Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Laptopen min synger veldig på siste verset og eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt ny enda er at jeg blir helt matt av å sitte og kikke og prøve å finne ut hva jeg bør ha, jeg har jo ikke peiling. :icon_redface:

Har vært ganske fornøyd med den jeg har nå (PB EasyNote TK), bortsett fra at den ikke tåler spilling noe særlig. Det jeg merker best nå som den er sliten er at video/spillgrafikk er for mye for den, prosessor/grafikkort (?) overbelastes og den henger seg opp. Samme med nettverk (og photoshop), men så har jeg eksternt nettverkskort fordi lynet tok det integrerte for noen år siden. CPU går rett til 100 og alt stopper.

Jeg er ikke den som spiller mest av grafikk-krevende greier (eller i det hele tatt), men vil ha mer kraft denne gangen, så jeg faktisk kan spille litt. Gjør meg ingenting å spille på lav oppløsning og sånt, bare det funker. :P

Jeg er også en racer på å ha mange ting gående samtidig, så det bør den tåle. :innocent:

Vil holde meg under 4000, vet at jeg ikke kan kreve for mye da, men hva er best mulig til den prisen?

Netonnet pleier å være billigst, så har kikket der, på 15-16": http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/?sortOrder=10&sortBy=1&pageSize=12

:icon_confused:

Guest Bølla
Skrevet

For den summen får du dessverre hva du betaler for.

Jeg ville absolutt lagt i litt til, jeg kjøpte nylig en reisepc fra lenovo til nesten 6000, den kan oppgraderes til 16 GB (har 8 nå) og quad-core prosessor, noe av det bedre jeg har fått for en så "liten" sum.

Skrevet

Jeg kjøpte en pc til 6500 for 5,5 år siden. Den har vært veldig kurant frem til i våres da den får blåskjerm Tre-fire ganger om dagen. Kan fortsatt kjøre photoshop og redigere RAW samt spille halvkrevende spill. Ville helt klart gått opp et par høvdinger.

Guest Kåre Lise
Skrevet

Det er vel som de sier, de du linker til er hva jeg anser som skole-PC'er. Sjekk CDon? Der fikk i hvertfal jeg grisebillig skolepc i fjor. Som forøvrig er til salgs men den vil nok ikke du ha.. :P

16GB RAM er kanskje ikke det viktigste. 8GB burde holde, legge penga i en mer generelt bra speca maskin uten flaskehalser.

Her er f.eks en fra cdon å sammenlikne med, blir vel mye det samme. Sjekk kampanjer fra Elkjøp,

Må ha ny selv, arbeidsstasjon.. lukter dyrt :(

Guest Kåre Lise
Skrevet

Er veldig fan av Lenovo men hadde nok strekt meg til en hybriddrive.

Også er det dette med skjerm, skolePC'en jeg kjøpte for ett års tid siden i denne prisklassen hadde veldig kjedelige farger til bilder og film. Fujitsu Lifebook det, styr unna!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan noen andre ta ham med ut når du kommer hjem?  Altså, når du kommer hjem, ignorere ham til du har fått tatt av deg og satt deg ned. Om han så begynner å mase om å få komme ut, at noen andre tar ham med ut litt. Det kan nok ta en del tid å snu denne adferden.  Det har jo også mye å si hvem som fôrer, går tur og trener med en hund. Gjør du det meste der, eller varierer det? Kan noen andre ta mer ansvar? 
    • Jeg har litt utfordringer med whippet hannen min på 5 år. Det er veldig tydelig at jeg er hovedmennesket til hunden, han søker til meg, det er meg han blir mest glad når kommer hjem men det er også meg han maser mest på. Jeg jobber langvakter, og når jeg er på jobb så er hunden helt rolig. De andre i huset forteller at han ligger å slapper av og er rolig og snill stort sett hele dagen. Når jeg kommer hjem blir han jo veldig glad for at jeg kommer, men jeg får nesten ikke satt meg ned før han  begynner med klynking/gråting og skal ha meg med ut - jeg tar han da som regel med meg ut, selv om de hjemme forteller at det ikke er lenge siden han var ute. Etter vi har vært ute, så kan gjerne klynkingen fortsette litt, og det kan til tider også være klynking på natten. Akkurat nå er vi i en ekstra tøff periode, da det er løpetid på byggefeltet og hannhunden har det veldig tøft, han spiser nesten ikke og sover ikke - noe som igjen gjør at jeg heller ikke sover, for jeg må være med han for at han ikke skal holde hele huset våkent om natten. Jeg har tilbrakt nettene på et rom med han i bånd og med hørselvern på for å få sove. Jeg begynner å bli rimelig desperat 🙈😭 Jeg har avtale med dyrlege om å prøve ut kjemisk kastrasjon, slik at vi kanskje kan slippe dette igjen. Men jeg er også redd for at han skal reagere dårlig på det - at han kanskje blir mer klynkende og "masete". I kveld når jeg kom hjem fra jobb så har jeg ignorert hunden, jeg har vært ute med han, men ikke "snakket" til han eller anerkjent han på annet vis, det føles ikke bra men tenker kanskje at det er noe jeg bør gjøre i en periode? Er dette helt feil tenkt av meg? Noen som har råd og veiledning for å kanskje få en litt mer selvstendig hund når også jeg er hjemme?
    • Bare det at noen har tenkt tanken er for meg helt på trynet. Og det er en herlig ironi i at de ikke tester produktene sine på dyr, men selger til dem... Hjelpes, hvem er disse folka😄
    • Det er vel de fleste enige om at vi ikke gjør. Sikkert noen influensere som får betalt for å mene at det gjør vi. Det latterlige er jo at de hevder å ikke teste på dyr, så jeg lurer litt på denne...
    • Er dette noe vi trenger til hundene våre? https://www.tv2.no/nyheter/holdt-pa-a-falle-av-stolen/19203815/
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...