helt fint :D Jeg tror Engla kommer til å bli drømmehunden min jeg :wub:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi hadde i dag en finfin treningsøkt utenfor kennel! :D Trente på litt forskjellige, men det som gikk igjen var at hun skulle bli.

Ikke så mye å skrive, bilder får holde.

Fanny Vognild(https://momishi.wordpress.com/) var så snill å ta bilder, så da får dere endelig litt bilder!

12003181_913617215398016_498448158857265

11990514_913618035397934_701881707063645

12004714_913618292064575_192926506463163

12004946_913618295397908_715815146192777Godbit i farta!

12002914_913618352064569_419525717090387Dekk og bli liggende

11207322_913618765397861_869576282361494Innkalling

11224107_913618758731195_753962719015199Sitt og bli sittende

11954839_913619432064461_871277409623261

12002110_913623035397434_397291558015131

11986924_913619962064408_204640398975344

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skal vi se! Jeg er fortsatt like elendig til å oppdatere, og bilder får dere få når jeg har fotograf :icon_redface:

Ihvertfall!

Vi koser oss masse, trener en del og går turer. Engla blir bedre og bedre med folk, selv om det hører alderen til at alt går i bølgedaler. Per dags dato er vi på lydighetskurs en gang i uka med fokus på bronsemerket og ferdselsprøvekurs en gang i uka med fokus på øvelsene der(som igrunn navnet tilsier).

Totalt tre forskjellige instruktører, to på FP-kurset, en på LP-kurset. De har allerede gått noen kvelder, som jeg gikk glipp av, men trives veldig godt på begge to. 

Siden sist har vi også flyttet på hybel, og så langt trives vi bedre med det begge to. Nå kan jeg ha malleballe inne på natta og kvelden sammen med meg :wub:

Denne helgen har vi vært på RIK-grunnkurs på Stavsøra. Fredag gikk til teori, gårsdagen til litt innføring i spor/rutespor, litt lydighet/lineføring og litt bitearbeid på instruktøren. Lille skeptiske hunden min overrasker stadig med hva hun tørr å gjøre!
I dag hadde vi tre korte økter bitearbeid hvor de som ville kunne prøve å figurere for de andre hundene, og den ene hunden til en annen. Engla overrasket der også, hun turte faktisk å leke med enda en ny person. Var veldig heldig med han som figurerte for Engla, de leste hverandre bra :) Vi puttet også på en liten dash lydighet for at jeg skulle føle at jeg hadde kontrollen, og så jeg ikke bare ble dratt rundt på. Lydigheten var igrunn at hun måtte ha kontakt for å få bite, måtte et par ganger gå noen få skritt fot og at hun måtte ligge når vi ga biteputa tilbake til figuranten. Ikke store greiene, men nok til at hun begynte å tenke og fokusere mer på hva hun skulle, tror figuranten foretrakk at hun tenkte litt :P 

Utenom det ønsker vi oss alltids flere mennesker å trene sammen med innimellom, som kan komme hit å hente oss, om så mot noen kroner. All type trening er interessant, om så bare som tilskuer på diverse treninger for å få litt miljøtrening :)  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :wub: Hun er utrolig kul når hun er kul ja! Hun er oftere kul enn dustete da, men litt valp innimellom :P 

Bilder kan du få hvis du skaffer meg fotograf, det samme med film *ler* @Kristiin er flink på å ta bilder da, så da synes jeg at vi skulle tatt en trening en dag på et sted som er lett tilgjengelig, så får folk bilder :yes: 

Film er nok litt vanskeligere å skaffe deg, kanskje du er heldig etterhvert hvis jeg får trent oftere sammen med andre, men kjenner ikke så mange som er flinke til å filme og ta bilder(tror jeg)...

Ellers lurer jeg på om det kan ha vært kjæresten til @Malamuten som Engla fikk leke med i dag?

Ellers er det mulig jeg kan få noen til å ta litt bilder til helga da, lurer på om pappa meldte meg på kurs da!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg får jo ikke tatt bilder av engla når jeg trener selv :icon_confused: Problemet er vel kanskje at vi har trent alt for lite med andre folk, og når vi først gjør det så er det alt for mørkt til å ta bilder... Så joda, nok av unnskyldninger :aww:

Tja, hvor bor vi? Hovedsaklig på Melhus, men er hjemme en ukes tid en gang i måneden. Hjemme er altså Tønsberg i denne sammenhengen :P Neste gang noen spør så er kanskje svaret Melhus *ler*

 

Hender jeg oppdaterer litt oftere med videoer og sånt på facebook da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørr ikke ta frem telefonen på tur, alt for redd for at hun plutselig røkker til så jeg mister den :P Men får besøk av en venninne en dag, kan høre om hun kan ta litt bilder :) 
Ja, Melhus er et stykke fra Oslo! Mulig jeg skal en tur dit når jeg er hjemme neste gang(om en uke) for å besøke bestefar og dra på gravplass, men det tar jo ikke hele dagen. Ellers så kommer vi oss ikke så mye rundt når vi er hjemme, er litt avhengig av kjøre... Men hvis det skulle klaffe sier ikke Engla neitakk til å få være gal!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nathalie98 skrev:

Takk :wub: Hun er utrolig kul når hun er kul ja! Hun er oftere kul enn dustete da, men litt valp innimellom :P 

Bilder kan du få hvis du skaffer meg fotograf, det samme med film *ler* @Kristiin er flink på å ta bilder da, så da synes jeg at vi skulle tatt en trening en dag på et sted som er lett tilgjengelig, så får folk bilder :yes: 

Film er nok litt vanskeligere å skaffe deg, kanskje du er heldig etterhvert hvis jeg får trent oftere sammen med andre, men kjenner ikke så mange som er flinke til å filme og ta bilder(tror jeg)...

Ellers lurer jeg på om det kan ha vært kjæresten til @Malamuten som Engla fikk leke med i dag?

Ellers er det mulig jeg kan få noen til å ta litt bilder til helga da, lurer på om pappa meldte meg på kurs da!

det stemmer nok bra det :) han likte engla godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nathalie98 skrev:

Takk :wub: Hun er utrolig kul når hun er kul ja! Hun er oftere kul enn dustete da, men litt valp innimellom :P 

Bilder kan du få hvis du skaffer meg fotograf, det samme med film *ler* @Kristiin er flink på å ta bilder da, så da synes jeg at vi skulle tatt en trening en dag på et sted som er lett tilgjengelig, så får folk bilder :yes: 

Film er nok litt vanskeligere å skaffe deg, kanskje du er heldig etterhvert hvis jeg får trent oftere sammen med andre, men kjenner ikke så mange som er flinke til å filme og ta bilder(tror jeg)...

Ellers lurer jeg på om det kan ha vært kjæresten til @Malamuten som Engla fikk leke med i dag?

Ellers er det mulig jeg kan få noen til å ta litt bilder til helga da, lurer på om pappa meldte meg på kurs da!

Jeg er med på den! Hva med f.eks. lørdag? :) Kan og fredag på dagtid. Med for bilder er kravet mitt litt lys, dvs dagtid :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Malamuten skrev:

det stemmer nok bra det :) han likte engla godt :)

Du får hilsen og si at vi håper på å se han tilbake som figurant etterhvert! :)

19 timer siden, Kristiin skrev:

Jeg er med på den! Hva med f.eks. lørdag? :) Kan og fredag på dagtid. Med for bilder er kravet mitt litt lys, dvs dagtid :D

 

Jeg er hjemme fra fra 12.11-22.11, men etter det er jeg her oppe igjen :) Vi har som regel fri fredag på dagen, i tillegg til helgene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg og Engla trygt fremme i Tønsberg etter å ha flydd fra Værnes! Tror jeg stressa mer enn hunden, hun var rolig frem til hun oppdaget meg... :P Da har vi prøvd det, og flyr oppover igjen om 1,5 uke.

Ingen negativ opplevelse :)

Og kanskje best av alt, hun taklet det uten å bli kaotisk i hodet! Innsatsen virker!

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nathalie98 skrev:

Da er jeg og Engla trygt fremme i Tønsberg etter å ha flydd fra Værnes! Tror jeg stressa mer enn hunden, hun var rolig frem til hun oppdaget meg... :P Da har vi prøvd det, og flyr oppover igjen om 1,5 uke.

Ingen negativ opplevelse :)

Og kanskje best av alt, hun taklet det uten å bli kaotisk i hodet! Innsatsen virker!

 

Kom å tren sammen med oss til uka! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...