Gå til innhold
Hundesonen.no

HD fotografering, ulike apperater, hvordan hunden ligger =betyr det noe?

Recommended Posts

Jeg kan lite om HD røntgen men ei venninne av meg mente at det nå var kommet noen nye apparater som hjelper dyrlegen med å få lest av bildene riktig med at det lyser grønt når hunden ligger riktig.

Har jo hørt at når man tar bildene ellers så kan hunden ligge skjevt etc

Noen som vet noe om dette og om det isåfall stemmer at de nye apparatene gir mer riktig resultat?

Sist jeg tok HD røngten så ble bildene sendt inn manuelt, så det er noen år siden. Har skjønt at de aller fleste sender inn elektronisk nå.

Noen som vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Du får det til å høres fryktelig dramatisk ut. Bikkja skal være innendørs om morran og det er ikke min feil at han ikke har vært det for jeg har sagt ifra om dette før, senere på dagen har jeg oversikt og stopper han før han løper langt avsted, da har vi kontroll, men ikke hvis han er 200+ meter unna, da er det for sent for da gidder han ikke å høre. Det er på morran han legger ut på langturer for da er det ingen her til å stoppe ham. Det er jorde rundt her.
    • Når hunden løper lang vekk fra deg, så har du ikke kontroll. Da må hunden være i bånd, og under kontroll. Å ha gps på han hjelper ikke, da hunden fortsatt løper og jager uten kontroll. Her bryter du faktisk loven uansett om det er båndtvang eller ikke. Og denne hunden kan ha skremt eller skadet mange dyr.
    • Takk for svar, denne rare småbitinga er bare i bånd, da er vel det forklaringen,    vi har normalt kontroll på ham litt senere på dagen, det er tidlig på dagen dette er et problem mht å løpe avsted er det gps som sier fra om han er på villspor, men er han et stykke unna gidder han ikke å høre så må trene mer på innkalling, rasen er også sta og egenrådig så dette er ikke så lett Ps takk for dvd tips, sitter i bilen skal se på det ikveld
    • 1. Er dette i bånd, eller løs i lek med andre hunder? Etter min mening skal hunder ikke hilse/leke med andre hunder i bånd, det blir lett konflikter av det. Hvis de er løse har hundene bedre forutsetninger for å bruke språket sitt og unngå konflikt. Hvis denne småbitingen skjer løs i lek/hilsing med andre kan det være smisking eller lek. Det er vanskelig å si uten å se situasjonen. Om dette er noe andre hunder reagerer på så ville jeg unngått å la ham komme inn på hunder på den måten i det hele tatt. 3. Det er båndtvang. Hunden skal være i bånd eller forsvarlig inngjerdet, og ikke være løs utenfor båndtvangen uten at den er under kontroll. Det vil si at du rimelig skal kunne kalle inn hunden under de fleste forhånd. Også utenfor båndtvangen skal du ha kontroll, det er ikke bare å slippe ut hunden for å lufte seg selv, den kan gjøre stor skade om den møter på feil hund, person, bil eller vilt dyr. Eller bli skadet selv. Når det er snakk om å trene innkalling så er det for å lære hunden en respons på innkallingskommandoen som er å komme til deg, uansett hva som skjer. Det handler om å venne hunden til å alltid lytte til deg, og alltid respondere på kommandoen. Langlinen gir deg mulighet til å holde igjen hunden og stoppe den fra å f.eks. løpe etter folk eller dyr, uten å måtte bruke en innkallingskommando som ikke virker. Jo oftere du bruker innkallingskommandoen der hunden IKKE responderer, jo dårligere blir den. Jeg kan anbefale opplegget Really Reliable Recall, som du kan kjøpe på DVD eller bokform:https://www.dogwise.com/really-reliable-recall-train-your-dog-to-come-when-called-no-matter-what-dvd/    
    • 1) hunden min går veldig opp i ansiktet på andre hunder og på  kan han "småbite" han dem i leppa/nesa, det blir ikke sår men hva er dette for noe? Det er ikke noe koselig, hunden vår har voldsomt mye energi, er ekstremt sosial og merket han kan være litt alfa (dominerende) 2) på asfalt holder jeg kanskje 15 km/t med kickbike, dvs rask jogging eller rask trav, prøver å bremse så han ikke akuratt løper, ellers er han mye på siden av asfalten men håper det er ok fart 3) bikkja vår har hatt det litt for enkelt med å gå hvor han vil, han har faktisk blitt venn med en rådyr familie fra da han var valp som jeg ikke har skjønt hvordan har skjedd men katter går ikke bra. Vi bor landlig til men i vår fikk han en uvane med å løpe bort til en vei der det ofte luftes andre hunder hvis han slipper ut om morgenen, dette er ikke bra særlig nå når det er båndtvang. Når det snakkes om å trene innkalling med langline er det bare å venne ham til å være i nærheten når vi går en liten tur med langline over jordet feks og gi beskjed om å komme tilbake når han går for langt? Takk for svar.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...