Gå til innhold
Hundesonen.no

Bevegelig kul mellom skulderbladene


Recommended Posts

Hei!

Oppdaget igår en kul på størrelse med, tja, en slags flat cherrytomat, mellom skulderbladene på hunden min som blir 2 år i sommer. Den er bevegelig og sitter løst i skinnet, men den følger ikke med skinnet/huden om jeg løfter det, altså den er liksom under huden da.

Først ble jeg ganske hysterisk og tenkte kreft med en gang siden hun er ganske ung for å få kuler og var nede på veterinæren og fikk de til å kjenne på den. Hun jeg snakket med var ikke veterinær og sa at for å vite sikkert måtte jeg ta diopsi eller hva det nå var det het. Så jeg tenkte å bestille time på fredag. Tenkte jeg skulle høre litt her først i og med at kulen sitter under huden slik det gjør, kan minne litt om en muskelknute sånn sett. Hun bar litt kløv de siste dagene, kløven var jevn og fin, hun bar bare to flasker vann, men det er ganske nytt for henne med kløv. Kan det ha noe med dette å gjøre? På den annen side har hun overhode ikke vondt i kulen. Hvis det var en muskeknute ville hun vel kanskje ha vondt?

Kan det være lymfekjertler? Må innrømme jeg er usikker på hvor de sitter, men mener da bestemt at lymfekjertlene sitter ved halsen og ikke oppå nakken/skuldrene, men jeg er usikker.

Så har hun hatt et sår på foten som nylig har grodd (hun måtte sy, så gikk på antibiotikakur og alt). Om det kan ha noe med saken å gjøre.

Så tenker man jo fettkul. Men jeg trodde kanskje at fettkulene satt "i" huden på en annen måte. Denne ligger liksom under huden, den følger ikke med skinnet om man løfter opp skinnet.

Noen som har vært borti en slik kul?

Jeg lurer litt på om jeg skal gi det noen dager og se om den forsvinner (om det kan ha noe med kløven å gjøre???), da det har vært så mye turer til vet nå i det siste, først var det en klo og så var det kuttet. Hun er ikke noe glad i å bli stikket av veterinæren, så om det er noe skumle greier som skjer må hun mest sansynlig dopes. Men først tenkte jeg jo at jeg må finne ut av dette fortest mulig, hun er verdens beste hund og jeg tar henne gladelig til veterinæren, det er ikke det, blir jo livredd for om det kan være noe alvorlig!

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innkapslet chip? Ene hunden min hadde det, få dyrlegen til å føre chipavleseren over der :)

Det første jeg tenkte også. At det er chipen du kjenner :P Er ikke unormalt å kunne kjenne den under huden, men den skal ikke være en stor kul på størrelse med en cherrytomat, så mulig den er innkapslet i så tilfelle.

Det kan jo godt hende, det skal jeg gjøre før vi bestiller en ekte time! Men hvis det er det, er det farlig?

Tror ikke det er noen farlige greier altså, hvis det er det, men greit å få sjekket det opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har lymfekjertler "over alt". Men lettest å kjenne dem i lysken elller under halsen.

Men tipper det er innkapslet chip, flere av mine har det. Er helt ufarlig :)

Det var det første jeg tenkte på også. Eller om hunden har tatt vaksine de siste ukene så kan det bli en kul under stikkstedet. Litt pussig at det med innkapslet chip ikke ble nevnt da du snakket med hos veterinæren igrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...