Gjest Skrevet 6. August 2014 Rapporter Share Skrevet 6. August 2014 Flickr har i det siste fått en helt pørre møkke elendig oppløsning på bildene man laster opp hos de. Det er antakeligvis et forsøk på å få folk til å betale for å få bedre oppløsning, men jeg er en underbetalt forsker som ikke har råd til slike fine flotte ekstratjenester (iallefall kjip nok til å nekte å betale for slikt jeg takker heller ja til litt reklame!) Så hvor bør man gå i dag? Photobucket er jo og ganske bedritent… Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 6. August 2014 Rapporter Share Skrevet 6. August 2014 Huh? Dårlig oppløsning på flickr? De har jo nettopp fjernet betalmuligheten sin? Eller har jeg misforstått? Forøvrig enig i at endel av endringene på flickr i det siste ikke er til det beste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 7. August 2014 Rapporter Share Skrevet 7. August 2014 Hva med Dropbox? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TullBull Skrevet 7. August 2014 Rapporter Share Skrevet 7. August 2014 Bruker som regel Photobucket til bilder, siden det er så lettvint å dele derfra. Ellers bruker jeg Dropbox til alt annet og synes det er ganske genialt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astrum Skrevet 12. August 2014 Rapporter Share Skrevet 12. August 2014 Jeg har vært bruker av Flickr Pro i noen år, og synes endringene den siste tiden (etter at Yahoo, etter min mening, ødela siden) har vært forferdelige. Jeg er imidlertid ikke klar over noen begrensning i oppløsningen på bilder? Uansett tror jeg 500px.com er en fin erstatter for fremvisning av bilder. Det hele avhenger av om du bare vil ha en lagringsplass å laste opp bildene til, for i etterkant å kunne linke til dem (i så fall er sikkert sider som Photobucket nesten for mye), eller om du faktisk vil ha et album på nett som du kan vise frem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 12. August 2014 Rapporter Share Skrevet 12. August 2014 Jeg har vært bruker av Flickr Pro i noen år, og synes endringene den siste tiden (etter at Yahoo, etter min mening, ødela siden) har vært forferdelige. Jeg er imidlertid ikke klar over noen begrensning i oppløsningen på bilder? Uansett tror jeg 500px.com er en fin erstatter for fremvisning av bilder. Det hele avhenger av om du bare vil ha en lagringsplass å laste opp bildene til, for i etterkant å kunne linke til dem (i så fall er sikkert sider som Photobucket nesten for mye), eller om du faktisk vil ha et album på nett som du kan vise frem. Meldte med inn på 500px nå, men vet du om det går ann å dele bilder derfra? Som det går ann fra photobucket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astrum Skrevet 12. August 2014 Rapporter Share Skrevet 12. August 2014 Meldte med inn på 500px nå, men vet du om det går ann å dele bilder derfra? Som det går ann fra photobucket. Ja, dette skal gå an. Her er beskrivelse av fremgangsmåten: https://support.500px.com/customer/portal/articles/361481-how-do-i-share-photos-with-other-sites- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 12. August 2014 Rapporter Share Skrevet 12. August 2014 jeg bruker ofte tinypic.com (: Trenger ikke å melde seg inn ellernoe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 12. August 2014 Rapporter Share Skrevet 12. August 2014 Ja, dette skal gå an. Her er beskrivelse av fremgangsmåten: https://support.500px.com/customer/portal/articles/361481-how-do-i-share-photos-with-other-sites- Tusen takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarpeSkrotum Skrevet 12. August 2014 Rapporter Share Skrevet 12. August 2014 Min-sky, hvis du har Telenor?https://www.jottacloud.com/ - 5BG gratis, 590kr,- året, så er det ubegrenset plass (norsk, så serverpark er visst i Norge) Edit: så litt nærmere på jotta nå, og mulig det ikke er helt det du ser etter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 13. August 2014 Rapporter Share Skrevet 13. August 2014 imgur. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. August 2014 Rapporter Share Skrevet 13. August 2014 Ja jeg tenker i all hovedsak på en hostingtjeneste så jeg kan linke til bilder på andre nettsider. Se f.eks dette bildet som er tatt med speilreflekskamera, full oppløsning og opplastet i høyeste JPEG-kvalitet hos flickr. Se hvor pixelert og bedrident det er blitt i alle kanter? Sånn var ikke flickr før Se særlig på de hvite rullebanemarkeringene, de er ikke gjevne en gang! Se på skillet fjell-himmel, se på toppen av trærne i venstre område… Skulle tro jeg hadde tatt bildet med en gammel mobil?! Helhetsinntrykket er også mye mer uskarpt og kaotisk enn tidligere. (klikk på bildet for å få det hakket større så man ser disse pixeleringene best) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 13. August 2014 Rapporter Share Skrevet 13. August 2014 Ja jeg tenker i all hovedsak på en hostingtjeneste så jeg kan linke til bilder på andre nettsider. Se f.eks dette bildet som er tatt med speilreflekskamera, full oppløsning og opplastet i høyeste JPEG-kvalitet hos flickr. Se hvor pixelert og bedrident det er blitt i alle kanter? Sånn var ikke flickr før Se særlig på de hvite rullebanemarkeringene, de er ikke gjevne en gang! Se på skillet fjell-himmel, se på toppen av trærne i venstre område… Skulle tro jeg hadde tatt bildet med en gammel mobil?! Helhetsinntrykket er også mye mer uskarpt og kaotisk enn tidligere. (klikk på bildet for å få det hakket større så man ser disse pixeleringene best) Jeg ser det ikke? Du har ikke byttet pc/skjerm den siste tiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. August 2014 Rapporter Share Skrevet 13. August 2014 Jeg ser det ikke? Du har ikke byttet pc/skjerm den siste tiden? Haha, nei har samme macbook jeg har hatt i 5 år faktisk Men det vistes litt dårligere når jeg hotlinka hit enn når jeg ser det på flickr sin egen hjemmeside. If that makes any sense at all. Men jeg synes framdeles det er ganske dårlig kvalitet, se her på et - ok, det er tatt med iPhone 5 da - bilde med mye detaljer i seg: Se på løvet, det er bare… blah Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 13. August 2014 Rapporter Share Skrevet 13. August 2014 Haha, nei har samme macbook jeg har hatt i 5 år faktisk Men det vistes litt dårligere når jeg hotlinka hit enn når jeg ser det på flickr sin egen hjemmeside. If that makes any sense at all. Men jeg synes framdeles det er ganske dårlig kvalitet, se her på et - ok, det er tatt med iPhone 5 da - bilde med mye detaljer i seg: Se på løvet, det er bare… blah Altså.. Nei. Jeg ser det bare ikke Og jeg har stoooooor naijs skjerm med giga-oppløsning... O.o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Kom dere frem til noe lurt her? Jeg har ingen problemer med oppløsningen på flickr, ser det heller ikke i kanger sine bilder. Meeen jeg syns løsningen der suger. Jeg trenger en plass hvor det er lett å lage album, som kan linkes til uten at man må linke direkte til photostreamen sånn som man eeegentlig skal på flickr - hvor jeg synder hardt - og lett å laste opp. Og selvsagt trygt å ha som bildebackup. Har aldri brukt noe annet enn flickr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Banshee Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Jeg lurer på akkurat det samme som Raksha. Noen som kan fortelle litt mer om 500px.com og hvordan de trives med den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Flickr har blitt elendig med å dele bilder nå, sånn som det var før. Nå er det tungvidt å ta hvert enkelt bilde og trykke på å dele via BBCode og så ta imgl-inken og kopiere over for så å lime inn. Før høyreklikket man på bildet og valgte størrelse for deling - vips, så ferdig. Not anymore. Og jeg betalte visst for 2 nye år fordi jeg ikke visste at det skjedde automatisk, bleh! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Flickr har blitt elendig med å dele bilder nå, sånn som det var før. Nå er det tungvidt å ta hvert enkelt bilde og trykke på å dele via BBCode og så ta imgl-inken og kopiere over for så å lime inn. Før høyreklikket man på bildet og valgte størrelse for deling - vips, så ferdig. Not anymore. Og jeg betalte visst for 2 nye år fordi jeg ikke visste at det skjedde automatisk, bleh! Samme her, og 500px er flickrwannabe uten bbfunksjon men med noen andre fancypancy greier. Med mindre jeg overser en genial måte å dele bilder på der da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polfarer Skrevet 12. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2014 Både dropbox og onedrive har delegunksjoner hvor du kan lunke til ett enkelt bilde/en enkelt fil eller flere bilder/filer av gangen. Det krever ikke at de som skal se bilde har egen konto. Kvaliteten på bildene som linkes er også ganske lik original:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 12. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2014 Både dropbox og onedrive har delegunksjoner hvor du kan lunke til ett enkelt bilde/en enkelt fil eller flere bilder/filer av gangen. Det krever ikke at de som skal se bilde har egen konto. Kvaliteten på bildene som linkes er også ganske lik original:) Kan man dele link uten at det linkes tilbake til dropbox/onedrive og de andre bildene man har der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polfarer Skrevet 12. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2014 Det skal gå Test: Ett bilde: https://www.dropbox.com/s/kvrkrhih2zxfglt/2013-08-18%2018.41.43.jpg?dl=0 En mappe: https://www.dropbox.com/sh/py5xl3kbajki0va/AAD6hKFLI1gmNHE6swqTvmDUa?dl=0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 12. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2014 Det skal gå Test: Ett bilde: https://www.dropbox.com/s/kvrkrhih2zxfglt/2013-08-18%2018.41.43.jpg?dl=0 En mappe: https://www.dropbox.com/sh/py5xl3kbajki0va/AAD6hKFLI1gmNHE6swqTvmDUa?dl=0 Bildelinken her funker ikke, vet ikke om den er kompatibel med forum, men de andre var jo perfekte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polfarer Skrevet 12. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2014 Bildelinken her funker ikke, vet ikke om den er kompatibel med forum, men de andre var jo perfekte. Nei, det er mulig. Jeg bruker ihvertdall drobox og onedrive til det meste. Veldig fornøyd med begge to Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 12. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2014 Nei, det er mulig. Jeg bruker ihvertdall drobox og onedrive til det meste. Veldig fornøyd med begge to Skulle hatt ren bildelink til å legge inn på forum, har du det på onedrive? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts