Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som kan Spansk her?


Hampus
 Share

Recommended Posts

Trenger hjelp til å finne ut av reglene for utstilling i Spania.

Kennelklubben der er ikke gode til å svare på mail på Engelsk, og nettsiden er på Spansk.

Skulle gjerne visst i hvilke klasser man konkurrerer om certet, og hva kravene er for championat der...

For det er tydeligvis en del land der man ikke konkurrerer om cert når man stiller i champion- eller veteran-klassen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken Christine, da er reglene for championatet de samme som i Portugal som vi også skal stille i på denne turen.

Men jeg finner egentlig ikke noe om hvilken klasser man faktisk konkurrerer om certet i...

Sitter med 3 championer, den ene er også veteran, og vil helst ikke stille de i åpen klasse om de faktisk kan gå i champion eller veteran.

Det ligger jo en oversikt over klassene der, men ingen informasjon om hvorvidt man konkurrerer om cert / cacib.

Hmm.... fant et avsnitt der det står noe som jeg tolker som om hunden ikke kan få cert i championklassen.

Så da er det vel bare å melde på i åpen.

Endret av Hampus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du reglene - http://www.rsce.es/web/index.php?option=com_content&view=article&id=103&Itemid=222

Nr 3, reglamento de exposiciones.

Man kan få CACIB i følgende klasser: clase intermedia (15-24 mndr), clase abierta (åpen klasse), clase de campeones (championklasse) og clase trabajo (brukshund). Man kan ikke få CACIB i valp/junior eller veteran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... fant et avsnitt der det står noe som jeg tolker som om hunden ikke kan få cert i championklassen.

Så da er det vel bare å melde på i åpen.

Hvor leser du det? Hvis du linker til eller kopierer inn her, så kan jeg oversette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke klippet og limt inn her...

Cacib er greit, det har ingen av mine bruk for da to er INT UCH, og den tredje kan ikke få cacib i og med at rasen ikke er fullstendig godkjent enda.

Men vi vil jo gjerne konkurrere om cert for på sikt å prøve å få et championat.

Mulig jeg leser det helt feil, men det står følgende:

"The dogs that are champion in Spain of beauty of the R.S.C.E, will be allowed to participate in open class in order to be able to be awarded the CAC for the championchips of beauty of ENCI and the SCC"

Så utifra dette leser jeg at man må stille i åpen klasse for å konkurrere om cert når hundene er så gamle som mine.

Men det er mulig jeg blander kortene.

Finner liksom ikke noe spesifikt om hvilke klasser man konkurrerer om certet i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dokument nr. 1 på siden jeg linket til leser jeg at man konkurrerer om CAC i de samme klassene som jeg listet opp.

Får ikke kopiert, men løst oversatt står det "..på utstillinger der man konkurrerer om cacib eller cac eller begge, konkurrerer hundene i følgende klasser: intermedia, abierta, campeones og de trabajo. Hunden må være fylt 15 mndr, og samme hund kan ikke påmeldes flere av disse klassene."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...