Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi driver å snuser litt på hundekenneler og alternativer til hundepass nå i sommer (juli) da vi vurderer å dra en uke på roskilde.

Har noen her inne erfaring med Gardermoen hunde og kattehotell, Vangåsen hundepensjonat og Nordvang hundepensjonat?

Må vel innrømme at hønemoren i meg tenker mest på Emma, (2,5kg terrierblanding) som er en ganske spesiell skrue, for å si det mildt. >_>

Guest lijenta
Skrevet

Kjenenr dem ikke men vilel tro det haster med å bestille hndepass i juli da. Det er jo den måneden som det bruker å bli fortest fult på.

Skrevet

Ikke erfaring med noen av dem, men hvis du skal ha plass nå i sommer, så er jeg redd for at du muligens er sent ute i så fall.

Hundepensjonatet jeg jobber på er stappfullt i hele juli (type 16-17 hunder).....og da bestilte folk gjerne i januar/februar allerede. Så håper du finner et sted som har plass :)

Skrevet

Har ingen erfaring med de du nevner, annet enn at jeg har besøkt Gardermoen i forbindelse med dommerutdannelsen, og det så veldig ålreit ut der. Jobber selv på pensjonat, og det er som nevnt over her veldig lurt å være litt tidlig ute dersom man ønsker plass i fellesferien, og spesielt dersom man har en hund med litt spesielle behov.

Guest Belgerpia
Skrevet

Jeg tror faktisk du kan glemme å få opphold på en høy kvalitets kennel i juli når du ikke har begynt å "snuse" på kennel før nå.

De beste stedene er fullbooket allerede fra januar-februar.

Husverten min f.eks. booker plass på kennel for neste års ferie når han henter den etter årets - altså, ett år i forveien. Vet at flere gjør det på steder som f.eks Standal også.

• 3 weeks later...
Skrevet

Tenkte bare jeg skulle komme med litt positivitet her siden dere var så negative :P Vi fikk lett tak i kennel til hundene, vi måtte bare velge en av de litt mindre kjente et lite stykke utenfor byen. Nesten 8000,- for 3 hunder, men det blir jo mange dager for oss tobeinte på ferie uten å trenge å bekymre oss for hundene. Men; Første ferien min uten hunder... :bye:

Kommer til å gråte meg i søvn når jeg blir full på Roskilde! :icon_redface::lol:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...