Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundemiljø i Renaområdet?


bippo
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg og samboer driver og titter på hus ved Rena, og har nå funnet et like utenfor Koppang som vi liker veldig godt, og som det virker som det er en grei 80% sjanse for at vi ender opp med å flytte til (hvis ikke finner vi et annet hus, hehe). Han skal begynne på skole i Rena (som er hovedgrunnen til at vi flytter dit), men jeg har ikke noe håndfast helt ennå, bortsett fra at jeg skal ta opp litt fag. Så da bare lurer jeg på om det er noe særlig hundemiljø der? Det er jo en kjekk måte å bli kjent med folk på, og jeg vet at Bobby hadde storkost seg sammen med noen artsfrender. Han vil jo fremdeles være valp når vi flytter dit, så sosialiseringen vil jo fremdeles være veldig viktig for han (oss).

Håper det er noen av dere der ute da, hadde vært veldig hyggelig å ha snakket med noen fra området før flyttingen :D

26F0021A-E15D-436E-A229-3C0BF1C0BE30_zps

Hilsen Bippo (Silje) og Bobby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skole på Rena? trodde det var militæret som var der . Evenstad er høyskolen ligger i Stor Elvdal kommune hvor Koppang er kommunesenteret. Jeg har ikke funnet noen organisert hundetrening i Stor -Elvdal. Om det er i Åmot vet jeg heller ikke. Sjekket NKK og ser ut til at nærmeste hundeklubber er Tynset eller Elverum. kommer ann på hvor i kommunen du blir boende. Men kanskje det kan være noen på Evenstad hvis samboer skal gå der som driver uorganisert. det er i hvertfall hunder i Stor -Elvdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ser det ut til at Elverum er den aktuelle plassen. Selve kommunen Stor Elvdal er jo lang. Men vil tro at det er Elverum som blir best da. Kjenenr ikke så mange med hund der bare en og det er en elghund men blir vel kjent med flere ette hvert i nærheten av Koppang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så godt kjent med det geografiske ennå, så jeg får bare nikke og smile egentlig. Elverum blir ganske langt unna, så jeg får håpe det er noen litt nærmere :)

Jeg tror det er ved Rena skolen hans er, han skal studere musikkproduksjon eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egen hundeklubb på rena da jeg bodde der, de drev litt forskjellig med "fellestreninger" med litt lydighet og litt utstilling. Mest for å sosialisere menneskene har jeg intrykk av. Kan godt hende de driver på enda.

Tror ikke de har noe nettside, kanskje på fb? Hang lapp på dyrebutikken da jeg bodde der, men den har flyttet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blir nok rena da. Og en ting du bare må venen deg til med en gang. Det er avstander til alt utenom naturen og på rett plass ulven

Heheh, ja vi har snakket om (og ledd litt av) disse avstandene vi plutselig kommer til å ha til alt. Må nok gå til innkjøp av både sykler, ski og spark, så vi kommer oss frem :) Tror nok det skal gå fint, selv om det nok blir litt uvant i starten (bor midt i Bergen sentrum nå, her er det ikke lang vei til noe).

Var egen hundeklubb på rena da jeg bodde der, de drev litt forskjellig med "fellestreninger" med litt lydighet og litt utstilling. Mest for å sosialisere menneskene har jeg intrykk av. Kan godt hende de driver på enda.

Tror ikke de har noe nettside, kanskje på fb? Hang lapp på dyrebutikken da jeg bodde der, men den har flyttet tror jeg.

Okey, det kan jeg prøve å finne litt mer ut av :) Takk for tips, skal sjekke litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, ja vi har snakket om (og ledd litt av) disse avstandene vi plutselig kommer til å ha til alt. Må nok gå til innkjøp av både sykler, ski og spark, så vi kommer oss frem :) Tror nok det skal gå fint, selv om det nok blir litt uvant i starten (bor midt i Bergen sentrum nå, her er det ikke lang vei til noe).

Okey, det kan jeg prøve å finne litt mer ut av :) Takk for tips, skal sjekke litt rundt.

Rena er overraskende "sivilisert" :lol: Har godt utvalg i matbutikker, og går endel busser til elverum og hamar. Tog går det også, men ikke så ofte. Litt avhengig av hvor man bosetter seg på rena da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raksha etter hva jeg ser på utsiden av Koppang. Der er det langt til alt mer. tror det er mer sivilisert på Rena. Så san ut da vi kjørte gjennom Rena. Selv om jeg klarte å glemme hvor ejg hadde parkert bilen da jeg skulle ta Butikk runden på Koppang hihii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rena er overraskende "sivilisert" :lol: Har godt utvalg i matbutikker, og går endel busser til elverum og hamar. Tog går det også, men ikke så ofte. Litt avhengig av hvor man bosetter seg på rena da.

Haha, hvis vi får huset vi har lyst på, så kommer vi til å bosette oss 4 km unna Koppang, på en strekning uten buss. :cool: Får satse på at mannen i huset finner ut at han skal ta lappen forholdsvis fort, hvis ikke står vi i fare for å bli veeeldig spreke, gitt! :D

Men det er kjekt å vite at Rena har litt ordentlige matbutikker da! Har faktisk vært litt bekymret for at det var sånne bittesmå jokerbutikker med et bittelite utvalg til en hysterisk pris, så nå er jeg litt lettet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koppang har Kiwi og Prix vinmonopol, apotek, sport, elektrisk, diverse klær sko leker garn, diverse blomster intriør klær, frisør, Fk butikk og en kafe en pizza/øl servering og et hotell og et bibliotek. da tror jeg at jeg har nevnt alle butikkene o jo storstua ser du kino i. hihi altså ikke noe å gå seg bort i. Ja så er det en bensinsstasjon i sentrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde 6 km fra rena. :lol: Gikk noen kroner i taxi når jeg skulle handle mer enn småtterier. Ellers funka både bein og sykkel, men i perioder jeg jobbet i elverum så ble det fryktelig langt med 6 km til tog/buss først. Gode sko og brodder er fint!

Rena har Rema1000, prix, spar og kiwi (om de ikke har lagt til flere matbutikker) så man får tak i det meste der om du skulle mangle noe i utvalget på koppang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...