Gå til innhold
Hundesonen.no

Bolig i Bø i Telemark med hund


Pajko
 Share

Recommended Posts

Jeg prøver endnu engang, at finde en bolig i Bø i Telemark, hvor det er muligt at have Pajko.

Her er annoncen jeg skrev sidste år - og er gældende for i år også.. Er der noget jeg kan lave om? Og er der nogen som kender nogen som har en bolig til leje i Bø?

Jeg ved huslejen er lav, men jeg er på dansk støtte og vi modtager ikke fuldt at meget som man gør i Norge.

Dansk, kvindelig studerende på 25, søger bolig - gerne langtidsleje i Bø, Telemark. Jeg studerer friluftsliv, natur og kulturformidling på 2. året.
Kan leje fra slutningen af juli, og må senest flytte ind i august. Jeg er en ryddelig, ordentlig, udadvendt og blid jente.
Min mellemstørrelse hund flytter med mig, når jeg er faldet til i boligen. Det er vigtigt for mig at mit hundehold ikke er generende eller til ulempe for naboer, og at hunden ikke medfører ekstra slitage på huset. Max. husleje 3000 alt inkl.

Jeg kan love:
· Sikker betaler
· Ingen store fester eller megen larm
· Stille, lydig og rolig hund

· Ryddelig og kan godt lide at have det rent omrking mig
· Ikke-ryger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Med den så må du nok i kollektiv. Jeg har kjempebillig og betaler 3000 + strøm + internett.

Men du kan godt aventere i Bø Blad og henge opp lapper på matbutikkene med san dem kan rive av lapp med mobil nr ditt på.

Prøv også å høre med sisteårsstudenter om dem vet av noe rimelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den så må du nok i kollektiv. Jeg har kjempebillig og betaler 3000 + strøm + internett.

Men du kan godt aventere i Bø Blad og henge opp lapper på matbutikkene med san dem kan rive av lapp med mobil nr ditt på.

Prøv også å høre med sisteårsstudenter om dem vet av noe rimelig

Hvor meget betaler du for strøm og internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 7000SEK inkl alt i Sverige, for ca 75 kvm / 3 roms. Det er billig, liksom. I svindyre Norge tror jeg det skal holde hardt å finne omså en enroms til 3000NOK inkl alt…. Men man har jo ikke så mye valg med den lave studielån-inntekten man har :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej, det super vanskeligt… Jeg tjener jo penge hele sommeren, men går desværre også på et dyrt studie (udgift til turer og udstyr)… Men det være muligt at finde noget. Her jeg bor nu, betaler jeg 3000 kr alt inkl, men får nok en ekstra regning på strøm, men jeg får ikke have hund… Ellers var det perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hvor meget betaler du for strøm og internett?

Må sjekke for husker ikke helt ja også kommer det på at jeg må kjøpe ved-

Da jeg regnet over ni måneder så var snittet på 600 kr men da var sommeren med. Husker at jeg har hatt vinter regninger på nesten 1000 i mnden for strøm. Strøm betaler jeg litt etter innfalsmetoden. Altså når huseier husker på å skrive ut regning. Internett betaler jeg 370 betaler jeg for et lavt som er i ferd med å gå ut. Skal du bo billig må du litt ut i preferien, så det kan hende du bør finen ut av priser som mobilnett har og icenett for å se på dekningen.Hvis ikke du finner et lite bofelleskap med en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et mindre bofællesskab ville være okay, men synes det er super vanskeligt at finde steder, hvor det faktisk er tilladt med hund… Men kanskje jeg skal prøve med annonce på finn igjen i år… Nu kender jeg lidt til området..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Et mindre bofællesskab ville være okay, men synes det er super vanskeligt at finde steder, hvor det faktisk er tilladt med hund… Men kanskje jeg skal prøve med annonce på finn igjen i år… Nu kender jeg lidt til området..

ville først tatt avisene her. Fordi du må nå den rette gjerne en eldre som kanskej leier ut. Og prisen for å sette noe inn i BØ BLad var i hvertfall lav. Så kan du ta for deg Varden også TA og ahr du ikke fått napp da så kan du bruke finn.no. Det for å få noe billig så må en gjerne få tak i noe med lav standard og gjerne noen som det ikke er så farlig om dem leier ut gjerne litt eldre personer og dem er ikke så mye på nette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=47568351&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=47869374&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=48176479&searchclickthrough=true

tre steder i Bø det er mulig å leie, men de overstiger nok litt din pris. Det er vanskelig å leie for 3000,- inkl. alt her i Norge. Men eiere må kontaktes anngående hund, for det står det ikke noe om. Lykke til på boligjakt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Med det studiet så trenger hun vel lagringsplass. Noen bo kollektiv har det. men vet ikke hvordan det er å ha hund og om det er noe ledig. Det er i hvertfall mange friluftslivstundenter som bor i starten av den vegen jeg bor på. vet ikke hvor mange som er i det kollektivet men tipper på fire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

@Pajko han her har leiligheter på gamle Lifjell hotell. Hvis du får med deg en så tror jeg du kan komme på ret pris. Vet at det har bodd hunder i noen leiligheter http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=48247973&searchclickthrough=true

Minuset er at du er helt avhengig av bil og at det vanligvis er en kronglete bakke san sist og en skarp sving som noen ganger om vinteren kan være kjip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Åh, jeg er frustreret over bolig søgning. Annonce i Bø blad, på finn og diverse fb sider - og bare to henvendelser! Desværre ikke steder som kunne bruges… men for Fa**** hvorfor kan der ikke komme lidt flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du foreslår en ekstremt lav leiesum...? Tenker også at du ikke trenger å skrive at du har hund før i sjølve søknadsteksten.

Ville hengt opp annonse på alle lokalbutikker og satt inn i lokalaviser som tidligere nevnt, og kanskje tilogm foreslå å hjelpe til litt i hagen, trappevask etc? Det kan være at det finnes eldre mennesker som føler seg tryggere om det bor flere i huset og som heller vil ha litt hjelp enn mange penger.

Ønsker deg all lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kan vel være noen kollektiv som det kan være mulig å leie til den summen. Men tviler alene. Selv om jeg har en billig bolig her så er det alt for skjeldent en kommer over sant http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=48417526&searchclickthrough=true Dette er vel det billigste kollektivet jeg har vært borti her.

Men hvis jeg ville ta sjansen på å gå litt på vinteren og hadde bil så hadde jeg kikekt på denne http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=48576978&searchclickthrough=true Det er en utrolig bratt bakke opp så fremkommeligheten kan vel noen ganger være så som så.

Men som sakt alle er kollektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fået et lille hus med to andre studenter… for ca. 3500 kr alt inkl. og Pajko får bo der!! Vi får nøgler i morgen og skal kigge kontrakten igennem i aften…

I Bø er det ikke uvanligt at studenter betaler ca. 3000-3500 kr alt inkl, hvis det er bofellesskap og som dansk student er det meget vanskeligt at betale mere. Vores stipent er bare på ca. 5000 danske kroner før skat, så der er ikke meget tilbage at leve for med en huseleje på ca. 5000 kr…

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du ret i Sandy. Dog virker som om mine norske studiekammerater har bedre mulighed for at betale lidt mere i husleje end danskerne har… Men, men. nu fandt jeg noget og skal bare få styr på kontrakten og reglerne for indførelse af hund til Norge.. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har fået et lille hus med to andre studenter… for ca. 3500 kr alt inkl. og Pajko får bo der! Vi får nøgler i morgen og skal kigge kontrakten igennem i aften…

I Bø er det ikke uvanligt at studenter betaler ca. 3000-3500 kr alt inkl, hvis det er bofellesskap og som dansk student er det meget vanskeligt at betale mere. Vores stipent er bare på ca. 5000 danske kroner før skat, så der er ikke meget tilbage at leve for med en huseleje på ca. 5000 kr…

Etter hva jeg husker så får norske studenter mer enn danske i lån og stipend. Men kjempebra du får deg et sted å bo hvor du kan ha han med. Du får også melde deg inn i Bø og Sauherad hundeklubb. Dem er aktive og holder til bak Elatio treningsenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du ret i Sandy. Dog virker som om mine norske studiekammerater har bedre mulighed for at betale lidt mere i husleje end danskerne har… Men, men. nu fandt jeg noget og skal bare få styr på kontrakten og reglerne for indførelse af hund til Norge.. :)

Og så har vi en sterk kultur for at omtrent alle studenter jobber en del ved siden av studier også. ;) Kommer ikke på en eneste student på kullet mitt som ikke jobber ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har vi en sterk kultur for at omtrent alle studenter jobber en del ved siden av studier også. ;) Kommer ikke på en eneste student på kullet mitt som ikke jobber ved siden av.

I Danmark jobbede jeg også andenhver helg, men på et friluftslivsstudie har det ikke været muligt. Vi har været på så mange ture, at det ikke kunne kombineres med jobb.. Mange af mine studiekammerater, både danske og norske, får også ganske meget økonomisk støtte fra deres forældre, men det har mine ikke mulighed for - eller jo min mor køber gerne lidt mad til mig, når jeg er i DK et par gange om året.

Desuden jobber jeg hele sommerferie fra d. 15 juni til d. 15 august for at have råd til utstyr som påkræves på mit studie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at dette er å kverulere, men jeg sier det likevel; det er ikke bare faste jobber som er jobber. Du kan helt sikkert være ringevikar diverse steder, spesielt i helsesektoren trengs det som regel folk som kan stille opp nå og da. Bare et tips :)

Uansett, fint at du endelig fant et sted å bo - og at Pajko får komme! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at dette er å kverulere, men jeg sier det likevel; det er ikke bare faste jobber som er jobber. Du kan helt sikkert være ringevikar diverse steder, spesielt i helsesektoren trengs det som regel folk som kan stille opp nå og da. Bare et tips :)

Uansett, fint at du endelig fant et sted å bo - og at Pajko får komme! :ahappy:

Og jeg siger det igen, det har ikke været en mulighed hele dette år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
    • Hei Jeg har en hund som er 2 år og Og jeg har følgende utfordringer med min hund.  - hun er ca. 2 - 3 kg for mye  - hun kan ha tendens til å klø  - hun spiser bæsj ute når vi går tur. Akkurat som hun går å leter  - hun er for tiden veldig opptatt av å stjele og søke etter mat - hun virker for tiden veldig stresset Nå bruker vi pure natural fra Musti. Jeg valgte en med kun lam for å se om det hjalp på kløen. Det synes jeg det har gjort. Men hun har blitt ekstrem til å spise bæsj ute når vi går tur, og ellers veldig stresset og matgal. Jeg lurer på om det kan ha sammenheng med foret? Er det noen som kan anbefale et for dere tror kan passe min hund, og om dere tror dette kan ha en sammenheng?  Det er en engelsk springer spaniel.     
    • Joda, men synes det var en rar kommentar, ingen andre fikk det.. Fått dårlige nyheter om gamla, første gang jeg har gammel hund- og det er vondt når de får aldersplager.
    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...