Gå til innhold
Hundesonen.no

åå plis hjelp mg

~Marlene~

Recommended Posts

Skrevet

jeg har vært å hentet meg skrifter til paint shop pro 7!

men jeg får ikke setta de inn i paiint proen min :) jjeg har prøvd tusen ganger å aner ikke hva jeg skal gjøre for å få di inn :D

Litt hjelp kanskje?

:D

Skrevet

Sist jeg installerte fonter, fant jeg ikke zip filene i mappa jeg lasta de ned til. Søkte da etter filene (.zip) og kunne pakke de opp fra søkeresultatet. (Søke funksjonen på start menyen). Og fikk de installert.

Skrevet
Mine har T - O - A på seg.

Hvor har du lastet ned fonter fra? Kan hende de er zippet, noe jeg ikke har peiling på.

hvor har du lastet ned dine?

mine er zippet ja :)

Skrevet

Mange fine fonter finner man gratis på http://www.font.no

For å legge dem inn på PCen med muligheten for å bruke dem i alle programmer så er det 2 måter å gjøre dette på. 1 enkel og 1 noe mer avansert, men noe mer sikker:

I:

Klikk "WIN"-ikonet på den fonten du ønsker på PCen din

Klikk "ÅPNE" når den spør om du vil åpne eller lagre

Når filen er åpnet velger du å pakke ut TTF-filen til C:WindowsFonts

NB!

Hvis f.eks Paint Shop Pro kjører (er startet) når du legger inn en ny font, så må Paint Shop Pro avsluttes og kjøres på nytt. Dette fordi all Windows-programvare leser fonter inn i minnet på PCen ved oppstart av programvaren.

II:

Måte nummer to er noe mer avansert, men fortsatt enkel. Denne sikrer også alle skrifttypene i alle programmer da denne også registrerer skrifttypene i "registeret" til Windows.

Klikk "WIN"-ikonet ved den fonten du ønsker på PCen din

Klikk "ÅPNE" når den spør om du vil åpne eller lagre

Pakk ut skrifttypen til en midlertidig mappe som f.eks C:TEMP

Klikk deg inn på "Kontrollpanel" i Windows (START->Kontrollpanel)

Dobbeltklikk ikonet "Skrifter" (eller "Fonts" på engelsk) i kontrollpanel

Klikk på "Fil" på menyen oppe til venstre i vinduet som dukket opp

Klikk "Installer ny skrift..."

Klikk deg frem til den midlertidige mappen (f.eks C:TEMP)

Fonten dukker opp under ruten "Liste over skrifter:"

Klikk knappen "Merk alle"

Klikk "OK"

Wolla, din nye font er installert profesjonelt og du er nå sikret at fonten fungerer i alle Windows-applikasjoner.

NB!

Samtlige applikasjoner som kjøres ved installering av ny font må startes på nytt for at den nye fonten skal bli aktiv i det enkelte program.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...