PrimaDonna Skrevet 12. Juni 2014 Rapporter Skrevet 12. Juni 2014 "Genene forteller «Frøya» og de andre hundene hva de skal gjøre. – Da vi startet i fjor, hadde hun aldri prøvd dette før. Likevel visste både «Frøya» og «Gurine» at de skulle hente egg til meg, forteller Evenseth, som er matmor til to lundehunder". http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/lundehunden-froeya-sanker-egg-for-aa-hindre-flyulykker/a/23229255/ 1 Siter
Gjest Skrevet 12. Juni 2014 Rapporter Skrevet 12. Juni 2014 Leste om dette i Hundesport som kom i postkassa sist, utrolig flinke hunder Sent fra min D6503 via Tapatalk Siter
bardmand Skrevet 13. Juni 2014 Rapporter Skrevet 13. Juni 2014 Moro! Men det er lundehunder på jobb, ikke -fugler ;-) 4 Siter
Hampus Skrevet 13. Juni 2014 Rapporter Skrevet 13. Juni 2014 Fantastisk at de kan bruke lundehunder til denne jobben, kan tenke meg hundene koser seg! Og så er det jo en langt bedre løsning at alle disse eggene ikke blir til levende måser som må skytes pga faren de representerer på en flyplass. Siter
roxie88 Skrevet 13. Juni 2014 Rapporter Skrevet 13. Juni 2014 Synes det er så FLOTT at de får brukes til jobben de er skapt for å gjøre, og at de fortsatt har instinktene til det etter så mange generasjoner Håper og at oppmerksomheten gjør at noen som ikke kjente til lundehunden titter på den og vurderer den som kandidat til ny hund Siter
PrimaDonna Skrevet 13. Juni 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 13. Juni 2014 Moro! Men det er lundehunder på jobb, ikke -fugler ;-) Siter
Recommended Posts