Gå til innhold
Hundesonen.no

Praktiske klistremerker


Recommended Posts

Kom over disse praktiske klistremerkene på SCPA Norge sine hjemmesider.

Ett til huset, hvor en kan registrere antall levende dyr, slik av brannmenn osv er klar over dette ved eventuell brann. Klistres utenpå døren.

Ett til bilen. hvor det står "Hund i bilen". Hvis du er bekymret ring: xxxxxx.

Synes disse var veldig greie, spesielt den til bilen. Et slikt klistremerke kan redde en hund - eller spare deg for en bilrute :P

http://spca.no/samfunnet/48-nytt/390-sikkerhetsmerker

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ødelegge entusiasmen, men å lete etter dyr er ikke brannmennenes førstepri når det brenner. I mange tilfeller kan det jo også hende at dyrene er ute eller ikke hjemme, sånn at de evt leter forgjeves i stedet for å bruke tid på slokking. Førsteprioriteten er å få ut mennesker og å slukke brannen, og evt dyr de måtte få ut er en bonus. Å lete etter dyr som KANSKJE er i huset/leiligheten kan sette brannmennene i unødvendig fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ødelegge entusiasmen, men å lete etter dyr er ikke brannmennenes førstepri når det brenner. I mange tilfeller kan det jo også hende at dyrene er ute eller ikke hjemme, sånn at de evt leter forgjeves i stedet for å bruke tid på slokking. Førsteprioriteten er å få ut mennesker og å slukke brannen, og evt dyr de måtte få ut er en bonus. Å lete etter dyr som KANSKJE er i huset/leiligheten kan sette brannmennene i unødvendig fare.

Jeg synes det er kjempeflott med slike klistremerker. Og jeg tviler på at det i praksis vil forvolde unødig skade. Jeg forlanger ikke at noen skal stupe inn i et flammehav for å redde dyrene mine, men det kan være veldig ok hvis det er mye røyk og dyrene er innesperret, at noen gidder å slippe dem ut. Det er ikke alltid flammene som dreper, og med et slikt klistremerke kan faktisk dyrene mine reddes.

Min venninne mistet fire hunder grunnet røykforgiftning etter en brann i bygningen. Flammene nådde aldri dem, men røyken tok livet av to unghunder og to valper. Så, ja, jeg vil føle meg mer komfortabel om folk er obs på at det bor dyr i mitt hjem.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Er nok veldig lurt, begge deler. Er så paranoid at jeg ikke tør å ha klistremerke som reklamerer for hund på døra, jeg, da, siden jeg hører hele tiden om hunder som blir strålet, også i innbrudd, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...