Gå til innhold
Hundesonen.no

åå plis hjelp mg

~Marlene~

Recommended Posts

Skrevet

jeg har vært å hentet meg skrifter til paint shop pro 7!

men jeg får ikke setta de inn i paiint proen min :) jjeg har prøvd tusen ganger å aner ikke hva jeg skal gjøre for å få di inn :D

Litt hjelp kanskje?

:D

Skrevet

Sist jeg installerte fonter, fant jeg ikke zip filene i mappa jeg lasta de ned til. Søkte da etter filene (.zip) og kunne pakke de opp fra søkeresultatet. (Søke funksjonen på start menyen). Og fikk de installert.

Skrevet
Mine har T - O - A på seg.

Hvor har du lastet ned fonter fra? Kan hende de er zippet, noe jeg ikke har peiling på.

hvor har du lastet ned dine?

mine er zippet ja :)

Skrevet

Mange fine fonter finner man gratis på http://www.font.no

For å legge dem inn på PCen med muligheten for å bruke dem i alle programmer så er det 2 måter å gjøre dette på. 1 enkel og 1 noe mer avansert, men noe mer sikker:

I:

Klikk "WIN"-ikonet på den fonten du ønsker på PCen din

Klikk "ÅPNE" når den spør om du vil åpne eller lagre

Når filen er åpnet velger du å pakke ut TTF-filen til C:WindowsFonts

NB!

Hvis f.eks Paint Shop Pro kjører (er startet) når du legger inn en ny font, så må Paint Shop Pro avsluttes og kjøres på nytt. Dette fordi all Windows-programvare leser fonter inn i minnet på PCen ved oppstart av programvaren.

II:

Måte nummer to er noe mer avansert, men fortsatt enkel. Denne sikrer også alle skrifttypene i alle programmer da denne også registrerer skrifttypene i "registeret" til Windows.

Klikk "WIN"-ikonet ved den fonten du ønsker på PCen din

Klikk "ÅPNE" når den spør om du vil åpne eller lagre

Pakk ut skrifttypen til en midlertidig mappe som f.eks C:TEMP

Klikk deg inn på "Kontrollpanel" i Windows (START->Kontrollpanel)

Dobbeltklikk ikonet "Skrifter" (eller "Fonts" på engelsk) i kontrollpanel

Klikk på "Fil" på menyen oppe til venstre i vinduet som dukket opp

Klikk "Installer ny skrift..."

Klikk deg frem til den midlertidige mappen (f.eks C:TEMP)

Fonten dukker opp under ruten "Liste over skrifter:"

Klikk knappen "Merk alle"

Klikk "OK"

Wolla, din nye font er installert profesjonelt og du er nå sikret at fonten fungerer i alle Windows-applikasjoner.

NB!

Samtlige applikasjoner som kjøres ved installering av ny font må startes på nytt for at den nye fonten skal bli aktiv i det enkelte program.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...