Guest lijenta Skrevet 11. August 2014 Rapporter Skrevet 11. August 2014 Altså lit på siden av hund men kjekt å få med alikevell http://www.nationen.no/landbruk/sau-mot-flatt-2/ Sau er vist fint å bruke i bekjempelse av flåtten som ingen av oss hundeeiere er noe som helst glad i Siter
Malamuten Skrevet 11. August 2014 Rapporter Skrevet 11. August 2014 Stemmer nok bra, på hytta vår hadde vi ikke flått for 5-6 år siden, da gikk det sau på beite. Etter at grunneier la ned drifta av gården og kuttet ut dyr så ble det ila et par år til flått h*****. Nå kravler det flått på bikkja bare den har vært av plattingen å ned på plena og går vi over til hytten til noen kjente (10 min på traktorvei) så plukker jeg som regel 30+ flott fra pelsen på hunden når vi kommer frem og et par som sitter på klærne mine :s Siter
Shlush Skrevet 11. August 2014 Rapporter Skrevet 11. August 2014 Totalt usaklig kommentar fra meg :-P Jeg plukker heller flått enn å ha sau beitende rundt hytta igjen! *knis* Dog! Vi lånte ut skogen vår til sau hver sommer tidligere Merket desverre ingenting i forhold til flått... Det krydde da og det kryr enda... Siter
Zitka Skrevet 11. August 2014 Rapporter Skrevet 11. August 2014 Geit skal vel faktisk være bedre Siter
Helly Skrevet 11. August 2014 Rapporter Skrevet 11. August 2014 Vi har mange sauer beitande her på øya og likevel mykje flått. Men eg merkar klart forskjell på plassar der det ferdast mykje hjort i motsetning til der det ikkje gjer det. Så har ein mykje hjortedyr i området med sauene så trur eg det går litt opp i opp. Siter
Recommended Posts