Gå til innhold
Hundesonen.no

Forskjell på valper.


KristinR
 Share

Recommended Posts

Jeg har lang erfaring som hundeeier, men har mitt første kull nå. Det er fire valper.
Valpene er 4 uker i dag. På natta er de på valperommet, men på dagtid er de på stua sammen med oss. Slik har vi gjort det den siste uka. Før det var de kun på valperommet og jeg sov sammen med de.

Frem til de var 3 uker ca merket jeg ikke store forskjeller på de i personligheten/mentalt. En har hele tiden vært kjapp på puppen, Tidlig til å få beina under seg og veldig kvikk, men ellers få ulikheter.

Etter at vi tok de på stua merker jeg meg mer og mer ulikheter mellom de, naturlig nok ettersom de er blitt større. Tre stykker virker uredd, kontaktsøkende, nysgjerrig og full av liv. Men en er mer rolig og forsiktig av seg. Han leker med søsknene, men kanskje i kortere perioder enn de gjør og vil ofte ligge litt unna og betrakte de andre mens de leker. Jeg har ingen problemer med å kose med han, klippe klør osv, men han er litt "stivere" i kroppen når han holdes. Han virker litt engstelig sammenlignet med de andre.

Bør jeg bekymre meg for det? Er det noe spesielt jeg kan eller bør gjøre med han? Dere som har hatt mange kull har sikkert vært borti noe lignende. Foreldrene til kullet er supre mentalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...