Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det bare meg? Krav til "drømmeraser"


Elita2005
 Share

Recommended Posts

Eller begynner flere å bli litt lei alle "jeg ønsker meg en ny hund som skal være sånn og sånn.." tråder på ulike arenaer?

Det er ikke det at jeg er lei av de som stiller realistiske krav til ny hund, men alle de som ramser opp egenskaper som er motsetninger av hverandre (men man vil likevel ha begge.. Eks. Ikke mase om mental/fysisk aktivitet om det ikke skjer så ofte (les: en gang i skuddåret), men skal være lydighetsvidundere (les: oppdragelse skal gjøres på 0 tid, kanskje litt konkurranse) og orke 2+ mils aktivitet de 5 gangene vi er på hytta.

Nå setter jeg det veldig på spissen! Men mange av de tingene noen ramser opp, de finnes i alle hunder - men kan trenes bort/legges til. Og andre egenskaper får man på en måte ikke sammen...

Endret av Raksha
Lagt til noe i emnetittelen så det er mer forklarende. :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal svare kun basert på mine egne tanker, vil jeg si ja, det er bare deg.

Jeg reagerer ikke på at folk oppretter tråder om sine ønsker. Særlig de som er uerfarne trenger tips og råd. Kanskje ikke alle er helt sikre på hva de faktisk leter etter heller. Jeg har en rasevalgtråd her inne for neste hund (noen år frem i tid), og har vurdert mops, papillon, sheltie og terv... temmelig forskjellige hunder, alle har kvaliteter jeg verdsetter, jeg vil gjerne ha alt men kan jo ikke få det. Og da er det fint at noen kan peile meg inn i riktig retning :)

At det finnes mennesker med urealistiske forventninger tviler jeg ikke på. Det skal godt gjøres å få en hund som kan være i sofaen med deg flere uker i strekk og klare seg på to turer á 30 minutter i bånd ila. en dag, men samtidig være helt på den ene dagen i mnd man trener lydighet i to timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal svare kun basert på mine egne tanker, vil jeg si ja, det er bare deg.

Jeg reagerer ikke på at folk oppretter tråder om sine ønsker. Særlig de som er uerfarne trenger tips og råd. Kanskje ikke alle er helt sikre på hva de faktisk leter etter heller. Jeg har en rasevalgtråd her inne for neste hund (noen år frem i tid), og har vurdert mops, papillon, sheltie og terv... temmelig forskjellige hunder, alle har kvaliteter jeg verdsetter, jeg vil gjerne ha alt men kan jo ikke få det. Og da er det fint at noen kan peile meg inn i riktig retning :)

At det finnes mennesker med urealistiske forventninger tviler jeg ikke på. Det skal godt gjøres å få en hund som kan være i sofaen med deg flere uker i strekk og klare seg på to turer á 30 minutter i bånd ila. en dag, men samtidig være helt på den ene dagen i mnd man trener lydighet i to timer.

Men føler du at du blir "peilet i riktig retning?" Blir man noe "klokere" etter å ha startet en slik tråd der forslagene fra a-å hagler inn? Bare litt nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men føler du at du blir "peilet i riktig retning?" Blir man noe "klokere" etter å ha startet en slik tråd der forslagene fra a-å hagler inn? Bare litt nysgjerrig :)

Ja, litt. Nå tenker jeg på meg selv som passe oppegående og realistisk (dog, det gjør sikkert de fleste :P), så jeg har en del tanker selv, og mange av de blir bekreftet. Også får jeg innspill som er nyttige å tenke på. Men noe 100% klart svar gir det ikke :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt? :ahappy:

Tror du at du kommer til å følge de rådene når du skal ha deg en ny bikkje om "noen år?"

På en skala som går fra ingenting-pittelitt-litt-noe-mye-fullstendig, så ligger jeg nok på litt-noe-mye avhengig av hvem som skriver innlegget og hva som står i det.

Ja, det tror jeg. Edit: Men selvfølgelig kan jo mine ønsker endre seg fullstendig og jeg ender opp med malamute eller noe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal svare kun basert på mine egne tanker, vil jeg si ja, det er bare deg.

Jeg reagerer ikke på at folk oppretter tråder om sine ønsker. Særlig de som er uerfarne trenger tips og råd. Kanskje ikke alle er helt sikre på hva de faktisk leter etter heller. Jeg har en rasevalgtråd her inne for neste hund (noen år frem i tid), og har vurdert mops, papillon, sheltie og terv... temmelig forskjellige hunder, alle har kvaliteter jeg verdsetter, jeg vil gjerne ha alt men kan jo ikke få det. Og da er det fint at noen kan peile meg inn i riktig retning :)

At det finnes mennesker med urealistiske forventninger tviler jeg ikke på. Det skal godt gjøres å få en hund som kan være i sofaen med deg flere uker i strekk og klare seg på to turer á 30 minutter i bånd ila. en dag, men samtidig være helt på den ene dagen i mnd man trener lydighet i to timer.

Da faller du utenfor den "kategorien" jeg har laget (bare sånn at du er klar over det :-) )

Jeg har ikke noe problem/lei de som har realistiske forventninger/krav, men de som skriver "den skal være sånn og sånn" - også vet egentlig alle oppegående folk at, tja, en sånn er ikke mulig/(noen ganger)maaaasse trening til. Nå er nok ikke hundesonen så ille, men facebook-grupper av ymse slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da faller du utenfor den "kategorien" jeg har laget (bare sånn at du er klar over det :-) )

Jeg har ikke noe problem/lei de som har realistiske forventninger/krav, men de som skriver "den skal være sånn og sånn" - også vet egentlig alle oppegående folk at, tja, en sånn er ikke mulig/(noen ganger)maaaasse trening til. Nå er nok ikke hundesonen så ille, men facebook-grupper av ymse slag.

Det er nok veldig mulig :)

Men ja, jeg er enig i deg (som du kan se i siste avsnitt i innlegget du siterte) at det er litt snålt at enkelte vil ha både i pose og sekk.. når en hund gjerne er enten pose eller sekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm..jeg har laget en slik tråd i håp om å få tips og hjelp...trist hvis jeg er til irritasjon for noen her inne...jeg er ny her inne, og vet ikke hvordan folk er her...er forumsvant fra før av, men har følt jeg må trå litt forsiktig her inne, i forhold til hva jeg er vant med..leser mer enn jeg tør å skrive, for å si det sånn..... :(

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm..jeg har laget en slik tråd i håp om å få tips og hjelp...trist hvis jeg er til irritasjon for noen her inne...jeg er ny her inne, og vet ikke hvordan folk er her...er forumsvant fra før av, men har følt jeg må trå litt forsiktig her inne, i forhold til hva jeg er vant med..leser mer enn jeg tør å skrive, for å si det sånn.... :(Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Uff, nei! Du må ikke ta det ille opp! Er absolutt ikke rettet mot deg (eller noen privatperson). Det er vel heller til tanke om at man må være mer realistisk når man skal kjøpe hund!:-) det er sjeldent man får i pose og sekk - uten masse trening (og ikke alltid da heller)

Hvertfall mtp de som vil ha egenskaper som er totale motsetninger.

Edit: du må bare fortsette å skrive/stille spørsmål! Ingen spørsmål er for dumme, og vi har alle vært der/kommer dit en gang! :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser hva du mener, men ser det kanskje mer på andre forum enn akkurat sonen. De fleste erfarne sonen-brukere vet hva det vil si og få seg en hund. Men når det kommer til nybegynnere så ser jeg mye av det du snakker om - de ønsker en hund med lite pelsstell, som er lett og oppdra, som ikke krever mye, som kan være hjemme alene,som ikke bjeffer, som er snill med barna, som ikke må ha mye tur eller trening, men som gjerne blir med på tur på hytta.

Det er som om man ønsker en ferdig oppdratt Disney-Lassie, uten helt og forstå hva det vil si og få seg en hund.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette blir en morsom tråd, for jammen meg er det mange krav (og ikke ofte så mye tilbud) ute og går når noen er på jakt etter en ny hund og ikke helt vet hvilken :) Er litt sånn selv, jeg. Når jeg ser for meg en framtidig hund, er det liksom noe for mye eller for lite med alle rasene jeg har vurdert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass sikker på hva jeg ønsker og ikke ønsker at jeg tviler på at jeg noen gang kommer til å opprette en sånn tråd, men jeg tror motivene bak disse trådene er varierende.

Uerfarne som ser etter sin første hund er jo nettopp det; uerfarne. Mange har nok lest en del, men problemet med internett er jo at en rase som beskrives som barnevennlig og lettlært på ene siden blir beskrevet som enmannshund og vrang på en annen (satt litt på spissen). Da kjennes det sikkert litt enklere å spørre på et norskt hundeforum, og da er det greit å skrive opp alt man ønsker/ikke ønsker. Når man kjøper hund så må man gjerne fire litt på noen av kravene, men på sonen kan man bli fortalt om raser som passer de fleste kravene, og få høre hvor langt unna de siste kravene de er.

For de mer erfarne så er det vel en måte å få opp en diskusjon rundt temaet, høre andres tanker og få litt innspill. De erfarne sitter gjerne med mange tanker selv, men det er jo GØY å diskutere raser med andre! Personlig synes jeg det er koselig med disse trådene. Jeg er veldig nysgjerrig på noen raser, og jeg lærer faktisk mye i de trådene som man aldri vil finne i en rasebeskrivelse på en nettside.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det positivt med slike tråder, absolutt. Det mange erfaringer som blir delt rundt enkelte raser og det kan alltid være nyttig. Når det gjelder ønsker om egenskaper hos drømmehunden så er det vel greit å dele også dem. Drømmehunden er jo tross alt en "drømmehund". Om man ender opp med en som ikke innfrir alle forventninger så er det vel noe de fleste realistiske, oppegående hundeeiere tar med en klype salt. En "drømmehundtråd" er neppe skyld i det uansett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det bygger mye på uvitenhet jeg. Har man aldri hatt hund før så er det heller ikke så lett å vite hva man skal forvente seg, og det er jo ikke rart i det hele tatt!

Jeg lagde meg også en slik tråd for en stund tilbake, og jeg aner ikke om jeg kommer til å følge hva som blir skrevet der når jeg velger min neste hund, men jeg synes sånne tråder er kjekke på den måten at jeg "oppdager" nye raser jeg aldri selv har tenkt på, hvor andre har erfaringer med og kan gå god for at "denne rasen tror jeg kunne trivdes hos deg". De som lister opp urealistiske forventninger får gjerne høre det også, ser jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott med slike tråder jeg. Folk lister opp hva de ønsker i en ideell verden, så får de svar om hvilke egenskaper som går sammen og hvilke som ikke gjør det (reality check er bra det), og beskrivelser av hunderaser som har noen av egenskapene men ikke alle.. Og så kan man få forslag til hunderaser som man kanskje ikke vet noe særlig om men som kunne være noe og som de kan forske videre på (kanskje er det drømmehunden?), de får forslag til hvordan forske videre, sjekke ut helse etc. Bare positive ting! Skulle det være noe negativt, er kanskje at noen kanskje maler sin egen elskede hunderase med litt mer rosa og glitter enn egentlig nødvendig..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker rasevalg tråder! :D

Men om jeg tolker TS riktig, så mener hun kanskje disse som aldri blir fornøyd? De som har veldig urealistiske krav som ikke henger sammen. Ingen pelsstell, men heller ingen røyting. Eller en gjeterhund uten gjeterinstinkter. Og om vi svarer "der får du enten eller altså" så gir de seg kanskje ikke. Det er jo noen i slike tråder som virkelig ikke klarer å innse at man må inngå noen kompromiss når man får seg hund og når man velger en hunderase. Slike tråder er jo litt irriterenes, men vi får jo bare håpe at vi hjelper de og leder de i rett retning :)

Ellers elsker jeg rasetråder :D Plutselig dukker det opp en ny rase noen tipser om som du selv kanskje aldri har tenkt på, også blir det din drøm. Eller du kan fortelle om dine egne erfaringer og dele din kunnskap om lidenskapen din.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ønsker jo en lite eller lett pelsstell, lite bjeffing, lett å lære hverdagslydighet, en hund som er snill og god mot andre folk og hunder, som kan gå løs, og som liker å gå lange turer, men samtidig tåler at eier ligger syk i en uke uten at hunden spiser opp møblene i frustrasjon. Så kommer andre ønsker i tillegg, som f.eks. størrelse.

Mye av dette handler jo om trening og sosialisering, men noen raser har lettere for å være hissige av seg, noen raser er mer lyd i, noen raser har lettere for å stresse seg opp, og noen raser er kjent for å være sta. Da handler det om hva slags krav man er villige til å fire på. Jeg kunne glatt hatt en hund som hatet andre hunder av samme kjønn, mens en bjeffer ville nok vært verre med tanke på mine boforhold. Jeg kunne nok fire på muligheten til å ha hunden løs, men jeg hadde ikke taklet en hund som måtte børstes annet enn i røyteperiodene. Jeg kunne fint hatt en hund som var en umulius når det gjalt innlæring av nye ting, men jeg kunne nok ikke ha mulighet for å ha en større rase enn hva bilen min har plass til.

Men altså, drømmehunden er jo den som ble beskrevet øverst! Men helt realistisk så kunne jeg jo gjerne skrevet at jeg ville ha en hund som var liten til middels i størrelse, korthåret, ikke bjeffete, og ikke så veldig krevende (altså bare en vanlig turhund). ;) For dette er kravene jeg ikke har mulighet til å fire på!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempeflott at folk er gjennomtenkt og realistisk ift hva de ønsker seg i en hund, enten det handler om pelsstell, aktivitetsnivå, drifter eller mentalitet!

Og som i mange andre problemstillinger så kan det være enklere for en som "står på utsiden" å komme med inspill og se på saken med friske øyne. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser disse trådene med interesse. Etter at siste mopsefrøkna vår døde, har jeg lurt på hvilken mascot jeg nå skal skaffe meg, og synes det er veldig ok å få tilbakemeldinger her fra folk som har - og kjenner - noen av rasene jeg har vurdert. Her kommer info som ikke står i rasebøkene eller i glansbildeversjonene, både på godt og vondt. Det har ikke hjulpet me til å finne rase, heller finne ut hva jeg IKKE skal ha. Så- keep it coming !

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med hele innlegget er vel nærmere det @MegaMarie og @Tabris sikter til. :)

Altså ikke de trådene som har realistiske krav/eller på grensen av urealistisk (de kan jo være morsome, og alle har ulike oppfatninger av forskjellige raser), men de trådene (som det plutselig var en liten del av) om at folk ønsket hunden (les:valpen) ja - ferdig oppdratt?.

De ønsket mange forskjellige egenskaper som ikke passet sammen, i tillegg til adferder som alle (sikkert ikke ALLE) må trene på.
Slike trådstartere høres ut som de nesten kommer fra en helt annen verden, og har lyst på en ferdig allergifri, røytefri, pelsstellfri, bjeffefri, stressfri, arbeidsom og superhund (m.m.).

Jeg lurte vel mest på hvilken planet disse hundene kommer fra, for da skal jeg bygge meg et romskip og dra dit :) (ironisk.)

Men tilbake til alvoret (i den grad det er noe alvor), jeg skjønner bare ikke hvordan det er mulig å ha slike krav til en hunderase/blanding, for slike hunder kommer ikke uavhengig av rase/blanding, det må trenes - men det går bare ikke opp for enkelte.

(og ja @TonjeM , er nok dessverre enig med deg om at noen maler rasene sine med glitter og strass - men de fleste logiske hundeeiere ser jo veeeeldig fort igjennom dette, og tenker på de negative sidene til rasen også. Men kanskje ikke like lett for uerfarne hundeeiere!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ikke de trådene som har realistiske krav/eller på grensen av urealistisk (de kan jo være morsome, og alle har ulike oppfatninger av forskjellige raser), men de trådene (som det plutselig var en liten del av) om at folk ønsket hunden (les:valpen) ja - ferdig oppdratt?.

De ønsket mange forskjellige egenskaper som ikke passet sammen, i tillegg til adferder som alle (sikkert ikke ALLE) må trene på.

Slike trådstartere høres ut som de nesten kommer fra en helt annen verden, og har lyst på en ferdig allergifri, røytefri, pelsstellfri, bjeffefri, stressfri, arbeidsom og superhund (m.m.).

Jeg tenker som så at alle har vært ny en gang. Det er ikke logisk for alle at en potensiell champion i en eller annen hundesport kommer stressfri, bjeffefri, med mye trøkk og driv og med en unik avknapp. De aller fleste spør ikke for å være vanskelig men fordi de ikke vet :)

Jeg har nylig hatt en tråd om det finnes en aktuell liten hund for meg. Jeg kjenner dårlig til småhundrasene, og har endel førsteinntrykk som sier "dårlig helse" eller "crappy mentalitet".

Siden jeg ikke kjenner så mye til små raser er det vel da bedre at jeg spør og får svar, før jeg eventuelt avskriver små hunder fullstendig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trodd at det er bra å spørre spørsmål, da lærer man jo noe nytt...og jeg har alltid lært at det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar... Så derfor spør jeg når jeg lurer på noe, i håp om at noen har svar... Jeg synes det er fint at noen spør disse spørsmålene om urealistiske egenskaper for en hund, så lenge svarene de får er ærlige og respektfull, vil de lære noe. Tenk om de bare kjøpte seg en hund i troen om å få en "superhund fra en annen planet", og ende opp skuffet med en "problemhund" som kanskje må omplasseres.... Så jeg synes det er supert at folk spør, og ekstra viktig at folk med urealistiske ønsker spør, de har mest å lære, og kjempeviktig at folk svarer ærlig og viser respekt, da kan de nye eierne forberede seg mere realistisk når de anskaffer en hund.... Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem/lei de som har realistiske forventninger/krav, men de som skriver "den skal være sånn og sånn" - også vet egentlig alle oppegående folk at, tja, en sånn er ikke mulig/(noen ganger)maaaasse trening til.
Jeg tror forøvrig folk er fullstendig oppegående, selv om de ikke kan mye om hunder...selv høyt utdannede mennesker, kan ha lite kunnskap om hunder, det er jo en ærlig sak det...og det man ikke kan, leser man seg til eller så spør man, og utifra dette få et mere realistisk bilde av virkeligheten... Det er jo ikke ALLE som vet at man ikke kan få en ikke-røytende allergivennlig hund med LITE pelsstell...er ikke allmennvitenskap det, så da er det jo flott at folk spør og får et godt svar...da kan man jo selv finne ut hvilket kriterier man kan gi slipp på i valg av hunderase.... Nå har jeg vært lenge innpå her anonymt å lest i veldig mange tråder...kviet meg leeeenge for å i det hele tatt registrere meg her inne... Jeg tør ikke å spørre så veldig mange spørsmål her inne, i "frykt" for hvilket svar jeg kan risikere å få... Er en del sånne "jammen halloooo hva forventer du egentlig....?" type svar, istede for å respektfult gi et godt svar på ulike spørsmål som kun er baserer på litt uvitenhet.... Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk for svar😊 Tar imot alle råd og tips.  Vi fikk valpen da han var 11 uker gammel, så den var rundt 13 uker da vi forsøkte valpegrinda. Hva gjør dere andre når man skal starte alenetrening? Tenker at å ha tilgang til hele huset vi være et for stort område for valpen?
    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
    • 🤣🤣🤣 det er minst 5 år til 🤣
    • Du får si fra når han er voksen og veloppdragen.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...