Gå til innhold
Hundesonen.no

hva er det som er galt med min hund?


Recommended Posts

Hei

Jeg håper det er noen som har peiling på hva det kan være?

Jeg har en Alaska malamut tipse på 1år og 9 måneder gammel, i fjor rundt november fikk hun løpe tid.og i januar i år ser jeg noe hvit greier på patrene hennes. Og var hos dyrlegen for å klippe klør, jeg fikk dyrlegen til å se på pattene hennes. Dyrlegen sa at hun hadde innbilt drektighet, og at vi måte føle med adferden hennes og at hun ikke skal ha tilgang til bamser ovs. Men hun viste ingen andre tegn enn det jeg så på pattene hennes. Men nå de sist ukene har hun virket rar, på tirsdagen morgen hadde hun bæsjet i burt å spyd. Hun gjore fra seg på kvelden som normalt. På tirsdagen hadde hun spist sin egen bæsj og spyd det opp igjen. Hun har tidligere hatt episoder der hun har spist sin egen bæsj og spyd opp men der er lenge siden nå. Men på tirsdagen så pisset henne innen hun er stue ren hun drikker mer vann og pisser oftere ute. I dag var hun kun interessert i å være ute, drikke og pisse. Når hun er inne lystere hun ikke i det hele tatt, hun går bare bort til buret å går inn å legger seg der med hodet på kanten av buret. Hun har aldrig oppført seg sånn før skal te dyrlegn i mårra.

Er det noen som vet ka det kan være?

Bekymret matmor=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig mage? Bakterieinnfeksjon? Virus? Hunder kan jo bli syke de også, slik som oss, uten at det nødvendigvis er noe skummelt eller vanskelig. Dra til dyrlegen en tur du så får du nok svar, evt så tar de blodprøver å ser hva de sier. Hormoner/pubertet kan bidra til noe av dette feks stress/uro som kanskje fører til at hun gjør fra seg inne og/eller er grunnen til at hun spiser avføringen sin, i perioder, som igjen gjør at hun blir dårlig, men det er jo helt umulig å gjette på.

Ettersom vi nå er i mai og hun hadde innbilt svangerskap i januar så er det antagelig ingen sammenheng mellom de to, men det kan kanskje være sammenheng med ny løpetid som kanskje ikke er så langt unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått tatt urin som æ skal ta med te dyrlegen.

Håper du tar med hunden også. Oppkast og diare kan også være en del av symptomene på livmorbetennelse. Selv om det ikke skulle være livmorbetennelse så er det så alvorlig at det er bedre med en vet-sjekk for mye i tilfelle det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dyrlegen sa at det ikke gide ne utslag på noe, og hvis det er noe ville den gjort det. Hun ligger på normalt i vekt, ingen feber. Og dyrlegn sa at det er ingen grunn te andre tester. Og grunnen til at hun tisset inne og litt mer enn kan være på grunn av løpetid. Og om det er noe sku vi bare komme tilbake.

Ahkku er i god form normalt.

Jeg tviler ikke på dyrlegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...