Gå til innhold
Hundesonen.no

Samlivsbrudd: vurderer foravtale/omplassering/langvarig pass


mara
 Share

Recommended Posts

Uten å være altfor utleverende kan jeg fortelle at jeg har havnet i en ekstrem og vanskelig livssituasjon.

Jeg må innen få dager flytte inn i en bitteliten, midlertidig leilighet sammen med min sønn på to år, to hunder og to katter. Vurderer sterkt å finne en annen løsning for ene hunden. For det første er hun "mest" mannen som forlater oss sin, men han vet ikke om han kan og vil beholde henne. For det andre har hun aldri vært veldig god på småbarn, så jeg er redd det blir altfor mye for meg. Aner ingenting om framtiden heller, eller hvor vi havner neste gang.

Kort og godt: Hvem har opplevd noe liknende og hva hadde dere gjort? Tenker langvarig pass, foravtale, omplassering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hørt med famillien evt oppdretter om de kan hjelpe for en kortere/lengre periode. Å sette ut for "kortvarig" föravtale syns jeg er urettferdig overnfor de som evt har hunden.

Så enten være klar på langvarig pass inntil den og den datoen eller ren omplassering. Det er mine tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hørt med famillien evt oppdretter om de kan hjelpe for en kortere/lengre periode. Å sette ut for "kortvarig" föravtale syns jeg er urettferdig overnfor de som evt har hunden.

Så enten være klar på langvarig pass inntil den og den datoen eller ren omplassering. Det er mine tanker.

Det med foravtale skrev jeg fordi jeg er redd for omplassering, det er så endelig og jeg er fryktelig glad i henne. Men enig i at det er teit...da må man evt kjenne dem som skal ha henne. Har forklart situasjonen for oppdretter, så venter på svar fra henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en slik situasjon, hvor en optimal løsning ligger i ikke uoverskuelig fremtid, ville jeg forsøkt meg på en fôravtale. Da er både du og den som har hunden på fôr klar over at dette er for en periode.

Forvertsavtale er ikke "for en periode", det er at man enten ikke betaler noe eller betaler halv pris for så så mange kull. Det er ikke noen langvarig låneavtale eller passeperiode det, det er å sette ut en hund til ny eier med avtale om å få bruke den i avl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvertsavtale er ikke "for en periode", det er at man enten ikke betaler noe eller betaler halv pris for så så mange kull. Det er ikke noen langvarig låneavtale eller passeperiode det, det er å sette ut en hund til ny eier med avtale om å få bruke den i avl.

Okei, da er fôravtale noe annet i hundeverdenen enn i hesteverdenen tydeligvis :P Langvarig pass med kontrakt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Selv om du er veldig glad i hunden, så kan det tenkes at omplassering er det beste for både deg og henne, så fremt ikke oppdretter har anledning til å ta henne tilbake eller avlaste dere for en lengre periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...