Gå til innhold
Hundesonen.no

Sykkelseletips til labrador?


Recommended Posts

Zero DC-selen gikk i stykker, men det var likegreit da jeg synes den la et skjevt trykk på hunden under sykling. Noen som har tips til gode sykkelseler? Altså en kort sele som tåler litt trekk, og gjerne med flyttbart feste til kobbelet.

Bruker halvnome på whippeten, men har ikke funnet en som sitter godt på labben. Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har MR sin sykkelsele til Lykke, og er veldig godt fornøyd med den. Har ikke brukt den til sykling enda, men har brukt den til turer i forskjellig terreng som en variasjon til nomeselen. :)

Den sitter fint på henne og har ikke gitt noe synlig gnag/feilbelastning så langt.

Til labbisen og pyrren hadde jeg sykkel/sporsele fra Norsk Hundeutstyr. De fungerte også fint, men jeg synes MR sin virker noe mer solid.

82961_MR_Sykkelsele_Sporsele_1.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope :)

http://www.hundeutstyr.no/hurtta-tur-og-sykkelsele-svart-p-442.html

Ringen i "håndtaket" er fullt bevegelig. Liker den, kanskje ikke ideell hvis hunden drar HARDT over lang tid, men veldig kurant hvis det er lett trekk og selen passer hunden.

Det der er jo ikke en h-sele, men en brystsele. Linket du til feil?

Ellers så sitter den helt inntil albuen på hunden på bildet, ser ikke bra ut. Men sånn pleier hurtta sine seler å sitte på de fleste hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo ikke en h-sele, men en brystsele. Linket du til feil?

Ellers så sitter den helt inntil albuen på hunden på bildet, ser ikke bra ut. Men sånn pleier hurtta sine seler å sitte på de fleste hunder.

Jeg linker selvfølgelig ikke feil, og det er det jeg kaller en H-sele. Jeg er ikke alene om det, at det finnes andre måter å betegne det på er det helt sikkert. Sykkelsele og brystsele er nok navn som går akkurat like fint som H-sele.

At en illustrasjonshund har en sele som ikke sitter bra er meg revnende likegyldig, når man som eier selv må prøve selen og se om det er noe som passer sin hund eller ikke. Sånn er det med alle seler, hit or miss. Man vet ikke før man har prøvd. Nå gav jeg bare et tips om noe som passer bra på min labrador ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg linker selvfølgelig ikke feil, og det er det jeg kaller en H-sele. Jeg er ikke alene om det, at det finnes andre måter å betegne det på er det helt sikkert. Sykkelsele og brystsele er nok navn som går akkurat like fint som H-sele.

At en illustrasjonshund har en sele som ikke sitter bra er meg revnende likegyldig, når man som eier selv må prøve selen og se om det er noe som passer sin hund eller ikke. Sånn er det med alle seler, hit or miss. Man vet ikke før man har prøvd. Nå gav jeg bare et tips om noe som passer bra på min labrador ;)

Dette er en H-sele:

K382398.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...