Gå til innhold
Hundesonen.no

Samlivsbrudd: vurderer foravtale/omplassering/langvarig pass


Recommended Posts

Skrevet

Uten å være altfor utleverende kan jeg fortelle at jeg har havnet i en ekstrem og vanskelig livssituasjon.

Jeg må innen få dager flytte inn i en bitteliten, midlertidig leilighet sammen med min sønn på to år, to hunder og to katter. Vurderer sterkt å finne en annen løsning for ene hunden. For det første er hun "mest" mannen som forlater oss sin, men han vet ikke om han kan og vil beholde henne. For det andre har hun aldri vært veldig god på småbarn, så jeg er redd det blir altfor mye for meg. Aner ingenting om framtiden heller, eller hvor vi havner neste gang.

Kort og godt: Hvem har opplevd noe liknende og hva hadde dere gjort? Tenker langvarig pass, foravtale, omplassering...

Skrevet

Jeg ville hørt med famillien evt oppdretter om de kan hjelpe for en kortere/lengre periode. Å sette ut for "kortvarig" föravtale syns jeg er urettferdig overnfor de som evt har hunden.

Så enten være klar på langvarig pass inntil den og den datoen eller ren omplassering. Det er mine tanker.

Skrevet

Jeg ville hørt med famillien evt oppdretter om de kan hjelpe for en kortere/lengre periode. Å sette ut for "kortvarig" föravtale syns jeg er urettferdig overnfor de som evt har hunden.

Så enten være klar på langvarig pass inntil den og den datoen eller ren omplassering. Det er mine tanker.

Det med foravtale skrev jeg fordi jeg er redd for omplassering, det er så endelig og jeg er fryktelig glad i henne. Men enig i at det er teit...da må man evt kjenne dem som skal ha henne. Har forklart situasjonen for oppdretter, så venter på svar fra henne.

Skrevet

Håper oppdretter, venner eller familie kan hjelpe til for en periode.
Ville prøvd å unngå å ta en endelig avgjørelse i en vanskelig situasjon.

Stor klem, håper du har noen som kan være der for deg nå :hug:

Skrevet

I en slik situasjon, hvor en optimal løsning ligger i ikke uoverskuelig fremtid, ville jeg forsøkt meg på en fôravtale. Da er både du og den som har hunden på fôr klar over at dette er for en periode.

Skrevet

I en slik situasjon, hvor en optimal løsning ligger i ikke uoverskuelig fremtid, ville jeg forsøkt meg på en fôravtale. Da er både du og den som har hunden på fôr klar over at dette er for en periode.

Forvertsavtale er ikke "for en periode", det er at man enten ikke betaler noe eller betaler halv pris for så så mange kull. Det er ikke noen langvarig låneavtale eller passeperiode det, det er å sette ut en hund til ny eier med avtale om å få bruke den i avl.

Skrevet

Forvertsavtale er ikke "for en periode", det er at man enten ikke betaler noe eller betaler halv pris for så så mange kull. Det er ikke noen langvarig låneavtale eller passeperiode det, det er å sette ut en hund til ny eier med avtale om å få bruke den i avl.

Okei, da er fôravtale noe annet i hundeverdenen enn i hesteverdenen tydeligvis :P Langvarig pass med kontrakt, da.

Skrevet

Okei, da er fôravtale noe annet i hundeverdenen enn i hesteverdenen tydeligvis :P Langvarig pass med kontrakt, da.

Det er to ganske så forskjellige ting ja :)

Skrevet

:hug:

Håper det ordner seg.

Selv tenker jeg at det sikker kunne vært greit å sette bort hunden på langvarigpass med mulighet for omplassering inntil du vet mer. Det er jo ikke sikkert du har kapasitet til to hunder, når du skal være alene med et lite barn.

Guest Gråtass
Skrevet

Selv om du er veldig glad i hunden, så kan det tenkes at omplassering er det beste for både deg og henne, så fremt ikke oppdretter har anledning til å ta henne tilbake eller avlaste dere for en lengre periode.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...