Dicte Skrevet 3. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Juli 2014 Whippeten sprang gjennom en busk, og må ha stukket seg på en pinne og rever av litt hud. Det blør ikke. Bør dette syes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 3. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Juli 2014 Nei, sier jeg nesten helt sikkert (er verken vet. eller lege). Men er fare for infeksjon, så rens med sterilt saltvann og pass på at hunden ikke kommer til. Dekk over det med plaster og bandasjetape over f.eks, funket kjempebra på min hund hverfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 3. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Juli 2014 Ville bare latt det være helt i fred. Har hatt en milliard sånne sår på whippeten her, nesten da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antonia Skrevet 3. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Juli 2014 Når min får sår så klipper/barberer jeg vekk håret rundt for å se hvordan det egentlig ser ut, kan være mindre eller større enn det ser ut til med pels:) da ser man som oftest lett om det må sys eller ikke:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Juli 2014 Ville bare latt det være helt i fred. Har hatt en milliard sånne sår på whippeten her, nesten da Samme her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 3. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Juli 2014 Du kan jo vaske med litt klorhexidin - og så la det være åpent. Ikke dekk det til - slike sår tørker opp og gror mye fortere om de får luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 3. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Juli 2014 Du kan jo vaske med litt klorhexidin - og så la det være åpent. Ikke dekk det til - slike sår tørker opp og gror mye fortere om de får luft. Supert om man har hund som lar slikt være i fred, min gjør hvertfall nemlig ikke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 3. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Juli 2014 Supert om man har hund som lar slikt være i fred, min gjør hvertfall nemlig ikke det. Da setter man på krage da, vet du 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bikkjehuset.no Skrevet 4. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Juli 2014 Er helt enig med de andre her, trenger ikke syes. Whippetens hud rifter lett, men til gjengjeld så gror de fleste sår på en Whippet stort sett uten problemer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dicte Skrevet 4. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Juli 2014 Takk for alle svar! Da lar vi det bare være mens vi renser litt på det. Merker jeg er ikke vant til en hund som får så mye skrammer og sår 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 4. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Juli 2014 Husk at sterke rensemidler (klorhexedin, osv) forlenger groperioden. Så med mindre det ser betent ut, så er det best å la huden ordne opp selv. Væsking, f.eks gul lymfevæske, er normalt ved sårtilheling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 4. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Juli 2014 Da setter man på krage da, vet du Synes ikke akkurat det er noen bedre løsning, men det får være opp til hver enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 4. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Juli 2014 Synes ikke akkurat det er noen bedre løsning, men det får være opp til hver enkelt. Hvorfor ikke? Såret gror jo mye raskere med luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 4. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Juli 2014 Hvorfor ikke? Såret gror jo mye raskere med luft. Min erfaring er at sånne sår gror rimelig raskt uansett, og at krage ikke akkurat er komfortabelt å ha på. Men som sagt - opp til hver enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 6. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 6. Juli 2014 Jeg har ei som elsker å ha på krage (ja, hu er helt snål), og en som hater det. Beste løsning ser man an på individet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts