Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrelege i Sverige ?


Izsa
 Share

Recommended Posts

Vi skal til Sverige i sommer og med det må vi jo gi en ormekur på vei tilbake, etter de reglene som kom i fjor må vi jo til en vetrinær for å gi ormekuren..

Dette gjorde vi i forrige sommer men, til det kostet oss 900 kr for 3 hunder. Da ga vi ormekuren mens en assistent så på.

Vet dere om en billigere dyrelege både rundt strømstad eller svinesund ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Sverige i sommer og med det må vi jo gi en ormekur på vei tilbake, etter de reglene som kom i fjor må vi jo til en vetrinær for å gi ormekuren..

Dette gjorde vi i forrige sommer men, til det kostet oss 900 kr for 3 hunder. Da ga vi ormekuren mens en assistent så på.

Vet dere om en billigere dyrelege både rundt strømstad eller svinesund ?

Du kan ikke gi før du drar fra Norge? Prisen varierer nok en del, jeg betalte i Østersund 300 kr for at de skulle se på at min ene hund spiste tablettene og gi en kvittering i passet. 300 i tillegg til de 200 jeg betalte for ormekuren på apoteket.. Er dessverre ikke kjent på de traktene så har ingen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det?

Jeg var hos dyrlege og fikk en tablett (som varte i 5 dager) - det kostet meg 150 kr.

Ut i fra det jeg har hørt, så må man ha to tabletter (tatt over minimun 2 dager) for å starte en 28dagers kur - altså 300 kr vil jeg tippe. Også hvis du vil opprettholde den 28dagers kuren, så må du jo ta ny tablett etter 28 dager - men det bestemmer man jo selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos dyrlege og fikk en tablett (som varte i 5 dager) - det kostet meg 150 kr.

Ut i fra det jeg har hørt, så må man ha to tabletter (tatt over minimun 2 dager) for å starte en 28dagers kur - altså 300 kr vil jeg tippe. Også hvis du vil opprettholde den 28dagers kuren, så må du jo ta ny tablett etter 28 dager - men det bestemmer man jo selv.

Hm ok... takk :) skal til sverige en uke nemlig, men vil jo lønne seg å finne en veterinær der egentlig... er vel bare å stikke innom en man finner, er det jeg har gjort i danmark iallefall. Men tungvindte greier! Men greiest å gi i Norge da, så slipper man å lete/stresse med det...

Men må man innom dyrlegen 2 ganger da, med den 28 dagers kuren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ok... takk :) skal til sverige en uke nemlig, men vil jo lønne seg å finne en veterinær der egentlig... er vel bare å stikke innom en man finner, er det jeg har gjort i danmark iallefall. Men tungvindte greier! Men greiest å gi i Norge da, så slipper man å lete/stresse med det...

Men må man innom dyrlegen 2 ganger da, med den 28 dagers kuren?

Litt usikker, enten får man to tabletter samme dag (eller at du får en med hjem), eller så må du innom dagen etter å få den siste. Er bare å ringe å spørre din veterinær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ok... takk :) skal til sverige en uke nemlig, men vil jo lønne seg å finne en veterinær der egentlig... er vel bare å stikke innom en man finner, er det jeg har gjort i danmark iallefall. Men tungvindte greier! Men greiest å gi i Norge da, så slipper man å lete/stresse med det...

Men må man innom dyrlegen 2 ganger da, med den 28 dagers kuren?

Ja, du må til veterinær i Norge 2 dager på rad. Noen veterinærer gjør jo dette relativt billig, så det kan jo fint være mulig å spare penger ift å finne en tilfeldig dyrlege i Sverige eller Danmark. Klart, det koster jo to piller også, da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke du kjenner dyrleger i Sverige etc. (jeg reiser jo mye i forbindelse med utstilling) ville jeg ringt noen ulike kontorer i distriktet og forhørt meg på forhånd om pris, så finner du i alle fall den billigste.

28 dagers blir neppe billigere om du skal ha for 3 hunder med mindre du har en veldig snill veterinær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte for ormekuren selv forrige sommer, så det kom jo i tillegg.

Nå skal jeg inn til dyrelegen neste uke for årlig vaksine så jeg kan jo spørre om 28 dager reglen og hvor mye det koster. Men det kunne jo hende at dere viste billigere vetrinærer :)

Må jeg innom dyrelege kontor for å opprettholde 28 dager regelen etter de 2 første ormekurene, eller kan jeg gi ormekuren selv ? Planlagt er jeg hjemme igjen i Norge etter dyrelege besøket 22 dager etter vaksinen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte for ormekuren selv forrige sommer, så det kom jo i tillegg.

Nå skal jeg inn til dyrelegen neste uke for årlig vaksine så jeg kan jo spørre om 28 dager reglen og hvor mye det koster. Men det kunne jo hende at dere viste billigere vetrinærer :)

Må jeg innom dyrelege kontor for å opprettholde 28 dager regelen etter de 2 første ormekurene, eller kan jeg gi ormekuren selv ? Planlagt er jeg hjemme igjen i Norge etter dyrelege besøket 22 dager etter vaksinen..

Du må innom veterinær for å opprettholde kuren ja, det er kun veterinær som skal gi ormekuren for at det skal bli skrevet i passet. Du kan jo velge selv om du vil opprettholde den kuren, eller avslutte etter de 2 første. Men det anbefales å ta en kur etter hjemkomst dersom hunden har vært mye i skog og mark i utlandet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...