Gå til innhold
Hundesonen.no

Utfordring uke 36-37: apport/FvF


Snorken
 Share

Recommended Posts

@Betty - jeg må bare få takke igjen for tipset om å se lenger frem (og ikke "dra ham bakover" med å snu meg så mye bak selv). Jeg ser ham jo ikke da (nettopp fordi han går så langt bak), men jeg forsøkte en gang. Unngikk fristelsen med å se på ham og kikket heller ned, men mye lenger frem - og bare etter noen sekunder så ser jeg at han kommer lenger frem! Nettopp fordi han vil se på meg. Da belønnet jeg selvsagt.

Jeg har ikke trent så veldig mye på akkurat det, siden det er så mye annet å trene på akkurat nå, men det var utrolig effektivt! Skal jobbe mer bevisst med det når jeg skal forbedre fvf etterhvert! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok meg friheten og satte opp en ny utfordring! Tema denne runden er delmomenter for apport og fri ved foten (fritt fram om man velger en eller begge av øvelsene) Veldig moro om folk legger

Jeg måtte endre min egen holdning til øvelsen først og fremst. Hos oss var problemet at jeg hatet fri ved fot, gikk som en forknytt person på vei til sin egen begravelse, og var aldeles ikke overbevis

Jeg er med, forresten! Apport: Vi skal jobbe med kjeksing/kasting av apporten. Jeg har forsøkt en del ulike framgangsmåter for å få det vekk, men tror jeg har kommet nærmere svaret på hvorfor hun

Posted Images

@Betty - jeg må bare få takke igjen for tipset om å se lenger frem (og ikke "dra ham bakover" med å snu meg så mye bak selv). Jeg ser ham jo ikke da (nettopp fordi han går så langt bak), men jeg forsøkte en gang. Unngikk fristelsen med å se på ham og kikket heller ned, men mye lenger frem - og bare etter noen sekunder så ser jeg at han kommer lenger frem! Nettopp fordi han vil se på meg. Da belønnet jeg selvsagt.

Jeg har ikke trent så veldig mye på akkurat det, siden det er så mye annet å trene på akkurat nå, men det var utrolig effektivt! Skal jobbe mer bevisst med det når jeg skal forbedre fvf etterhvert! :D

Så bra! Det er utrolig hvor mye kroppsspråket og plassering av blikk, armer og bein har å si. Jeg gikk på kurs i helga og tok opp at vi har problem med helomvendinger, spesielt i springmarsj samt at vi kunne hatt litt "tightere" høyrevendinger. Fiksa på hvordan jeg stokket beina og vips så forsvant ikke Bris så langt ut lengre. Må tørrtrene endel uten hund dog, vanskelig jo! Jeg skyver henne fra meg ved å sette venstrebeinet for langt mot henne når jeg vender, og det var vi flere som gjorde. Vanskelig å beskrive, men når vi ble gjort oppmerksom på det så vistes det veldig godt. Helt utrolig hvor effektivt det kan være å rette opp i små detaljer på hvordan man går. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...