Gå til innhold
Hundesonen.no

Å kaste apporten, teknikk


Recommended Posts

Etter sist konkurranse innser jeg at jeg er skikkelig dårlig på å kaste apporten :-P Jeg prøver å kaste apporten rett frem, noe som er mest praktisk med tanke på apport over hinder, men hver gang kaster jeg apporten. Den lander på en bra plass for så å sprette mange meter sideveis, hehe.

noen gode tips for kasteteknikk her??

Jeg har selvsagt trent apport over hinder med apport på sidene og at hunden skal hoppe hver gang. men av en eller annen grunn så er dette glemt når vi kommer på konk! :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du holder apporten i ene "klumpen" og rett fremover/nedover og kaster rett frem så pleier den i verste fall å sprette frem på samme linja. Vanskelig å forklare, men kan filme om ikke flere kommer med noe.

Jeg og holder i klumpen, mest fordi Harly plukker så veldig mye penere når han må vende litt opp før opptaket. Om apporten kastes slik at den kan plukkes direkte opp uten å begynne å svinge så jaktes og stemples det grundig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og holder i klumpen, mest fordi Harly plukker så veldig mye penere når han må vende litt opp før opptaket. Om apporten kastes slik at den kan plukkes direkte opp uten å begynne å svinge så jaktes og stemples det grundig :P

Det er jeg helt enig i. Plukket jo opp dette på Hemsedal kurset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der har jeg sett en fin film med ei som pælmer i mønet og får den i retur :lol:

på NM i fjor så sto ei venninne av meg å tørrtrente på å kaste over samboeren sin, da hun er en mester på å kaste den rett i mønet :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg sto en hel sommer å trente på å kaste apporten over mønet, det gikk så bra. Da jeg startet gikk den i mønet sju- ja 7 ganger før den kom over... Så mye for trening..

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...