mowgli Skrevet 16. September 2014 Rapporter Share Skrevet 16. September 2014 Er det noen som vet hva som er vanlig praksis når man ønsker å kjøpe ut en forverthund? I avtalen står det ingen ting om gjenkjøpsrett annet enn at tispen skal ha to kull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 16. September 2014 Rapporter Share Skrevet 16. September 2014 Jeg setter bare ut på deleie, med meg som hovedeier. Men "forverten" kan kjøpe ut hunden for resterende beløp om de ikke ønsker at jeg skal ha kull eller av annen årsak gjør at jeg ikke kan ta kullet som avtalt. Hos meg betyr det 6000kr. En helfor hund tenker jeg prisen av en valp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 16. September 2014 Rapporter Share Skrevet 16. September 2014 Hvis det ikke er avtalt i fôrvertskontrakten så vet jeg ikke om du kan kjøpe ut hunden du har på fôr. Mange (de fleste) kontrakter sier at tispa skal ha så og så mange kull før hun overføres til fôrvert. Eller om hun ikke brukes i avl innen f.eks 5 år så overføres hun. Jeg vet ike hvor vanlig det er å ha med et punkt om at tispa kan kjøpes bort fra avtalen. Har du snakket med oppdretter om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 16. September 2014 Rapporter Share Skrevet 16. September 2014 Du må snakke med oppdretter. Hvis denne ikke ønsker å la deg kjøpe ut tispen og det ikke står noe om det i kontrakten (som jeg antar det ikke gjør siden du spør her) så er det helt og holdent opp til hva oppdretter ønsker. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts