Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• 1 month later...
Skrevet

Det er så hyggelig å få æren og tilliten å tegne kjæledyr. Vet jo selv hvor mye et kjæledyr betyr. Vi har både hund og katt selv :)

Denne tegningen er laget utifra to forskjellige referansebilder. Eieren har ikke bilde av hund og katt sammen, men det er ikke noe problem :)

Er de ikke søte? Falt pladask for smilet til vofsen med tungen på sleng :D
(Format: A3)

post-13189-0-51541000-1415622161_thumb.j

• Like 3
Skrevet

Hvor lang ventetid har du? Rekker du å lage tegning til før jul så vi kan gi i julegave? :)

Skulle svært gjerne kunnet hjelpe, men i skrivende stund har jeg venteliste til ca midten av mars.

Jeg selger gavekort om det kan være til hjelp? Send gjerne e-post om det er andre ting du vil ha info om: [email protected]

Skrevet

Skulle svært gjerne kunnet hjelpe, men i sjrivende stund har jeg venteliste til ca midten av mars.

Jeg selger gavekort om det kan være til hjelp? Send gjerne e-post om det er andre ting du vil ha info om: [email protected]

Åh, så synd =/ Søsteren min mistet hesten sin i en ulykke for en stund siden og et bilde hadde vært så bra :) Skal høre med de vi spleiser med om gavekort kunne vært noe :) Takk for svar :)

Skrevet

Åh, så synd =/ Søsteren min mistet hesten sin i en ulykke for en stund siden og et bilde hadde vært så bra :) Skal høre med de vi spleiser med om gavekort kunne vært noe :) Takk for svar :)

Bare hyggelig :-) Men uff så inderlig leit for din søster med hesten. Trasig :'(

• 2 weeks later...
Skrevet

Heldige meg som får lov til å tegne kjæledyrene til så mange etterhvert. Det er litt av en ære og glede :) Dette portrettet av en kinesisk Shar Pei ble ferdig i går. Det var litt av en utfordring å tegne denne rasen, som før tegneoppdraget var ukjent for meg. Artig å bli gjort obs på andre raser enn "de vanlige" :)post-13189-0-32985200-1416941959_thumb.j

• Like 2
Skrevet

Wow! Det hodet til den shar peien ser faktisk ut som et svarthvitt bilde, det er ikke før man scroller litt ned at man kan mistenke tegning!

Awww, du verden, det var hyggelig å høre. Tusen takk :hug:

• Like 1
Skrevet

Jeg følger deg på facebook og beundrer bildene dine hver dag :)

Har veldig lyst på bilde av mine to gullklumper :)

Neimen, så hyggelig da, Castella. Hjertelig takk :) Tegner gjerne gullklumpene dine jeg.

Skrevet

Du er helt sinnssykt dyktig, og den ugla var helt fenomenal!

Hjertelig tusen takk, SandyEyeCandy :) Må innrømme at uglen er spesiell for meg. Vanvittig krevende arbeid, og VELDIG gøy :)

• Like 1
Skrevet

Fantastiske tegninger! Den shar peien var helt utrolig! :)

Hjertelig tusen takk, Heidihj :) Det var litt av en jobb, men SÅ verdt det når eierne ble kjempefornøyde <3

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med ausse, mener du da australsk gjeterhund? I Norge finner vi australsk kelpie, working kelpie, australsk gjeterhund og australsk cattledog. I tillegg er australsk gjeterhund delt i show- og arbeidslinjer. Alle er gjeterhunder med litt forskjellig opprinnelse og bruksområder. Den beste måten å finne informasjon om en rase på er å sjekke raseklubben i hjemlandet dens.  Begge kelpierasene vil jeg si er en del mer energisk og både fysisk og mentalt mer krevende enn australsk gjeterhund. Working kelpie mer enn australsk kelpie. Australsk gjeterhund er mildere og mer brukt som familiehund, men krever fortsatt en del aktivisering.
    • Ja og nei. De har medfødte instinkter, men de lærer masse kommunikasjon de første 8-10 ukene i valpekassa med mor og søsken. Etter det er det også viktig med sosialisering med voksne, trygge hunder som viser dem hva som er normal oppførsel.
    • Er de ganske like i gemytt og væremåte?
    • Kan en hund fødes uten hint til hvordan den oppfører seg til andre hunder? Spør for en jeg kjenner.
    • Skye terrier skiller seg jo en del ut fra de andre her, både i utseende og type. Jeg kjenner de ikke veldig godt, så anbefaler å sjekke raseklubben i hjemlandet. De andre har jeg møtt en del av. De er jevnt over ganske egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Hvis du er vant til gjeterhund så tror jeg det kan bli en ganske brutal overgang. Det er ikke bare å "jobbe mer og hardere", det er rett og slett en helt annen type hund og mye som ikke vil kunne fungere på samme måte. En utfordring er for eksempel å ha de løse. Pinscher er vagt mildere enn terrierene. Dansk-svensk gårdshund er også en pinscherhund, som er veldig lik brasiliansk terrier og parson russel, men mildere i gemyttet. Jeg har kjent folk som har kunnet kalle inn sine pinschere og dsg fra jakt på vilt. Pinscherene er også større enn manchesterterrier. Det er nok i stor grad trenbarhet, jaktinstinktet og selvstendigheten som skiller terrierene fra gjeterhundene, og i litt ulik grad. De er ikke interessert i å gjøre deg til lags eller høre på hva du sier, de er avlet for å jobbe selvstendig og jakte på og drepe smådyr. Du kan ikke regne med å kunne ha dem løs utenfor inngjerdede områder eller under tett kontroll. Jeg har f.eks. sett mange i konkurranse- og treningssammenheng, men veldig sjelden løse i skogen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...