Gå til innhold
Hundesonen.no

Innlæring av "gjø" (og "hysj")


Lars J
 Share

Recommended Posts

Er det noen her som har fått problemer (utilsiktet sluppet villdyret løs) ved å lære hunden sin kommandoen "gjø"?

Jeg tenker sånn at det burde være lettere for en hund å skjønne/lyde kommandoen "hysj" om den er innlært sammen med kommandoen "gjø", og jeg vil så veldig gjerne ha en hund som kan være stille innendørs. Bor enn så lenge i blokkleilighet, og får en buhund straks. (Bosituasjonen blir mer ideell etterhvert).

Buhunder har jo et (påstått) ufortjent rykte angående bjeffing, og jeg lurer på om jeg kanskje gjør dumt i å det hele tatt fundere på å lære inn kommandoen "gjø".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært Odin å bjeffe på kommando, har ikke opplevd noen problemer, annet enn at han kan finne på å tilby et bjeff på samme måte som han kan tilby sitt/dekk når han ikke er helt sikker på hva jeg spør etter.

Målet var å lære han å være stille, men "stille" kommandoen har visst blitt litt bortprioritert :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har null tolleranse for lyd i hagen, i starten gikk jeg ut og plukket med meg pi inn, og nå kan jeg bare kremte og hun kommer løpende inn. Og ofte kan hun moffe på noe og løpe fort inn for hun vet at lyd ute ikke er lov. er bare å være konsekvent og slå ned på all lyd fra tidlig av :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...