Gå til innhold
Hundesonen.no

Når dyret ikke vil ha spesialfòret


Guest Klematis
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Pelsen har fått Hill's j/d med glukosamin for leddene sine.

Problemet er at den gutten vet meget godt hva han vil, og tørrfòr er overhodet ikke akseptabelt for han, med mindre det heter Orijen.

Nå har han gått på dette spesialfòret èn uke, og han spiser bare mindre og mindre.

Joda, han spiser jo før han sulter ihjel, men han pleier å få mat 2 ganger om dagen, nå blir det mer at han spiser halvparten av frokosten hvis vi er heldige.

Og jeg synes det er trist om han skal måtte få mat han ikke liker, for dette fòret skal han jo da helst gå på framover.

Han er jo ikke akkurat tynn, så det er jo en effektiv slankekur, men han burde jo få i seg 60 gram om dagen, og det er ikke snakk om at han er interessert i å spise så mye.

Han er vant til vom&hundemat, men dette fòret ble altså sterkt anbefalt av veterinæren pga beinet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orijen inneholder vel rundt 3x så mye glukosamin som Hills, så han må gjerne ete det. VOH har også høyt naturlig innhold av glukosamin (det er ikke analysert pga det er ikke et krav) pga ben og brusk fra laks og kylling, så det er ingen grunn til at han ikke skal ete det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kun er for glukosaminen sin del så får du kjøpt det i pulverform hos både dyrebutikk og vetrinær :)

Edit: se der ja, jeg bare gjentok ca alle som har svart før meg :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Aha! Jeg sa til veterinæren at han er vant til V&H, men det kan jo godt hende at han ikke visste at det allerede inneholder glukosamin.

Hill's j/d skulle være rene mirakelfòret, nemlig, med effekt i.l.a 3 uker,men det hjelper jo ikke når pelsdotten rynker på nesa, snur rumpa til og går.

Hvis både V&H og Orijen inneholder glukosamin, så er jo det helt topp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Jeg sa til veterinæren at han er vant til V&H, men det kan jo godt hende at han ikke visste at det allerede inneholder glukosamin.

Hill's j/d skulle være rene mirakelfòret, nemlig, med effekt i.l.a 3 uker,men det hjelper jo ikke når pelsdotten rynker på nesa, snur rumpa til og går.

Hvis både V&H og Orijen inneholder glukosamin, så er jo det helt topp:)

typisk om vetten fører Hill´s på klinikken…? :P

ville gjort som alle de andre sier her, tilsett heller glukosamin og benytt deg av V&H.

Hjelper også å holde han slank og fin hvis han sliter med leddene:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hehe ja, kjøpte Hill's på klinikken, det var svindyrt og skulle være fint og flott:) Har bestilt fiskeolje til han, det het Artophar. Det blir ikke for mye om jeg gir glukosamintilskudd i maten i tillegg, hvis han får V&H/Orijen som inneholder det fra før?

Gav han Orijen nå, og da tok det ikke lang tid før det var tomt i matskåla.

Han har aldri likt noen av de vanlige tørrfòrtypene, har prøvd flere ganger, men ikke snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Sjekk ut om Hills har smaksgaranti, så pengene ikke har trengt å være forgjeves. :) Ellers helt enig med de andre her, selv kjøper jeg Glucosamin til min på apoteket, billigere enn jeg får tak i hos vet./dyrebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hills har smaksgaranti, så det er bare å levere sekken tilbake til klinikken.
Signerer de andre her, gi tilskudd av glukosamin og gjerne grønnleppemusling i tillegg til VOH.

(Og det kommer fra ei som jobber på dyreklinikk, og selv fôrer HD-bikkja si på Hills J/D :) )

Bruker i tillegg Glycoflex, kosttilskudd for ledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Ja, det har smaksgaranti, men jeg finner ikke kvitteringen. Typisk. Rotehode. Noen som vil ha det, kanskje? Det er 4kg. Kaloriredusert.

Grønnleppemusling har jeg ikke hørt om før, hvor får man tak i sånt?

@Havanaislove:På apoteket ja, er den spesielt til dyr den apotek-glukosaminen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Ja, det har smaksgaranti, men jeg finner ikke kvitteringen. Typisk. Rotehode. Noen som vil ha det, kanskje? Det er 4kg. Kaloriredusert.

Grønnleppemusling har jeg ikke hørt om før, hvor får man tak i sånt?

@Havanaislove:På apoteket ja, er den spesielt til dyr den apotek-glukosaminen?

Min veterinær fører opp alt på pc hvertfall til alle faste kunder, slik at man kan gå tilbake og se alt av kvitteringer. Verdt å høre hvertfall?

Nei, den er ikke beregnet til dyr, men glucosamin er glucosamin, og ikke noe annerledes om det er beregnet til dyr eller menneske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har smaksgaranti, men jeg finner ikke kvitteringen. Typisk. Rotehode. Noen som vil ha det, kanskje? Det er 4kg. Kaloriredusert.

Grønnleppemusling har jeg ikke hørt om før, hvor får man tak i sånt?

@Havanaislove:På apoteket ja, er den spesielt til dyr den apotek-glukosaminen?

Kvitteringa er som regel ikke så nøye på smaksgarantier :) i hvert fall er ikke vi hysteriske på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har smaksgaranti, men jeg finner ikke kvitteringen. Typisk. Rotehode. Noen som vil ha det, kanskje? Det er 4kg. Kaloriredusert.

Grønnleppemusling har jeg ikke hørt om før, hvor får man tak i sånt?

@Havanaislove:På apoteket ja, er den spesielt til dyr den apotek-glukosaminen?

Her bestiller jeg grønnleppemusling fra ihvertfall :)https://www.facebook.com/pages/Dyreapoteket/442418595817823?fref=ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg er ikke veldig imponert over veterinærers fôringskunnskaper, de begrenser seg veldig ofte til hva de selv selger, men jeg må bare si at akkurat Hills j/d har jeg veldig god erfaring med. Men vil ikke bikkja ha det, og er vant til et bra fór, så ville jeg heller fortsatt med der og tilsatt glukosamin osv (jeg Jar faktisk dårlig erfaring med orijen på alle fire dyra her i huset, så det er ikke sånn at noe funker bra på alle, de er forskjellige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hørte noen mene at det er en del hunder som ikke tåler v&h nr 25 så godt pga laksen, og at nr 33 er bedre? Han hadde nemlig en noe påfallende stram og fremtredende tarm, av uviss årsak. Vet ikke om det er p.g.a Hills, nr 25 eller ingenting, men jeg kan jo prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund var ganske tynn i en periode, hun hadde ingen helseplager, bare kresen. Jeg var veldig bekymret og prøvde de fleste metoder.. Ha maten framme i 15 min og ta den bort.. Det fungerte ikke i det hele tatt, ja jeg prøvde i mange uker, men resultatet var ikke bra. Hun nektet å spise. Så prøvde jeg å ta leverpostei oppi maten, det funket ikke.. Slikket bort leverposteien. Jeg prøvde å skifte for, eukanuba etc, det likte hun ikke.. Så etter to år med prøving å feiling, prøvde jeg å bare la maten så i nede hele tiden å ikke blande meg noe særlig. Det var tingen for henne, hun la på seg mye og spiser godt. Nesten uansett hundefor. Men det er jo forskjellig fra hund til hund.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...