Gå til innhold
Hundesonen.no

Da har jeg bestemt meg


Lizzi

Recommended Posts

for og gå til annskafelse av en til hund. Skal gjøre det fordi Nikita ikke passer som alene hund, hu stresser blir stressa av ikke å være me andre firbeinte går bare rundt og virrer hjemme.

Har nå funnet meg en som har vekket oppsikt hos meg, en 5år gammel blandings hund bc og bu hund som heter tarzan

tarzan7wx.th.jpg her er han. Han omplasseres fodi eigeren hans ikke har tid til han lenger, stakars liten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig sikker på at dette er det rette ja. vi har vert i et par uker nå hos min mor og di har og en voksen hund som får være inne i tillegg til di to i fjøse og nikita blir en helt annen hund når hun får være sammen med andre hunder på den måten, hun lystrer meg og har stor iver etter og finne ut hva det er jeg vil lære henne nå. vi får bedre kontakt og jeg føler at vi er i et "fellesskap".

Tarzan er en lærenem energisk hund med mye fart som elsker lange turer (noe nikita og gjør:) han kan være litt pirken på andre hanner men dette vil gå over med rette trening og tolmodighet (flere "spesjalister" har sakt akkurat det samme om han at han har store muligheter. Di som har han nå har for ikke lengesiden starta me klikketrening på han noe di syntes fungerte kjempebra på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hjemme har det alltid vert minimum 2hunder siden di bruker di på sauer og sånn. Så jeg fikk ha den elste av dem som "min" hund. Hu er ei nydelig bc tispe som er like snill som dagen er lang, me hu gikk jeg på gjeterhundkurs rally lydighetskurs ag kurs valpe kurs klikkerkurs og fra valp til voksen hund kurs. Er meget fornøyd me henne og det er min mor og stefar og, han bruker henne aktift med sauene og sier at dette er en av di aller beste gjeterhunder han har hatt. Hun fikk valper for snart 1år siden (det er der den ene hunden som er der nå kommer fra) veit ikke hvem faren er da :? og etter hu fikk di så har det ikke godt så bra me hu har blitt "feit" stygg i pelsen veldig fettete og tynn pels og har ellers altfor mye overflødig hud, går heldigvis bedre med jenta mi nå da så nå er hu nesten helt seg selv ijen. Men det merkelige er at ingen noen gang har merket noe til at hu har hatt løpetid :? det mener vertfall jeg at er veldig rart da hunden er snart 6år og ingen merket noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...