Gå til innhold
Hundesonen.no

Feste springer på sykkel


Recommended Posts

Jeg tenkte jeg skulle feste springeren på den nye sykkelen min. Festet til springeren har et slags hakk/hulrom så det er plass til den ledningen som går bak til bremsene. Men på min sykkel er denne ledningen festet på siden av ramma, ikke bak. Det vil si at dersom jeg skal montere festet slik at det kommer riktig over ledningen, vil selve stanga på springeren stå nitti grader feil ut fra sykkelen. Hvis jeg monterer festet slik at stanga står riktig, kommer ledningen i klem og hele greia blir nokså ustabil. Jeg lurer derfor på om noen vet om det finnes en vinkel eller lignende som gjør at jeg kan feste stanga annerledes på festet? Om noen skjønner hva jeg mener. :P Har ikke Internett på pc-en for tiden, og det er litt knotete å søke etter slikt på mobilen (pluss at jeg snart har brukt opp månedens inkluderte mobildata :P ).

Har vanlig original springer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så skjønner jeg ingenting av hva du skriver :lol:

Altså, du har en vanlig springer - og en vanlig sykkel? Da er det vel bare å feste springeren på den stanga som er "mellom" selve ramma og setet? Der skal det vel ikke være noen wire (som jeg regner med at du mener når du skriver ledning?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser sykkelen min ut:

post-15-0-26235600-1400790875_thumb.jpg

Jeg vil feste springeren i den hvite stanga over ramma, ikke selve sykkelsetestanga. Der er det en ledning/wire, og bak den - som man ikke ser på bildet - er det en hvit "kloss" som holder wiren på plass. Festet til springeren er laget slik at man kan montere den slik:

post-15-0-68584000-1400791056_thumb.jpg

Og da kommer ikke wiren i veien fordi det er et slags hulrom der. Men hvis jeg fester på resten av springeren der, vil springerstanga gå forover parallelt med ramma, ikke ut fra sykkelen. Hvis jeg monterer festet slik at stanga blir stående ut fra sykkelen, kommer wiren i veien og hele festet vil henge dårlig fast. Ikke så bra bilde, men for å illustrere:

post-15-0-13941300-1400791251_thumb.jpg

Det jeg lurer på er om det finnes en slags vinkel eller noe jeg kan montere på festet/plata så jeg kan ha festet som på bilde nr to, men fremdeles få stanga vinkelrett ut fra sykkelen. Ga det mer mening da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

#1. Fest den i setepinnen?

#2. Som bilde 3, wiren kan fint ligge på utsiden, ideelt bør du file vekk dingsefestet til wire. Lett sak med rett verktøy, fil for stål / metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...