Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden kakler og gauler i buret i bilen omtrent hele tiden.


Evelina
 Share

Recommended Posts

Den ene hunden kakler hver gang og omtrent hele tiden mens hun er i buret når jeg kjører bil. Hun gauler og kakler som en kylling og lyden er veldig slitsom å høre på. Har prøvd å si "Nei" "Hysj" "Snakke rolig" Snakke høyt" "Sette på radioen lavt" "Sette på radioen kjempehøyt" "Høy musikk" "Lage masse lyder" "rose henne når hun er rolig og si bra" Osv.

Hunden er to år og hun har kakla sånn helt siden vi fikk henne som ett år. Føler vi har prøvd alt, men det må vell være noe man kan trene på?

Er vi på kjøretur feks. i en halv time kakler og gauler hun nesten konstant hele tiden. I buret i bilen sitter hun sammen med de andre hundene mine og de bråker heldigvis ikke sånn konstant kakling som en kalkun hver eneste gang. Jeg vet ikke hvordan vi skal trene på dette.

Om ett par dager skal vi på lang kjøretur i fem timer og jeg lurer på hvor lenge jeg orker sånn bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ha henne i sele i baksetene eller foran?

Vi hadde en som aldri sluttet å HYLE i bilen, vi gav etterhvert opp, og kjøpte en bil-sele til henne. Det funket ganske bra, og hun sluttet med hylingen. Nå kan hun også sitte i bur uten å hyle. Jeg tror hunden rett og slett hadde laget seg en ****** uvane med å hyle i bilen, og hun trengte skifte av situasjonen i bilen for at hun skulle hyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en episode av It`s me or the dog med Victoria Stilwell hvor hundene laget sjau hele tiden når de kjørte bil. De dekket til vinduene i bilen og stengte også utsikten forover til de var stille og da åpnet de opp. Hver gnag det kom en lyd dekket de "gardinen" til igjen og åpnet når de var stille igjen.

Jeg fant ikke hele episoden, men det er et klipp fra det her: https://www.youtube.com/watch?v=1mfaDaicmfs

Kanskje det er verdt å prøve? Jeg har ikke selv hatt dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp har prøvd teppe over buret også.

Hunden er vant med bur.Hun bråker nesten ustanselig mens man kjører bil. Vi bruker Vet Ped som underlag. Hun spyr ikke.

Hunden bråker også når hun ikke får det som hun vil og kakler når hun klager på noe. "Stakkars meg kakling"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Froventninger som blir høye som igjen gjør at hun kakler. Og det har blitt såpass høyt at hvor dere kjører spiller ingen rolle.

Jeg hadde i hvertfall en som hadde høye frventninger og han fikk en periode kjøring til butikken og hjem da ble han roligere baki bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bråker også mye i bil. Teppet over buret hjelper lite. Jeg tror at det er kombinasjon av at han ikke liker å kjøre bil samt forventinger. For det er som regel mer lyd når jeg bremser, svinger og kjører sakte, mens han blir roligere når jeg kjører rette strekninger i jevn fart, f.eks motorvei. Han er også ofte roligere på vei hjem fra tur/treninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kean er sånn. Helt siden han kom til gubben har han holdt konsert i bilen. Uansett om han er i bur eller ikke, med teppe over eller ikke, får kjeft eller blir ignorert, det er musikk på eller det er stille. Vi har valgt å bare la være å prøve å gjøre noe mer med det. Han blir ikke bedre og vi blir bare mer irritert/stresset. Han blir roligere etter en 30-40 minutter på lengre kjøreturer, men så fort vi må stoppe f.eks. i kryss begynner han igjen. Du har min sympati. Har dessverre ikke noen gode råd å komme med utover de du allerede har fått. Kjenner noen som hadde god effekt av DAP-spray i bilen, men vi har ikke prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere kjørt skikkelig lang tur med hunden? Blir den stille etterhvert da? Bråker den om bilen står stille eller bare når dere kjører? Har du forsøkt å gi bilsyketablett?(kanskje hunden blir litt dårlig og dermed missfornøyd = kakling) Har dere prøvd å gå en god lang tur før dere skal kjøre bil så hunden er skikkelig sliten?(kanskje den legger seg ned å sover).

Forøvrig så må dere huske på å ikke prøve for mye forskjellig, da kan dere ende opp med å bare forvirre hunden enda mer.

Først og fremst ville jeg forsøkt en bilsyketablett, bare for å ha sjekket det. Utover det så ville jeg gjort det som funker. Funker det å kjøre langt (at hun blir stille etterhvert) så ville jeg tatt noen slike turer bare for å bryte mønsteret. Funker det å gå tur først slik at hun er trøtt så ville jeg gjort det noen ganger også forsøkt uten igjen etter at dere har hatt noen stille turer. Evt så hadde jeg satt den i setet enten i baksetet eller i passasjersetet slik at jeg hadde fått til å korrigere lyden (om det funker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...