Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemer med "produktnøkkel" i windows.


Renate A
 Share

Recommended Posts

Jeg bruker windows veldig lite, nå så skulle jeg bruke den for å sette opp et brev til en i statene.

Da jeg skulle begynne å skrive så kommer det opp en firkant hvor det står at jeg må skrive inn en "nøkkelkode".

Det er lenge siden jeg kjøpte denne dataen (laptop), sikkert 8år siden, og i mellomtiden så har jeg flyttet to ganger og har vel mistet den koden da... :hmm:

Jeg kan ikke huske at jeg har brukt den koden før heller, mener å huske at jeg bare har skrevet det jeg skulle og lagret, windowsen var med i den pakken jeg kjøpte den i (Acer aspire 5741G)

Det jeg lurer på er om det finnes en universal kode til windows 7 for å få åpnet den eller finnes det (helst gratis) et program som jeg kan laste ned som fungerer nesten som windows, jeg bruker det som sagt nesten bare til å sette opp brev :)

Blir veldig glad for forslag, her er jeg grønn!! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows 7 ble lansert i 2009, og kan derfor ikke ha fulgt med den åtte år gamle PC-en din. Nøkkelen på klistremerket hører derfor sannsynligvis til en eldre versjonen av Windows (dette skal stå), med mindre det er blitt påklistret senere. Er du sikker på at du eller noen andre ikke har oppgradert operativsystemet i etterkant?

Aktiveringsvinduet i Windows 7 skal uansett gi deg mulighet til å reaktivere over telefon. Det beste for deg vil derfor være å velge dette alternativet, og ringe nummeret til Microsoft som du deretter får opp på skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hvis dette dukker opp fordi du skal skrive brev til onkel i Amerika så er det vel Microsoft office ( MS Word ) nøkkelen den spør etter? Dette er software som koster kroner utover Windows.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere program som gjør tilsvarende jobb som word når det kommer til å skrive brev. Disse er gratis eller mye rimeligere enn word. Dessverre er det ikke alltid at word har lyst til å åpne disse filene hos andre etterpå. Men det skal funke bra hvis du skal skrive ut breva du lager på papir og ikke sende digitalt.

Du har sikkert hatt så og så lenge med en gratis prøveperiode som nå er utløpt, og må nå kjøpe programmet for at det skal funke. Evt juster datoen på maskina bakover, og se om det skjer noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...