Gå til innhold
Hundesonen.no

Besøk hos kennel Biscotti - salukivalper


Frida og fuglehundene
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I går var Lill og jeg på besøk hos kennel Biscotti og så på noen nydelige salukivalper Flaks neste hund skal være av brukshundrase og ikke "bare" en turvenn, ellers hadde jeg nok tatt med meg noen hj

Frida da, de er ikke "bare" en turvenn, kan brukes til mye de. Fx teste kvaliteten på alle sofaer og senger, både ved å ligge i og smake på, prøvesmake maten din slik at de er sikre på at det ikke er

Sorry, nå kommer det flere bilder I dag overfalt valpene meg, det var liksom "ååå, vi husker deg, du er såååå kuuul" Seks av valpene er til salgs, og det er også etnahunden Thomas Maaaat O

Kan jo legge til oppstillingsbildene av valpene vi rakk før himmelen åpnet seg. De var desverre ikke så veldig samarbeidsvillige, Lill var visst litt ekkel :P Hihi ;)

14403905465_49ea620f7a_z.jpg

14217274448_99323e9277_z.jpg

14217240609_d3dc6e64a1_z.jpg

Denne var den eneste som ville stå ordentlig, men da åpnet himmelen seg og vi rakk ikke flere :/

14424044143_76d6ab2144_z.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du som kler saluki sååå godt, løp og kjøp :P

Haha, kanskje en dag i fremtiden :P Akkurat nå passer det særdeles dårlig. Men jeg heller mest mot whippet av myndene altså! Hvordan er det med pelsstellet på disse salukiene? Jeg er allergisk mot pelsstell nemlig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kanskje en dag i fremtiden :P Akkurat nå passer det særdeles dårlig. Men jeg heller mest mot whippet av myndene altså! Hvordan er det med pelsstellet på disse salukiene? Jeg er allergisk mot pelsstell nemlig :lol:

Pelsstell er virkelig ingen ting å henge seg opp i. Lup får børsta øra når jeg gidder, han elsker det. Det er det han får av pelsstell. De med mye pels på øra krever jo litt mer, men er ikke i nærheten av det en papillion trenger foreksempel. :) Ellers har man jo kortisene da, der er det nada nix pelsstell.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsstell er virkelig ingen ting å henge seg opp i. Lup får børsta øra når jeg gidder, han elsker det. Det er det han får av pelsstell. De med mye pels på øra krever jo litt mer, men er ikke i nærheten av det en papillion trenger foreksempel. :) Ellers har man jo kortisene da, der er det nada nix pelsstell.

Det høres jo lovende ut! :ahappy: Også har jeg hørt at disse salukiene er så enkle og rolige innendørs, at de virker sikkert som en whippet størrelsemessig :aww: Men i bilen tar de likevel stor plass. Men det er eventuelt et godt stykke inn i fremtiden :lol: Skulle ønske jeg kunne leve om igjen og om igjen og skaffe meg alle disse gøye hunderasene :D

Korthåret salukie er jo fin, men jeg må innrømme at den langhårete er liksom den "ekte" salukien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo lovende ut! :ahappy: Også har jeg hørt at disse salukiene er så enkle og rolige innendørs, at de virker sikkert som en whippet størrelsemessig :aww: Men i bilen tar de likevel stor plass. Men det er eventuelt et godt stykke inn i fremtiden :lol: Skulle ønske jeg kunne leve om igjen og om igjen og skaffe meg alle disse gøye hunderasene :D

Korthåret salukie er jo fin, men jeg må innrømme at den langhårete er liksom den "ekte" salukien :P

Inne finnes de knapt :lol: Men ja, de krever jo større plass enn en whippet i bilen, og det er jo større hunder. Har intrykk av at det er endel forskjeller på whippet og saluki på andre måter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne finnes de knapt :lol: Men ja, de krever jo større plass enn en whippet i bilen, og det er jo større hunder. Har intrykk av at det er endel forskjeller på whippet og saluki på andre måter også.

Hvilke andre måter da? Nå kupper jeg tråden skikkelig her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre måter da? Nå kupper jeg tråden skikkelig her :lol:

:lol: Det er bare mitt intrykk da, som har to salukier og kun kjent et fåtall whippeter - men jeg syns salukiene er mer verdige, de er mer stoiske og har mer og sterkere meninger enn whippetene, men whippetene fremstår for meg som mer aktive og "hypre" (uten at de er hyperaktive). Salukiene blir mer sanset. Salukiene er kanskje mer det man tenker på som erketypisk mynde, med mer særheter og egenheter enn whippeten, som er mer en allrounder som tilfeldigvis er mynde. Jakt må man regne med på begge.

Sånn, så får whippeteiere komme og slakte det jeg sier :lol: Er somsagt bare mitt intrykk. Men jeg tror fort man kan gå på en skuffelse om man tror salukien er en forstørret whippet med lange ører. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Det er bare mitt intrykk da, som har to salukier og kun kjent et fåtall whippeter - men jeg syns salukiene er mer verdige, de er mer stoiske og har mer og sterkere meninger enn whippetene, men whippetene fremstår for meg som mer aktive og "hypre" (uten at de er hyperaktive). Salukiene blir mer sanset. Salukiene er kanskje mer det man tenker på som erketypisk mynde, med mer særheter og egenheter enn whippeten, som er mer en allrounder som tilfeldigvis er mynde. Jakt må man regne med på begge.

Sånn, så får whippeteiere komme og slakte det jeg sier :lol: Er somsagt bare mitt intrykk. Men jeg tror fort man kan gå på en skuffelse om man tror salukien er en forstørret whippet med lange ører. :)

Haha, sistnevnte tror jeg ikke :P . Men jeg drar jo alle mynder litt under samme kam, nettopp fordi de er mynder. Jeg har hatt litt mer med whippeter å gjøre enn salukier, og foreløpig liker jeg godt whippeten :ahappy: Men jeg har god tid til å finne ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laffen var like søt, faktisk enda søtere, da han kom til meg og han har *bank i bordet* ikke ødelagt en eneste ting her. Mer eller mindre husren da han kom, bare snill hele dagen lang, fantastisk i møte med nye hunder, kan være med overalt eller være hjemme alene sammen med Mocca :D Så nei, ingen terrorister fra den oppdretteren :)

Da har de faktisk ingen unnskyldning for å være så søte :aww: Burde vært forbudt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marjan er jo rasenerden når det kommer til saluki hvertfall, og de har jo whippet også - så kan sikkert si litt mer om de konkrete forskjellene de opplever :)

Jeg er jo skrivebordsnerd, først og fremst—andre her som har mye mer salukierfaring enn meg :)

Det er forskjeller mellom rasene, men det er også forskjeller mellom individ, så jeg vil ikke si for mye basert på mine bajaser. For å være litt kryptisk: Jeg kunne tenkt meg begge raser igjen, av litt forskjellige grunner :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Det er bare mitt intrykk da, som har to salukier og kun kjent et fåtall whippeter - men jeg syns salukiene er mer verdige, de er mer stoiske og har mer og sterkere meninger enn whippetene, men whippetene fremstår for meg som mer aktive og "hypre" (uten at de er hyperaktive). Salukiene blir mer sanset. Salukiene er kanskje mer det man tenker på som erketypisk mynde, med mer særheter og egenheter enn whippeten, som er mer en allrounder som tilfeldigvis er mynde. Jakt må man regne med på begge.

Sånn, så får whippeteiere komme og slakte det jeg sier :lol: Er somsagt bare mitt intrykk. Men jeg tror fort man kan gå på en skuffelse om man tror salukien er en forstørret whippet med lange ører. :)

Haha, sistnevnte tror jeg ikke :P . Men jeg drar jo alle mynder litt under samme kam, nettopp fordi de er mynder. Jeg har hatt litt mer med whippeter å gjøre enn salukier, og foreløpig liker jeg godt whippeten :ahappy: Men jeg har god tid til å finne ut av det!

Whippet = HEI HVEM ER DU JEG ELSKER DEG du har mat ja??? Kan jeg få kos??? Ikke? Å... Hadet.

Saluki = Heihei, hvem er nå dette, næææ, nothing for me here. Snakkes om jeg gidder evt om du er ****** god til å klø bak ører.

...er mitt inntrykk :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whippet = HEI HVEM ER DU JEG ELSKER DEG du har mat ja??? Kan jeg få kos??? Ikke? Å... Hadet.

Saluki = Heihei, hvem er nå dette, næææ, nothing for me here. Snakkes om jeg gidder evt om du er ****** god til å klø bak ører.

...er mitt inntrykk :lol:

Men så har du også:

Whippet = Har ikke tid til deg, har ikke tid til deg.

Saluki = Ja, enig i det du sier om Platon idélære.

Dvs. en saluki kan du ha dype samtaler med (som "eier" av en, ikke som utenforstående), mens en whippet er litt mer, "Hæ? Hva er det du preiker om? Kast en ball til meg da! Nå!"

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har du også:

Whippet = Har ikke tid til deg, har ikke tid til deg.

Saluki = Ja, enig i det du sier om Platon idélære.

Dvs. en saluki kan du ha dype samtaler med (som "eier" av en, ikke som utenforstående), mens en whippet er litt mer, "Hæ? Hva er det du preiker om? Kast en ball til meg da! Nå!"

:lol::lol::lol: Veldig enig!

Edit: Liker at du skriver "eier" av en saluki, forresten. You can never really own a sighthound :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge foreldrene til disse var faktisk veldig sosiale og søkte til oss som fremmede og satt pris på at vi var der selv om de ikke var oppe på oss :)

Ja, salukiene skal ikke sky fremmede, altså. Men sammenlignet med whippeter, som gjerne hopper opp i fanget på fremmede for å få kos, er salukien noe mer "fattet" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at Meesha er en av de få sosiale whippetene jeg har møtt, så jeg vet ikke om det stemmer for flertallet. Jeg ble overrasket da jeg på dogs 4 all møtte to whippeter som forsiktig hoppet oppå fanget mitt med frambeina og snuste på meg. Jeg hadde bare møtt uinteresserte whippeter før det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vanskelig å beskrive saluki syns jeg - for spør du @Aslan om hvordan hun ble mottatt av mine to, så vil hun jo antakeligvis si at hun fikk en i nesa og en som hoppet rundt og tittet på henne og fant ut at hun kunne klø. :lol: Lupin er typen som skal sitte i lomma di og vaske deg på nesa samtidig, mens hottie er mer avstandstitter men begynner du først å klø så krabber hun inni det omtrent.

Spore tilbake til de fantastisk nydelige valpene litt :wub: Jeg vil haaaaaaaaa :wub: Lars Petter var vanvittig fin! Resten av gjengen også. Jeg vil se flere bilder!

Jeg sier jo at jeg tar heller saluki igjen enn basenji (dvs - det er sansynlig at jeg kommer til å ha saluki igjen, og lite sansynlig at jeg skaffer meg en basenji igjen). Basenjien er mer "for spesielt interesserte" syns jeg - hvertfall min.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at Meesha er en av de få sosiale whippetene jeg har møtt, så jeg vet ikke om det stemmer for flertallet. Jeg ble overrasket da jeg på dogs 4 all møtte to whippeter som forsiktig hoppet oppå fanget mitt med frambeina og snuste på meg. Jeg hadde bare møtt uinteresserte whippeter før det.

Mitt inntrykk er at whippeter oftest blir interessert først når du har noe å gi de. Noen egoister er de, whippeter :) Har du mat? Har du varmt fang? Nei vel, da går jeg til neste mann...

Hermes har aldri vært spesielt interessert i folk han ikke kjenner. Du har jo møtt han også, vet ikke hvordan du opplevde han. Han har stort sett mer fokus på andre hunder, mat, og leker/baller når vi møter nye folk, mindre på mennesker.

Calle er generelt mer tilbaketrukken rundt nye folk, både folkene og hundene (og maten er uinteressant, og baller/leker skjønner han ikke poenget med).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...