Gå til innhold
Hundesonen.no

Khal Drogo & Legendary Leela


Wachita
 Share

Recommended Posts

"Alt" vi har slitt med siden vi fikk han har nå løst seg! Han går fint på tur, han sier ifra om nettene og morningen at han må ut og både bæsjer og tisser ute på morgenturen!

Hva gjør vi nå? xD Jeg tror vi har fått en av de enkleste valpene noen sinne..

Så bra, flinke valpetassen det :)

Hva dere gjør nå? Nyter det og lader batteriene til valpisen blir unghund :devilbanana:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var det endelig min tur og, til å lage en tråd her!   Khal Drogo er en tervueren hanne født 27 mars 2014 hos Kennel Nadjarah! Han er etter IT CH Valkohampaan Batticuore og Nadjarah's Dora.   Vi har

Kom nye bilder av valpene som er tatt i dag! Leela og Lobo, eneste hann i kullet!

Lille bolle er endelig hjemme Han er så fantastisk søt og herlig å ha her! Han har tatt alt på strak arm, til og med kattene! De bryr han seg ikke om i det hele tatt, selvom han blir nesten fotfulgt

Posted Images

Nei, vi har hverken bil eller billappen.. Men han begynner å bli en klapper på buss nå da xD

Jeg er ledig hele neste uke utenom mandag, og en 3 timer på torsdag! Da må jeg ha pass til han og, Ingvild kan passe da, men det kan bli litt stress for henne bare (:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på tur med @MegaMarie i dag, og hun tok så ufattelig flotte bilder av Khal :wub: Si ifra om jeg skal ta bort bildene herfra!

Haha, selvfølgelig skal du få bruke de til hva du vil :D Jeg bare orker ikke å poste de over alt, så jeg tenkte du kunne få ta og legge de ut der du ville :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khal fikk hilse på Leonbergeren til noen gode venner av oss i dag!

Leonbergeren fikk dog streng beskjed om å ligge, siden han er så stor, men det stoppet ikke Khal i å prøve å leke med han alikevell, selvom det var litt skummelt når han reiste seg opp!

Khal tøffet seg skikkelig å løp tulling rundt han og inviterte til lek, begynte å bjeffe for å få han til å leke og potene i ansiktet, men det blir nok ingen lek mellom de to før Khal har blitt MYE større. Det var den største leonbergeren jeg har sett i hele mitt liv xD

10464239_10152481540495941_1235518261634

10414463_10152481540590941_7255846852986

10419628_10152481540735941_5951047637031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Leonbergeren voldsom?.Nico har jo løpt rundt med Leonbergere og Komondorer siden hun kunne gå og hun var da mye mindre :P

3 Leonbergere, 2 Komondorer , 3 pulier og 5 små valper :P

Jeg har egentlig aldri tatt hensyn til om den voksne hunden er stor av størrelse med mine valper, Loke var 69 cm så han var STOR i forhold til Lyra, men han skjønte jo han ikke skulle renne ned en valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Leonbergeren voldsom?.Nico har jo løpt rundt med Leonbergere og Komondorer siden hun kunne gå og hun var da mye mindre :P

3 Leonbergere, 2 Komondorer , 3 pulier og 5 små valper :P

Jeg har egentlig aldri tatt hensyn til om den voksne hunden er stor av størrelse med mine valper, Loke var 69 cm så han var STOR i forhold til Lyra, men han skjønte jo han ikke skulle renne ned en valp :)

Det var mest at når han først slo med potene, så slo han så voldsomt hardt ;P Øret hans var omtrent på størrelse med hode til Khal liksom, så var litt redd han skulle skade han ;P

Også var vi midt i Bergen sentrum, så ikke beste stedet å leke på ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mest at når han først slo med potene, så slo han så voldsomt hardt ;P Øret hans var omtrent på størrelse med hode til Khal liksom, så var litt redd han skulle skade han ;P

Også var vi midt i Bergen sentrum, så ikke beste stedet å leke på ^^

Poteslåing er ikke så hyggelig nei. Det er jo enkelte hunder som ikke skjønner det der med størrelser.

Ellers så bruker det gå bra altså.

Her er Nico med Leonbergervalpen til oppdretter :P

IMG_80169356220931.jpg

Rått parti :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :D

Ja, leonbergeren så ikke ut til å helt vite hvor stor han egentlig var xD 2 år gammel, veldig herlig fyr, men tror kanskje han trodde han var myyye mindre enn Khal, så den lille leken de holdt på med var helst at Khal slo potene på Baloo, og Baloo dyttet litt i han med snuten (:

Blir nok litt lettere for oss når Khal er litt større, da føler jeg meg litt tryggere! Jeg er blitt så ufattelig overbeskyttende at det er nesten litt flaut ._.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :D

Ja, leonbergeren så ikke ut til å helt vite hvor stor han egentlig var xD 2 år gammel, veldig herlig fyr, men tror kanskje han trodde han var myyye mindre enn Khal, så den lille leken de holdt på med var helst at Khal slo potene på Baloo, og Baloo dyttet litt i han med snuten (:

Blir nok litt lettere for oss når Khal er litt større, da føler jeg meg litt tryggere! Jeg er blitt så ufattelig overbeskyttende at det er nesten litt flaut ._.

Det er jo alltid en risiko med størrelseforskjeller, og hvis den store ikke tar hensyn så er det ikke dumt å være beskyttende altså :)

Jeg har selv nektet å la Loke leke med chi og italiensk mynde valper fordi de virker så skjøre at jeg var redd han kunne skade de ved et lite feiltrinn.

Men stort sett er valper heldigvis robuste og de store passe forsiktige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...