Gå til innhold
Hundesonen.no

Svømming - lengde og varighet


Tabris
 Share

Recommended Posts

Guest Bølla

Badenymfen her i huset brukte lang tid på å bygge opp svømmekondis, jeg har brukt dummy og svømming i vann med litt motstrøm for å bygge muskulatur. Han var velvoksen før han rundet 30 min kontinuerlig i vann iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wachtelen min er meget glad i vann. Trenger ingen motivasjon, men går uti frivillig når den slippes ved vannkanten. Han svømmer til jeg roper ham inn igjen. Igår avsluttet vi, noe motvillig fra hundens side, etter 2,5 time. Da hadde han vært oppe på land for å riste seg 3-4 ganger for så å legge på svøm igjen. Dette med å ta det rolig i starten er nok viktigere mentalt enn fysisk sett. Vi må avslutte før hunden går lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke vest fordi da er det en hviss frøken som ikke bruker muskler og bare lallaala, jeg kan flyyyyte.

Kaster leker i vannet (baller, flyteleker etc) og de henter. Dette er blitt mega super duper uber gøy, så det er jeg som må stoppe :P jeg ser på bakbena om hun begynner å bli sliten og tar en pause og går opp og ned i skogen for å få hun til å strekke litt ut og få ut litt syre. Hun gir virkelig alt når hun svømmer også, full fart og turbo.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta med leke i morgen, og se om jeg får mer fart og iver på gutten da. :)

Lani hilser og sier at vann er det kuleste på planeten!!!

(når hun kom så gikk hun ikke ut i regnvær engang, og hun hadde iallefall ikke svømt før :P )

10271446_10154194135590464_9182963588291

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hehe moro hvor likt folk har erfart. Jeg begynner også året med 10 minutters økter (uten at jeg noen gang har hørt anbefalinger om det). Øker litt på øktas lengde når de blir mer vant med svømming, men ikke så mye. Tar heller flere økter (og annenhver hund, så de får litt mer pause mellom enn det som egentlig er nødvendig). Som oftest svømmer de etter ball, men nå som det er så varmt blir det litt sammen med meg istede

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...